Mass Effect 2: Jack, Obiekt zero - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia zadania Obiekt zero. Jest to jeden z questów towarzyszy i dotyczy on postaci Jack. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można rozpocząć quest, co znajduje się w ośrodku Teltin, jak pokonać bossa Kurecka, jak zachować się podczas spotkania z Areshem i jak załagodzić konflikt pomiędzy Jack i Mirandą.
- Jack - odblokowanie questu towarzysza
- Zbadanie Ośrodka Teltin
- Pojedynek z bossem - Kureck
- Spotkanie z Areshem
- Konfrontacja - Jack i Miranda
Jack - odblokowanie questu towarzysza
Uwaga! Na tę misję radzę wybrać się dopiero w dalszej fazie gry, a konkretnie po maksymalnym lub prawie maksymalnym rozwinięciu paska idealisty lub renegata. W przeciwnym wypadku możesz stracić zaufanie ze strony Jack lub Mirandy!
Opis: Quest ten powinieneś otrzymać po zakończeniu jednej z misji rozgrywanych już po wizycie na kolonii Horyzont. Naturalnie po bardziej szczegółowe informacje musisz udać się do Jack , którą odnajdziesz w jednym z dolnym korytarzy na czwartym pokładzie Normandii. W trakcie rozmowy potwierdź oczywiście chęć udzielenia jej pomocy w zniszczeniu bazy Cerberusa.
W celu kontynuowania tego zadania musisz wybrać się do Przestrzeni Nubijskiej. Po znalezieniu się w systemie Dakka wyraź chęć wylądowania na planecie Pragia.
Zbadanie Ośrodka Teltin
W trakcie rozgrywania tej misji będziesz badał sekcję oznaczoną jako [Pragia - Ośrodek Teltin]. W najbliższej okolicy nie ma żadnych przeciwników ani interaktywnych obiektów, tak więc możesz od razu zejść po schodach na niższy poziom. Przystąp do eksploracji pomieszczeń, włamując się po drodze do pokazanego na drugim screenie terminalu (3000 kredytów ).
Po skorzystaniu z drzwi i zejściu po schodach na dół będziesz mógł wysłuchać powtarzającego się nagrania wyświetlanego przez konsolę ochrony. Możesz ruszać dalej. Po wejściu do nowego pomieszczenia rozejrzyj się za pokazaną na drugim screenie zamkniętą skrzynią, w której odnajdziesz 3000 kredytów .
Uważaj, bo w drugiej części tego samego pomieszczenia zostaniesz zaatakowany przez grupkę varrenów . W miarę możliwości nie pozwól żadnej z bestii zbliżyć się do kogoś z drużyny . Po wygranej walce możesz zbadać pokazaną na drugim screenie plamę krwi, inicjując tym samym krótką cut-scenkę z rozmowy z Jack . Kontynuuj eksplorację tego kompleksu badawczego.
W nowym korytarzu zainteresuj się zestawem medycznym i pokazaną na pierwszym screenie konsolą ochrony, z której będziesz mógł odsłuchać nowe nagranie i porozmawiać z Jack. Przejdź przez nowe drzwi, a po skorzystaniu ze schodów włam się do pokazanego na drugim screenie lewego pomieszczenia. W środku odnajdziesz pojemnik zawierający 500 jednostek pierwiastka zero.
Do pierwszej poważnej bitwy dojdzie w kolejnym pomieszczeniu. Zacznij od rozstawienia swoich podwładnych za pokazaną na pierwszym screenie zasłoną i przystąp do atakowania wrogów . W szczególności radzę uważać na przeciwników wyposażonych w pancerze i miotacze ognia (nie możesz im pozwalać podchodzić bliżej).
W dalszej części walk otworzą się lewe okiennice, w których pojawią się kolejni przeciwnicy . Musisz być na to przygotowany i błyskawicznie rozmieścić członków swojej drużyny w innym miejscu. Po zakończonych walkach zbadaj pokazaną na drugim screenie prawą część pomieszczenia, a odnajdziesz PDA nadający się do zhakowania (3000 kredytów ).
W celu kontynuowania swojej przygody musisz złamać zabezpieczenie na pokazanej na pierwszym screenie bramie, a to oznacza konieczność rozwiązania doskonale poznanej mini-gry. Idź prosto i zejdź po schodach na dół. W nowym pomieszczeniu BŁYSKAWICZNIE schowaj się z drużyną za dostępnymi zasłonami, a następnie zastrzel dwóch wrogów , którzy próbowali ataku z zaskoczenia.
Możesz już zejść całkiem na dół. Uważaj, bo z bocznych cel wybiegnie kilka nowych varrenów i podobnie jak wcześniej ważne będzie to żeby je szybko zlikwidować. W jednej z cel po prawej stronie (pierwszy screen) odnajdziesz ponadto płytki obwodów (3000 kredytów). Idź dalej. Obejdź centralną część kolejnego pomieszczenia, zabierając po drodze zestaw medyczny.
Wejdź do kolejnego pomieszczenia i od razu skieruj się w prawo (pierwszy screen). Możesz tu wykonać cztery czynności - zabrać amunicję do ciężkich broni, odsłuchać nagrań z dwóch konsol ochrony (rozmowy z Jack) oraz włamać się do pokazanego na drugim screenie terminalu, dzięki czemu zdobędziesz nowy plan projektu badawczego. Radzę ponadto ZAPISAĆ tu stan gry.
Pojedynek z bossem - Kureck
Po bardzo krótkim wstępie czeka Cię walka z głównym bossem tej lokacji - Kureckiem . Od razu po rozpoczęciu bitwy rozmieść swoich ludzi za zasłonami. Zlikwiduj kilka najbliższych celów , a następnie wybierz jedną z dwóch bocznych ścieżek z zamiarem zbliżenia się do bossa.
Podobnie jak w przypadku walk rozgrywanych we wcześniejszej fazie gry, do wyeliminowania bossa warto użyć ciężkiej broni. Uważaj w międzyczasie na standardowych przeciwników , którzy mogą stanąć Ci na drodze.
Pokonanie Kurecka nie powinno stanowić dużego problemu. Już po wygranej bitwie warto się rozejrzeć - włam się do pokazanego na drugim screenie pojemnika by zdobyć 3000 kredytów.
Spotkanie z Areshem
Skorzystaj z jedynych dostępnych drzwi, a po przejściu przez krótki korytarz znajdziesz się w pomieszczeniu z Areshem.
Po wysłuchaniu jego planów możesz zachować się na kilka różnych sposobów. Najprostsze rozwiązanie to oczywiście wybór specjalnej opcji dialogowej idealisty lub renegata. Jeżeli nie jest to możliwe wybierz jedną z dwóch standardowych odpowiedzi. Dodatkowo będziesz mógł powstrzymać Jack przed wykonaniem egzekucji za pośrednictwem specjalnej akcji idealisty (drugi screen).
Niezależnie od wybranego rozwiązania w sprawie Aresha musisz się teraz rozejrzeć po okolicy. Do zbadania w tym pomieszczeniu są trzy obiekty - lustro jednostronne, łóżko i stół. Wróć się następnie do poprzedniego korytarza i zbadaj pokazany na drugim screenie stary ślad krwi.
Konfrontacja - Jack i Miranda
Już po powrocie na pokład Normandii będziesz świadkiem konfrontacji między Jack i Mirandą.
Jeżeli dostatecznie rozwinąłeś pasek idealisty lub renegata będziesz mógł wybrać specjalną opcję dialogową by szybciutko zażegnać ten problem. W przeciwnym wypadku musisz niestety wybrać pomiędzy zrażeniem do siebie Jack lub Mirandy.