Mass Effect 2: Akta, Profesor - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia głównego questu Akta - Profesor. To jedno z dużych głównych zadań z początkowej fazy kampanii. Nasza solucja podpowiada m.in. jak dowiedzieć się o Profesorze, gdzie znaleźć Doktora Mordina, jak wygrać wszystkie bitwy i jak dotrzeć do kliniki.
- Spotkanie z Arią
- Uzyskanie dostępu do slumsów
- Eksploracja slumsów
- Spotkanie z doktorem Mordinem
- Dostarczenie szczepionki
- Włączenie wentylatorów
- Powrót do Mordina i opuszczenie slumsów
Spotkanie z Arią
Zleceniodawca: Człowiek Iluzja [ Stacja badawcza Lazarus ]
Opis: Quest ten pojawi się w Twoim dzienniku automatycznie po zakończeniu prologu, a więc po znalezieniu się na pokładzie nowej Normandii. Wybierz się na stację Omega (Droga Mleczna > Mgławica Omega > Sahrabarik). Możesz od razu zająć się dotarciem do profesora, bądź też najpierw odwiedzić Arię (główny quest Omega - Aria T'Loak).
Jeżeli wybierzesz rozmowę z Arią dowiesz się, że Mordin przebywa obecnie w strefie objętej kwarantanną. W celu dotarcia do niego wybierz korytarz zlokalizowany w południowo-wschodniej części mapy [Omega - Dzielnica handlowa]. Są to okolice skrzyżowania, przy którym wpadniesz na Szalonego proroka .
Uzyskanie dostępu do slumsów
Docelowo musisz dotrzeć do zamkniętych drzwi, przy których spotkasz Strażnika strefy. W trakcie rozmowy dowiesz się o zarazie dotykającej przedstawicieli innych ras. Dostęp do nowego obszaru stacji możesz uzyskać na trzy sposoby:
- przekonując strażnika o swoich dobrych intencjach (wariant specjalny idealisty),
- wymuszając na nim współpracę (wariant specjalny renegata)
- ignorując jego ostrzeżenie - nie polecamy tej opcji, gdyż strażnik nie poprosi w takiej sytuacji swoich kolegów żeby Cię nie atakowali.
Uwaga! Nawet jeśli dotarłeś już do innych osób z listy i zachęciłeś je do przyłączenia się do drużyny to i tak z uwagi na zarazę będziesz mógł zabrać ze sobą jedynie ludzi. Najbardziej oczywisty wariant to Miranda i Jacob - to wystarczająca kombinacja do odniesienia sukcesu.
Po zakończeniu rozmowy zostaniesz automatycznie przeniesiony do strefy [Omega - Slumsy ]. Dokładnie zbadaj pierwsze pomieszczenie, bo przy jednym z ciał odnajdziesz 250 jednostek pierwiastka zero . Ruszaj dalej. Uważaj, bo za rogiem znajduje się posterunek turian i jeżeli nie zdołałeś przekonać do swoich dobrych intencji strażnika pilnującego przejścia w dzielnicy handlowej to zostaniesz przez nich zaatakowany. Jeżeli zaś zostali poinformowani o Twoim przybyciu to bez żadnych problemów będziesz mógł przejść dalej.
Eksploracja slumsów
Po drodze warto wejść w interakcję ze stacją medyczną. Skieruj się następnie do jedynych dostępnych drzwi, przy których w przypadku nie wszczęcia walki będzie stał jeden ze strażników . Zejdź na dół i przygotuj się do zaatakowania grupy żołnierzy Błękitnych Słońc . Dobrze byłoby rozstawić się za przeszkodami w okolicy schodów, tak by zlikwidować ich bez ryzykowania utraty życia.
Proponuję zboczyć na chwilkę z głównej ścieżki przemarszu i udać się prosto. Niedaleko drzwi odnajdziesz terminal bankowy, do którego będziesz się mógł włamać (poznana już mini-gra) celem pozyskania 5000 kredytów . Skorzystaj teraz z drzwi by wejść do magazynu. Tu z kolei odnajdziesz skrzynkę z amunicją do ciężkiej broni.
Teraz możesz włamać się do sąsiedniego pomieszczenia magazynu (pierwszy screen), co wiąże się z koniecznością zaliczenia mini-gry. Po znalezieniu się w środku zbadaj ciało turianina, a następnie wejdź w interakcję z konsolą na ścianie. Możesz odtworzyć cztery nagrania. Po ich odsłuchaniu powróć do miejsca, w którym walczyłeś z żołnierzami.
Ruszaj prosto, a po chwili spotkasz chorego batarianina , z którym możesz porozmawiać. W trakcie rozmowy warto oczywiście zdobyć informacje na temat lokalizacji profesora. Ponadto możesz skorzystać ze specjalnej akcji idealisty i wciskając jeden z klawiszy myszy częściowo go uleczyć. Możesz następnie obiecać sprowadzenie pomocy i zadać mu kilka dodatkowych pytań, między innymi na temat szerzącej się zarazy.
Skorzystaj teraz z korytarza znajdującego się po lewej stronie. Po kilku chwilach dotrzesz do kolejnych zamkniętych drzwi, które będą zlokalizowane po prawej stronie. W celu włamania się do nowego pomieszczenia musisz rozwiązać mini-grę. Zejdź na dół. Możesz tu otworzyć sejf (4000 kredytów ) i wysłuchać kolejnego nagrania. Wracaj na górę i ruszaj dalej.
Na wrogów wpadniesz w kolejnym dużym pomieszczeniu. Rozstaw swoich podwładnych za zasłonami. Przeciwników warto byłoby zaatakować z zaskoczenia. Możesz ich mianowicie zaatakować od flanki (pierwszy screen) lub skorzystać z okolicznych schodów celem ostrzelania ich z górnego balkoniku (drugi screen). Uważaj, bo oprócz zwykłych żołnierzy będziesz także miał do czynienia z legionistami . Dysponują oni tarczami ochronnymi, które najpierw należy zneutralizować.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie