Mass Effect 2: Akta, Zabójca - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia głównego questu Akta - Zabójca. To jedno z ważniejszych zadań ze środkowej części kampanii gry. Nasza solucja zawiera wskazówki m.in. gdzie przebywa zabójca Thane, jak pokonywać członków Zaćmienia, oraz jak wyeliminować łowcę nagród i Komandosów Zaćmienia.
- Rozmowy z Liarą i Seryną
- Eksploracja Wież Dantius
- Pojedynek z łowcą nagród
- Odnalezienie datapada i kolejne walki
- Konfrontacje z Komandosami Zaćmienia
- Dotarcie do Thane'a i powrót na Normandię
Rozmowy z Liarą i Seryną
Zleceniodawca: Człowiek Iluzja [ Stacja badawcza Lazarus ]
Opis: Quest ten pojawi się w Twoim dzienniku automatycznie po zakończeniu misji Horyzont, a więc pierwszego głównego zadania związanego ze Zbieraczami.
W celu rozpoczęcia tego questu otwórz mapę galaktyki i wybierz z niej Mgławicę Półksiężyca. Po dotarciu do systemu Tasale wyląduj na powierzchni Illium, a znajdziesz się w sektorze [Illium - Nos Astra]. Porozmawiaj tu z Concierge , która skieruje Cię na spotkanie z Liarą T'Soni.
W trakcie rozmowy musisz zapytać się Liarę o lokalizację Thane'a (zabójcy), a dowiesz się, że musisz w tej sprawie porozmawiać z Seryną, którą odnajdziesz w sekcji transportu i ładowania strefy [Illium - Nos Astra].
Po zadaniu jej serii pytań potwierdź chęć wyruszenia do wieżowców, a gra wyświetli scenkę przerywnikową. W trakcie przelotu będziesz mógł jej zadać dwa mało ważne pytania.
Eksploracja Wież Dantius
Wkrótce znajdziesz się w sektorze [Illium - Wieże Dantius]. Zacznij od rozmieszczenia swoich podwładnych za dostępnymi zasłonami, gdyż widoczne w oddali mechy LOKI i FENRIS wkrótce przedostaną się przez pole siłowe. Pokonaj je i ruszaj prosto.
Po dotarciu do rozwidlenia udaj się do pokazanego na drugim screenie lewego pomieszczenia. Skorzystaj ze stacji medycznej i włam się do terminalu (4800 kredytów ).
Możesz już wybrać niezbadane prawe przejście. Po kilku chwilach spotkasz ciężko rannego salariańskiego pracownika, z którym warto oczywiście porozmawiać. Jeżeli grasz jako idealista to warto wybrać specjalną akcję tej postaci i uleczyć pracownika. W przeciwnym wypadku skup się jedynie na zadaniu mu kilku pytań.
Zapisz stan gry i otwórz znajdujące się obok drzwi. Ruszaj długim tunelem prosto i rozstaw swoich ludzi przy wejściu do nowego pomieszczenia. W oddali zaczną pojawiać się żołnierze Zaćmienia i mechy (LOKI i FENRIS). Eliminacja tych celów nie powinna stanowić dużego wyzwania, tak więc możesz stopniowo przesuwać się wraz z całą drużyną do przodu.
Po drodze wejdź do pokazanego na pierwszym screenie pomieszczenia. Zauważ, że swoich podwładnych możesz tu pozostawić a sam udać się prosto, zaskakując nowych wrogów . Musisz się już w tych okolicach pilnować, bo do walk przystąpią także silniejsi szturmowcy Zaćmienia (musisz ich jak najszybciej pozbawiać tarcz ochronnych).
Przebijaj się w stronę pokazanego na pierwszym screenie przejścia, z którego dość regularnie będą wybiegali członkowie Zaćmienia i mechy . W końcowej części przemarszu ponownie będziesz mógł przejść przez boczne pomieszczenie (drugi screen) celem zaskoczenia jednostek wroga. Po wygranej bitwie zgromadź swoją drużynę przy nowych drzwiach i zapisz stan gry.
Wyjdź po rampie na wyższy poziom. Po znalezieniu się na górze zainteresuj się dwoma zestawami medycznymi (pierwszy screen), a następnie przystąp do kolejnych walk. W tym przypadku żołnierze Zaćmienia będą już w zdecydowanej przewadze, ale za to będzie im towarzyszyć jedynie kilka mechów . Nie śpiesz się i nie zapomnij o w miarę szybkim zlikwidowaniu szturmowca .
Do dalszej części tej lokacji możesz dotrzeć na dwa sposoby - korzystając z pilnowanego przez wrogów lewego przejścia (pierwszy screen) lub wybierając niepilnowany prawy korytarz (drugi screen). W tym drugim przypadku powinno Ci się udać zaskoczyć kilku przeciwników. Stopniowo przebijaj się do przodu, rozstawiając swoich podwładnych za kolejnymi zasłonami.
Zauważ, że możesz się tu zajmować niszczeniem skrzyń, dzięki czemu wrogowie potracą ewentualne zasłony. Po wygranej bitwie rozejrzyj się za jeszcze jednym zestawem medycznym , a następnie wybierz pokazany na drugim screenie niezbadany lewy korytarz.
Na samym końcu korytarza odnajdziesz leżący na ziemi karabin snajperski M-97a Żmija . Oprócz tego będziesz mógł wziąć amunicję do ciężkich broni i zhakować terminal (4200 kredytów ).
Włam się teraz do pokazanego na drugim screenie pomieszczenia (dobrze poznana mini-gra). W środku spotkasz kilku nowych robotników. Po ich odejściu zabierz zestaw medyczny i 3000 kredytów z szafki.
Pojedynek z łowcą nagród
Zbliż się teraz do wejścia do windy (pierwszy screen). Zanim odblokujesz sobie drogę, rozmieść sojuszników za okolicznymi zasłonami i zapisz stan gry. Z windy wybiegnie dwóch inżynierów Zaćmienia i Łowca nagród (mini-boss). Proponuję najpierw zniszczyć drony , a następnie zająć się łowcą. Do jego wyeliminowania dobrze byłoby użyć ciężkiej broni.
Dopiero po zlikwidowaniu bossa zajmij się szybciutko inżynierami . Przez cały czas dbaj oczywiście o to żeby Twoi sojusznicy korzystali z dobrych zasłon. Możesz już wejść do windy i skorzystać z konsoli by zostać przetransportowanym na wyższe piętro. Gra zainicjuje tu cut-scenkę z udziałem jednego z żołnierzy Zaćmienia.
Problem ten możesz rozwiązać na trzy sposoby - jeżeli wybierzesz specjalną akcję renegata (pierwszy screen) to żołnierz zostanie wyrzucony przez okno. Jeżeli pominiesz tę akcję będziesz mógł powstrzymać go przed wszczęciem alarmu (opcja dialogowa idealisty lub renegata), bądź też się do tego przyczynić.
Odnalezienie datapada i kolejne walki
Przed opuszczeniem tej okolicy zbadaj leżący na ziemi datapad , aktywując w ten sposób poboczny quest Illium - Zabójca - Dane salariańskiej rodziny. W przeciwnym wypadku od razu skieruj się do kolejnego magazynu.
Znajdź sobie wraz z drużyną dobre zasłony i przystąp do starannego i spokojnego eliminowania nadbiegających wrogów . Nie powinno być z tym żadnych problemów.
Możesz teraz włamać się do znajdującego się po lewej stronie pomieszczenia (pierwszy screen). W środku znajduje się kolejna grupka robotników i salarianina, który będzie mierzył do Ciebie z broni możesz znokautować w oparciu o specjalną akcję renegata. W przeciwnym wypadku konieczne będzie skorzystanie z opcji dialogowej idealisty lub renegata (drugi screen).
Jeżeli uda Ci się kontynuować rozmowę to będziesz mógł zadać robotnikom kilka dodatkowych pytań. Ponadto będziesz mógł podnieść zestaw medyczny i zhakować PDA w celu pozyskania 6000 kredytów.
Ruszaj dalej. W pokazanym na drugim screenie miejscu możesz skorzystać z terminalu radiowego (jest to opcjonalne). Ważniejsze jest to żeby wziąć amunicję do ciężkich broni.
Ruszaj po rampie na górę. Po dotarciu na miejsce szybko rozpraw się z okolicznymi mechami i dopiero wtedy rozstaw się wraz z resztą drużyny za dostępnymi zasłonami. Toczone tu walki będą zdecydowanie trudniejsze za sprawą występowania szturmowców Zaćmienia . Uważaj na ich ataki biotyczne i zawsze skupiaj się na atakowaniu tylko jednego wybranego celu.
Stopniowo przebijaj się do przodu, wykorzystując kolejne słupy w formie cennych zasłon. Po zakończonej bitwie zbadaj obszar po swojej lewej stronie, a odnajdziesz pojemnik zawierający 500 jednostek pierwiastka zero . Oprócz tego podnieś zestaw medyczny i skorzystaj w razie potrzeby z terminalu zamiany wyposażenia. Zanim przejdziesz na dach zapisz też stan gry!
Konfrontacje z Komandosami Zaćmienia
Po znalezieniu się na dachu udaj się w prawo. Musisz się błyskawicznie schować za pokazaną na pierwszym screenie zasłoną, a to dlatego, że w okolicy roi się od żołnierzy Zaćmienia. Najpierw zlikwiduj wrogów stojących na niewielkim podwyższeniu, natomiast na sam koniec zostaw sobie bardziej wytrzymałego mini-bossa - Komandosa Zaćmienia.
Możesz ruszać dalej. Po drodze nie omieszkaj skorzystać z okazji do zeskanowania leżącego na ziemi pistoletu maszynowego (pierwszy screen), dzięki czemu zdobędziesz nowy plan projektu badawczego. Oprócz tego podnieś zestaw medyczny i zhakuj PDA przy ciele najemnika, zdobywając aż 12000 kredytów . Zbliż się teraz do mostu (drugi screen).
Na moście sam nie będziesz się musiał obawiać podmuchów wiatru, aczkolwiek będziesz mógł ten czynnik wykorzystać na swoją korzyść. Chodzi tu mianowicie o używanie biotycznych zdolności pozwalających na podrzucanie przeciwników w powietrze - istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną porwani przez wiatr i nie wylądują z powrotem na moście.
Przystąp do likwidowania znajdujących się tu mechów i żołnierzy Zaćmienia . Przez cały czas Twoi sojusznicy powinni korzystać z większych zasłon.
Przebijaj się stopniowo do przodu. W końcówce przemarszu znajdziesz się pod ostrzałem działek rakietowych . Rozpraw się więc z przeciwnikami stojącymi na dole i po ich zlikwidowaniu przebiegnij na drugi koniec mostu tak by znaleźć się bezpośrednio pod działkami.
Możesz już wyjść po znajdujących się obok schodach na górę. Uważaj na broniących się za murkiem przeciwników . Na szczęście nie powinni oni się do Ciebie zbliżyć, tak więc możesz ich spokojnie powystrzelać zza zasłony. Oprócz tego znajduje się tu drugi komandos Zaćmienia , którego najlepiej będzie wyeliminować z użyciem ciężkiej broni i z pomocą reszty drużyny .
Dotarcie do Thane'a i powrót na Normandię
Możesz już kliknąć na drzwiach znajdujących się za pokonanym komandosem. Bez obaw - pomimo odbycia rozmowy z przywódczynią najemników nie weźmiesz udziału w walce, bo wkrótce zjawi się tu Thane.
W trakcie tej rozmowy możesz pochwalić jego zachowania (renegat) lub wyrazić swoją dezaprobatę (idealista). Akcja wkrótce przeniesie się na pokład Normandii, a ten quest dobiegnie końca.