Mass Effect 2: Adept - moce postaci, dla kogo? poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz szczegółowy opis klasy Strażnik - to jedna z 6 klas Sheparda dostępnych w grze. Dowiesz się jaki styl gry pasuje dla klasy Strażnik, czym się ona cechuje i wyróżnia, a także jakie moce/umiejętności dostępne są dla Strażnika.
- Strażnik - dla kogo?
- Rzut
- Odkształcenie
- Pancerz technologiczny (moc klasowa)
- Przeciążenie
- Kriowybuch
- Obrońca
Strażnik - dla kogo?
Klasa strażnika pozwala na wcielenie się w postać bohatera łączącego cechy specjalisty biotycznego i technologicznego. Jej wybór warto rozważyć ze względu na spore zróżnicowanie dostępnych mocy, dzięki czemu Twoja postać nie musi się obawiać tego, że jedyny dostępny rodzaj ataków (biotycznych lub technologicznych) nie odniesie zamierzonego skutku w danej bitwie.
Warto pamiętać, że reprezentant tej klasy nie może zadawać poważnych obrażeń w bezpośredniej walce, przy czym pancerz technologiczny sprawia, że jest znacznie trudniejszy do zabicia aniżeli adept czy inżynier.
Rzut
Jest to ciekawsza moc od cechującego się zbliżonymi założeniami Przyciągnięcia. Przemawia za tym choćby to, że wybranego celu nie trzeba dodatkowo atakować, a efekt działania mocy jest natychmiastowy. Zdecydowanie radzę moc tę sukcesywnie rozwijać, zwiększając tym samym siłę rzutu. W taki właśnie sposób zagwarantujesz sobie to żeby większość wyprowadzanych ataków kończyła się śmiercią odrzucanego przeciwnika.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Silny rzut | Dodatkowe zwiększenie siły rzutu. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na sprawnym eliminowaniu pojedynczych przeciwników. |
Pole rzutu | Możliwość jednoczesnego odrzucenia stojących obok siebie przeciwników. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na atakowaniu niewielkich grup jednostek wroga. |
Odkształcenie
Główną zaletą tej biotycznej mocy jest możliwość skutecznego atakowania tych przeciwników, którzy są opancerzeni lub korzystają z dodatkowych barier biotycznych. W przypadku klasy strażnika rozwijanie jej nie jest jednak absolutnym priorytetem, a to dlatego, że na szczególnie wartościowe bonusy można liczyć dopiero po połączeniu jej z innymi mocami biotycznymi, zarezerwowanymi dla adepta. Rozwijanie tej mocy wzmacnia przede zwiększa przede wszystkim siłę działania mocy.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Silne odkształcenie | Zadawanie jeszcze większych obrażeń. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na sprawnym eliminowaniu pojedynczych przeciwników. |
Niestabilne odkształcenie | Zwiększenie siły detonacji innych mocy biotycznych. W przypadku klasy strażnika nie jest to szczególnie przydatne. |
Pancerz technologiczny (moc klasowa)
Korzystanie z tej mocy jest wskazane wtedy gdy nie jest możliwe wyeliminowanie przeciwników z bezpiecznej odległości, bądź też jeśli zależy Ci na szybkim pozbyciu się grupki słabszych wrogów. Główną zaletą pancerza jest nie tyle oferowana przez niego dodatkowa ochrona, co możliwość wysłania potężnego impulsu w momencie jego zniszczenia. Impuls taki powala zazwyczaj wszystkich wrogów, pozwalając wycofać się z zagrożonego miejsca. Moc tę warto oczywiście rozwijać, bo nie tylko zwiększa się dzięki temu wytrzymałość tarcz ale również siła i pole rażenia impulsu.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Pancerz szturmowy | Większa siła impulsu wytwarzanego w momencie zniszczenia pancerza. Jest to nieznacznie ciekawszy wariant, głównie z uwagi na to, że w sytuacji nie zlikwidowania wszystkich wrogów dodatkowo wzmacniana jest tarcza. |
Pancerz mocy | Bardziej wytrzymały pancerz, który zwiększa także obrażenia zadawane przez bronie i inne moce biotyczne. Na ten wariant warto się zdecydować jeżeli nie zamierzasz używać pancerza do toczenia walk na niewielkim dystansie. |
Przeciążenie
Jest to jedna z mocy przystosowanych wyłącznie do atakowania wrogów syntetycznych i zdecydowanie radziłbym się nią bliżej zainteresować. W przeciwieństwie do Hakowania SI, które pozwala na przejmowanie kontroli nad wrogimi jednostkami, w tym przypadku pojawia się możliwość wytworzenia potężnego impulsu. Moc tę warto sukcesywnie rozwijać (m.in. zadawanie większych obrażeń), a to dlatego, że do zniszczenia wielu elitarnych jednostek nie wystarczy przeprowadzenie pojedynczego ataku z użyciem tej mocy.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Silne przeciążenie | Dodatkowe zwiększenie siły przeciążenia. Bardziej przydatny wariant, którego zalety można docenić chociażby w trakcie starć z pojedynczymi mechami YMIR. Ponadto w przypadku słabszych przeciwników mogą oni dodatkowo wybuchać w momencie zniszczenia. |
Przeciążenie obszarowe | Zwiększenie zasięgu rażenia przeciążenia, co pozwala na jednoczesne atakowanie kilku wrogów. Nieznacznie gorsza propozycja, chyba że zamierzasz używać tej mocy głównie w trakcie walk z grupami przeciwników. |
Kriowybuch
Moc technologiczna o bardzo zbliżonej specyfice do krio-amunicji, a to dlatego, że głównym założeniem jest możliwość zamrażania atakowanych przeciwników. Warto zaznaczyć, że zamrożenie działa zarówno na organicznych jak i na syntetycznych wrogów, czyniąc tę moc bardzo wszechstronną. Jej dalszy rozwój niestety wydłuża jedynie czas pozostawania wroga w stanie zamrożenia. Nie musisz więc opracowywać wszystkich poziomów jeżeli początkowe wartości spełniają Twoje potrzeby.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Głęboki kriowybuch | Przeciwnik pozostaje w zamrożonym stanie o dwie sekundy dłużej. Niezbyt przydatny wariant, chyba że mocy tej zamierzasz używać przede wszystkim do zamrażania wyraźnie silniejszych przeciwników. |
Pełen kriowybuch | Możliwość zamrożenia grupy stojących obok siebie wrogów. To zdecydowanie ciekawszy wariant, szczególnie w trakcie walk ze słabszymi przeciwnikami, których można następnie się łatwo pozbyć zanim powrócą do pełni sił. |
Obrońca
To cztery moce o charakterze pasywnym. Każdy awans na wyższy poziom przyczynia się do wydłużenia paska zdrowia, skrócenia czasu ładowania mocy oraz zwiększenia przyrostu dodatkowych punktów idealisty lub renegata. W miarę możliwości regularnie zdobywaj wyższe poziomy tak by odblokować sobie dostęp do tych cennych bonusów.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Stróż | Większy bonus do zdrowia, czasu regeneracji mocy i punktów idealisty/renegata, ale za to brak dodatkowego bonusu do obrażeń. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci na szybszym osiągnięciu maksymalnych wartości paska idealisty lub renegata (aż 30-procentowa różnica!). |
Najeźdźca | Mniejszy bonus do zdrowia, czasu regeneracji mocy i punktów idealisty/renegata, ale za to możesz liczyć na aż 15% przyrost siły zadawanych obrażeń. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci przede wszystkim na szybszym eliminowaniu jednostek wroga. |