Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia questu N7 zatytułowanego Baza Błękitnych Słońc. To jedno z pobocznych zadań gry i jest ono powiązane z tytułową bazą wrogiego ugrupowania z planety Sanctum wchodzącej w skład Kołyski Sigurda.
Zleceniodawca: automatycznie po odczytaniu e-maila od organizacji Cerberus [ Normandia SR-2 ]
Opis: Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić dopiero po wykonaniu pobocznej misji N7 - MSV Strontowy Muł. Skorzystaj z dowolnego z osobistych terminali by odczytać zawartość e-maila przysłanego przez centralę organizacji Cerberus.
Możesz już otworzyć mapę galaktyki i wybrać z niej Kołyskę Sigurda. Po znalezieniu się w systemie Skepsis zatankuj paliwo i przeleć do sąsiedniego systemu Decoris.
Po dotarciu do systemu Decoris odszukaj planetę o nazwie Sanctum i przystąp do jej skanowania.
Mając przytrzymany prawy przycisk myszy skanuj planetę tak długo aż słyszana w tle transmisja będzie bardzo wyraźna. Na powierzchni planety powinna pojawić się biała kropka. Kliknij na niej lewym przyciskiem myszy by wysłać sondę i potwierdź chęć wylądowania. Zaczekaj aż prom kosmiczny wyląduje w strefie [Sanctum - Baza Błękitnych Słońc] i przygotuj się do stoczenia pierwszej bitwy.
Musisz od razu przystąpić do działania, gdyż już po upływie kilku sekund w okolicy zaczną się pojawiać żołnierze Błękitnych Słońc . Nie przesuwaj swojej drużyny zbytnio do przodu, a to dlatego, że wrogowie będą znajdowali się na niewielkim podwyższeniu. Skup się na jak najszybszym eliminowaniu ciężkich żołnierzy , bo będą oni korzystali z wyrzutni rakiet. W sumie do pokonania będzie kilka grup jednostek wroga.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za pierwszym spośród pięciu pojemników, skrywającym 400 jednostek irydu (pierwszy screen). Możesz już skierować się w stronę przejścia, z którego wybiegali wrogowie. Rozejrzyj się tu za datapadem zawierającym nagranie. Przy próbie otwarcia drzwi zostaniesz automatycznie przeniesiony do podziemnej części tej lokacji.
Gdy tylko znajdziesz się w nowym miejscu rozstaw się wraz z resztą drużyny przy balustradzie. Nie możesz sobie tu zapewnić całkowitej zasłony, ale nie ma nic lepszego do wyboru. Przystąp do atakowania żołnierzy wroga , wśród których będzie się znajdował mini-boss - Dowódca Błękitnych Słońc. Dobrze byłoby skorzystać tu z ciężkiej broni lub lepszych umiejętności, bo postać ta ochraniana jest przez tarczę i pancerz.
Na dół radziłbym zejść dopiero po zlikwidowaniu wszystkich wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku niepotrzebnie wystawiałbyś się na ich ataki. Możesz tu skorzystać z terminalu na ścianie i zbadać pokazane na pierwszym screenie przejście, które prowadzi do magazynu. W środku odnalazłbyś sejf (1875 kredytów ) i datapad.
Powróć do głównej sali, a następnie wybierz pokazane na pierwszym screenie lewe przejście. Radziłbym się tu szybciutko rozstawić - przy niewielkiej rampie lub na balkoniku. W pomieszczeniu wkrótce pojawi się grupka żołnierzy Błękitnych Słońc , lecz na szczęście tym razem wrogowie nie będą przez nikogo bezpośrednio dowodzeni.
W pomieszczeniu tym nie odnajdziesz żadnych istotnych przedmiotów, tak więc możesz od razu udać się w stronę pokazanej na pierwszym screenie dziury w ścianie. Dobrze byłoby teraz DOKŁADNIE zbadać całą tę jaskinię, bo odnajdziesz tu cztery pozostałe pojemniki z surowcami, zbierając w sumie 1600 jednostek irydu . Dodatkowo będziesz też mógł wziąć amunicję do ciężkich broni i odsłuchać nagrania pozostawionego na datapadzie.
Zapisz stan gry, wybierz sobie ciężką broń z inwentarza i udaj się w stronę pokazanych na pierwszym screenie drzwi. Po znalezieniu się w dużym magazynie rozstaw członków swojej drużyny za zasłonami, podejdź trochę do przodu i zaczekaj na pojawienie dwóch mechów YMIR.
W trakcie walki z maszynami warto oczywiście korzystać z ciężkiej broni. Ponadto dobrym pomysłem byłoby korzystanie z przeciążenia celem osłabiania ich tarcz i detonowanie znajdujących się w okolicy wybuchowych skrzyń. Zniszczenie mechów nie załatwi niestety sprawy, bo w hali pojawią się żołnierze Błękitnych Słońc.
Upewnij się, że Twoi podwładni nadal korzystają z dobrych zasłon i przystąp do atakowania jednostek wroga . Przeciwnicy będą dowodzeni przez kapitana Naroma i jeśli chcesz się go szybko pozbyć to ponownie powinieneś skorzystać z ciężkiej broni. Po wygranej bitwie zniszcz pokazaną na drugim screenie skrzynię, dzięki czemu odblokujesz sobie dostęp do platformy z zestawem medycznym .
Przejdź na drugi koniec hali. Korzystając z okazji dobrze byłoby zbadać dwa boczne pomieszczenia. W jednym z nich odnajdziesz komputer z trzema wiadomościami, a w drugim sejf (1875 kredytów ). Wybierz teraz pokazane na drugim screenie główne drzwi (mini-gra). Po wejściu do środka skorzystaj z niewielkiej konsoli celem zakończenia tej misji.