Mass Effect 2: Inżynier - moce postaci, dla kogo? poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz szczegółowy opis klasy Inżynier - to jedna z 6 klas Sheparda dostępnych w grze. Dowiesz się jaki styl gry pasuje dla klasy Inżynier, czym się ona cechuje i wyróżnia, a także jakie moce/umiejętności dostępne są dla Inżyniera.
- Inżynier - dla kogo?
- Przeciążenie
- Spalenie
- Sonda bojowa (moc klasowa)
- Kriowybuch
- Hakowanie SI
- Mistrzostwo technologiczne
Inżynier - dla kogo?
Klasa inżyniera pozwala na wcielenie się w postać specjalisty technologicznego i jej wybór polecałbym jedynie bardziej doświadczonym graczom.
Przemawia za tym przede wszystkim to, że większość mocy inżyniera jest skutecznych jedynie w starciach z przeciwnikami syntetycznymi. W rezultacie w większym stopniu należy polegać na umiejętnościach pozostałych członków drużyny i z racji słabego wyposażenia atakować wrogów z bezpiecznej odległości i z zachowaniem dużych środków ostrożności.
Przeciążenie
Jest to jedna z mocy przystosowanych wyłącznie do atakowania wrogów syntetycznych i zdecydowanie radziłbym się nią bliżej zainteresować. W przeciwieństwie do Hakowania SI, które pozwala na przejmowanie kontroli nad wrogimi jednostkami, w tym przypadku pojawia się możliwość wytworzenia potężnego impulsu. Moc tę warto sukcesywnie rozwijać (m.in. zadawanie większych obrażeń), a to dlatego, że do zniszczenia wielu elitarnych jednostek nie wystarczy przeprowadzenie pojedynczego ataku z użyciem tej mocy.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Silne przeciążenie | Dodatkowe zwiększenie siły przeciążenia. Bardziej przydatny wariant, którego zalety można docenić chociażby w trakcie starć z pojedynczymi mechami YMIR. Ponadto w przypadku słabszych przeciwników mogą oni dodatkowo wybuchać w momencie zniszczenia. |
Przeciążenie obszarowe | Zwiększenie zasięgu rażenia przeciążenia, co pozwala na jednoczesne atakowanie kilku wrogów. Nieznacznie gorsza propozycja, chyba że zamierzasz używać tej mocy głównie w trakcie walk z grupami przeciwników. |
Spalenie
Ta moc technologiczna działa w zbliżony sposób do amunicji zapalającej, oferując możliwość wystrzelenia wybuchowego pocisku plazmowego, podpalającego atakowane cele. Dodatkowe atuty tej mocy to łatwe niszczenie pancerzy przeciwników i blokowanie ich regeneracji zdrowia. Rozwój tej mocy zwiększa zadawane przez pocisk obrażenia. Generalnie jest to moc, którą dobrze byłoby mieć odblokowaną, lecz niekoniecznie już maksymalnie rozwiniętą.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Silne spalenie | Większa siła pocisku. Na ten wariant dobrze byłoby zdecydować się jeśli masz zamiar atakować głównie pojedyncze i dobrze opancerzone cele. |
Wybuch zapalający | Trzymetrowy zasięg rażenia kosztem mniejszej siły rażenia. Na ten wariant dobrze byłoby zdecydować się jeśli chcesz zadawać obrażenia grupom przeciwników. |
Sonda bojowa (moc klasowa)
Głównym założeniem tej unikatowej mocy klasy inżyniera jest odwracanie uwagi przeciwników od niego samego. Urządzenie z zadania tego w zdecydowanej większości przypadków wywiązuje się w sposób wzorowy, lecz nie można niestety liczyć na to, że sonda będzie skuteczna w eliminowaniu wrogów. Rozwijanie tej mocy niewiele też w tej kwestii pomaga, wyposażając jedynie sondę w dodatkowe punkty energii (dopiero osiągnięcie maksymalnego czwartego poziomu zmienia stan rzeczy).
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Sonda ofensywna | Ataki sondy zadają większe obrażenia. Nie polecam tego wariantu, gdyż i tak jest to zmiana dość symboliczna. |
Wybuchowa sonda | Sonda w momencie zniszczenia eksploduje. Jest to zdecydowanie lepsza propozycja, a to dlatego, że urządzenie w momencie zniszczenia jest często otoczone przez wrogów, a ponadto przyzwanie nowej sondy nie stanowi żadnego problemu. |
Kriowybuch
Moc technologiczna o bardzo zbliżonej specyfice do krio-amunicji, a to dlatego, że głównym założeniem jest możliwość zamrażania atakowanych przeciwników. Warto zaznaczyć, że zamrożenie działa zarówno na organicznych jak i na syntetycznych wrogów, czyniąc tę moc bardzo wszechstronną. Jej dalszy rozwój niestety wydłuża jedynie czas pozostawania wroga w stanie zamrożenia. Nie musisz więc opracowywać wszystkich poziomów jeżeli początkowe wartości spełniają Twoje potrzeby.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Głęboki kriowybuch | Przeciwnik pozostaje w zamrożonym stanie o dwie sekundy dłużej. Niezbyt przydatny wariant, chyba że mocy tej zamierzasz używać przede wszystkim do zamrażania wyraźnie silniejszych przeciwników. |
Pełen kriowybuch | Możliwość zamrożenia grupy stojących obok siebie wrogów. To zdecydowanie ciekawszy wariant, szczególnie w trakcie walk ze słabszymi przeciwnikami, których można następnie się łatwo pozbyć zanim powrócą do pełni sił. |
Hakowanie SI
Jest to bodaj najbardziej charakterystyczna moc technologiczna, której działanie polega na możliwości chwilowego przejmowania kontroli nad przeciwnikami syntetycznymi. Przejęty cel przystępuje następnie do atakowania swoich sojuszników, co w szczególności przydaje się w trudniejszych bitwach. Rozwijanie tej mocy wydłuża czas jej trwania, a ponadto może doprowadzić do wyposażenia nowo pozyskanego sojusznika w dodatkową tarczę ochronną.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Ulepszone hakowanie SI | Nadal możesz przejmować kontrolę tylko nad jednym z wrogów, ale efekt działania jest dłuższy i nowo pozyskany sojusznik ma jeszcze lepszą tarczę. |
Obszarowe hakowanie SI | Możliwość przejmowania kontroli nad kilkoma wrogami jednocześnie kosztem słabszych tarcz i krótszego czasu działania. |
Mistrzostwo technologiczne
To cztery moce o charakterze pasywnym. Każdy awans na wyższy poziom przyczynia się do wydłużenia paska zdrowia, skrócenia czasu regeneracji mocy, obniżenia kosztów prowadzenia projektów badawczych i zwiększenia przyrostu dodatkowych punktów idealisty lub renegata. Proces rozwijania tej mocy radziłbym rozpocząć możliwie jak najwcześniej.
Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:
Opcja wyboru | Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami |
Demolka | Większy bonus do czasu regeneracji mocy oraz zadawanych obrażeń. Mniejszy bonus do zdrowia i punktów idealisty/renegata. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci na zwiększeniu skuteczności głównego bohater na polu bitwy. |
Mechanik | Mniejszy bonus do czasu regeneracji mocy oraz zadawanych obrażeń. Większy bonus do zdrowia i punktów idealisty/renegata. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci na szybszym osiągnięciu maksymalnych wartości paska idealisty lub renegata (aż 30-procentowa różnica!). |