Wstęp | Nacje | Kozacy II Wojny Napoleońskie poradnik Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Prawdę mówiąc musiałem z czasem zmienić ten tekst wprowadzający. Wcześniej nieco narzekałem na szumne deklaracje twórców gry oraz potakującej jej instrukcji, że każda nacja jest unikatowa. Jak się okazało sporo jest w tym racji, ale dobitnie można przekonać się o tym dopiero poważnie zagłębiając się w ten aspekt gry. Uprzednio widziałem tylko nic nie znaczące różnice w kwestii wznoszenia budynków, czy też dostępności i wykorzystywania jednostek.
Mimo wszystko, właśnie z powodu tych drobiazgów, których jest cała gama sporo się nagłowiłem jak to Ci to przedstawić drogi Czytelniku. Postawiłem na dwa w jednym i najpierw znajdziesz informacje o jednostkach w charakterze danych liczbowych, a właściwe porady w innym rozdziale. Koniec końców odrębność przynależności narodowej ma być znakiem rozpoznawczym Kozaków II. To samo w pewnej mierze dotyczy też budynków, których podręczny opis pojawił się nieco wcześniej. Mam więc nadzieję, iż wybaczysz mi rozległość tego tematu.
Bądź świadom, iż przedstawione tu zastosowanie nie jest sztywne. Ty sam możesz widzieć rozwiązania w opisach państw w innym świetle, szczególnie jeżeli jakaś nacja jest Ci szczególnie bliska.
Co to znaczy?
Dla jednostek:
Trening - współczynnik treningu, im jest on niższy tym dana jednostka jest szkolona szybciej.
Broń palna - skuteczność broni palnej, czyli obrażenia jakie zadaje.
Koszt salwy - ilość węgla, która zniknie z Twojego magazynu po oddaniu salwy pełnej liczbowo formacji; dla jednostek posiadających pistolet dwustrzałowy, zużycie węgla zostało przedstawione także po oddaniu drugiego strzału.
Walka wręcz - podstawowa wartość operowania białą bronią, nie uwzględniająca wszelkich bonusów, doświadczenia oraz uczestnictwa w formacji.
Poziom zmęczenia - czyli jak konkretny oddział radzi sobie z wytrzymałością, zastosowałem tu trzy stopnie. Normalny - szybkie zmęczenie, wytrzymały - możliwość przebycia znacznego odcinka, niezmordowany - oddziały, które nigdy się nie męczą.
Udoskonalenia - skala podnoszenia morale i umiejętności walki wręcz. Znajdziesz tu dwa poziomy. Mały - tylko morale, duży - morale i walka w zwarciu.
Koszt formacji - koszt całej formacji bez uwzględnienia grupy oficerskiej (oficer, dobosz, chorąży).
Dla budynków:
Koszt budowy - cena konstrukcji; przy budynkach nielimitowanych znajdziesz ich kwoty do liczby trzech oraz wzrost opłaty za każdą kolejną konstrukcje danego typu.
Mieszkania - występuje w kilku konstrukcjach, określa liczbę mieszkań.
Potrzebne budynki - jakie budynki są potrzebne do rozpoczęcia prac nad aktualnie opisywanym.
Wymagane do - czyli do jakich innych budynek jest wymagany.
Ikona ulepszenia przy wieżach - koszt każdej następnej modyfikacji oraz wzrost szybkostrzelności.