Egipt | Nacje | Kozacy II Wojny Napoleońskie poradnik Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Egipt
Najbardziej unikatowa i charakterystyczna nacja występująca w grze. Łamie wszelkie standardy i ogólny ład porównawczy. Dlatego też nie zalecam tego państwa młodym adeptom epoki napoleońskiej. Gracz przyzwyczajony do utartych szlaków przez inne kraje może całkowicie się pogubić. Szczególnie w chwili, kiedy przesiądzie się na pustynne oddziały natychmiast po ukończeniu zwykłej kampanii. Pozwól więc, iż opiszę tą nację bardziej szczegółowo.
Jak to się przyjęło, przedstawiciele tej części świata upodobali sobie potężną broń ręczną, z którą to wykrzykując dziwne wyrazy szarżowali na napastników. Tutaj postawiono na jatagany i obsługujących je wojowników. Szkoda tylko, że nie zatroszczono się o odpowiednie usprawnienia dla tego typu piechoty. Jedynym warunkiem dla którego warto stawiać na tych wojowników jest krótki okres czasu wymaganego do przejścia w tryb obrony pozycji.
Idąc dalej trafiamy na janczarów. Powinni oni stanowić główną siłę militarną. Wszystko przez duże obrażenia zadawane z broni palnej. Dodatkowo, wraz z rozwojem grupy świetnie spisują się także w zwarciu. Obraz całości mąci jedynie spore zużycie węgla.
Trzeci typ piechurów to nieobliczalni łucznicy. Dowodząc takim oddziałem, nie będziesz miał możliwości zmiany ustawienia szyku, zawsze będzie się on poruszał w kolumnie. Na osłodę, łucznicy wykazują ogromną szybkostrzelność, a przy tym nie zużywają jakichkolwiek surowców. Mogą również niszczyć wrogie budowle, wypuszczając w ich kierunku płonące strzały. Łucznicy nigdy się nie męczą.
Na ostatek Tuaregowie. Niech się schowają szaserzy innych nacji. Przybył król. Jednostki te dysponują zdumiewającym współczynnikiem walki wręcz (40!). Jest to największa początkowa wartość ze wszystkich innych jednostek w całej grze. Są więc to urodzeni mordercy, a jeszcze do tego operują potężnym ostrzałem. Aż żal ściska serce, że są tak nieliczni. Ale i tak liczbą żołnierzy przewyższają dwukrotnie swoich zwykłych odpowiedników. Poza tym można zawsze tworzyć po kilka grup tych jednostek. Powodzenie w bitwie, bądź w działaniach dywersyjnych gwarantowane, czego nie można zawsze powiedzieć o szaserach.
Przechodząc do kawalerii, zaczynamy od Beduinów. Mimo, iż posiadają wysoką żywotność, chciałbym podważyć sens ich używania. Na to składa się jeden, zasadniczy powód - są po prostu niesamowicie powolni, nawet w typowym ataku. Dalej jest już o wiele lepiej. Ostanie dwa typy jeźdźców operują podwójnym wystrzałem. Lekka kawaleria charakteryzuje się ponadto sporą szybkością, a fanów silnych jednostek, powinni w stu procentach usatysfakcjonować mameluccy konni.
Egzotyki dotarła również do budowli. Aby postawić ratusz, będziesz musiał najpierw wybudować koszary (z mieszkaniami) oraz magazyn. Jest to jedyny taki przypadek w grze, kiedy kwatera główna wymaga innych konstrukcji. Egipt, w porównaniu z innymi nacjami, pozbawiony został także kilku istotnych budynków. Na pierwszy plan wysuwa się brak stajni i odlewni dział. Ich miejsce zajęła czasochłonna forteca. Bardziej przygnębiająca dla gracza jest jednak absencja bunkra. Obrona bazy ograniczać się więc będzie do czynnego wykorzystywania swojego wojska, bądź słabych wież armatnich. Jeżeli polubisz manewrowanie wojownikami z jataganem, jak najszybciej dokonaj ulepszenia w pałacu podnoszący im wartość operowania tą bronią o pięć punktów.