Dyplomacja | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie poradnik Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Dyplomacja
Zaczynając batalię o Europę każde państwo jest wobec siebie nastawione neutralnie. Z czasem nieraz dyplomacja może uratować skórę graczowi, zwłaszcza w chwilach kiedy znajdzie się pod tzw. ścianą. Naturalnie, nie można jej nigdy traktować jako pewnik rozwiązania problemu, gdyż adresat Twojej propozycji może ją odrzucić, bądź po jej podpisaniu szybko złamać dane słowo. Ten element gry pozwala również na swego rodzaju manipulowanie innymi państwami, wykorzystując ich przychylność pod różnymi względami. Kilka rozwiązań jest naprawdę ciekawych, zobaczmy jednak wszystkie:
Wypowiedzenie wojny
Nie ma znaczenia, czy wypowiesz komuś pisemnie wojnę, czy po prostu zaatakujesz pożądany sektor. Klikniecie na tą opcję ma charakter jedynie formalny.
Umowa pokojowa
Nic innego jak powrót do sytuacji, w której oba kraje są neutralne wobec siebie. Jedna strona już w najbliższej turze może zaatakować drugą nację, łamiąc tym samym wcześniejsze postanowienie.
Pakt o nieagresji
To jest prawdziwa umowa pokojowa. Przez pewien okres czasu nacje, które związane są tą umową, nie mają możliwości wzajemnej napaści.
Sytuacja wymaga podpisania tego typu umowy.
Zezwolenie na przemarsz
Marzy Ci się zniewolenie Rosji, ale blokują do niej dostęp niefortunnie ustawione Prusy? Poproś państwo Wilhelma III o pozwolenie na ruch po ich terytorium, aby szybko zrealizować swój cel.
Zawiązanie koalicji
Paczka zawierająca pakt o nieagresji oraz pozwolenie na przemarsz. Dodatkowo możesz liczyć na militarną pomoc koalicjanta. Twoi wrogowie nie stają się wrogami sojusznika.
Unia
Duży może więcej. To powiedzenie sprawdza się idealnie i w tym przypadku, szczególnie kiedy duży oznacza bogaty. Jeżeli masz dość złota możesz złożyć propozycję wejścia w unię, czyli tym samym włączyć wybraną nację do swojego terytorium. Nie o to chyba jednak chodzi w tej grze...