Zamieszki i rewolucje | Zarządzanie regionami w Empire Total War poradnik Empire: Total War
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Zamieszki i rewolucje
Zamieszki są powodem niezadowolenia obywateli. W każdej prowincji możesz sprawdzić stan zadowolenia ludzi.
Jeżeli powyższe wskaźniki są niższe niż zero, spodziewaj się kłopotów.
Przebieg zamieszek i ich następstwa
Akt I: zaczyna się od strajku robotników. Jest to coś w rodzaju ostrzeżenia, że w niektórych prowincjach pojawiają się poważne problemy.
Akt II: strajk przeradza się w zamieszki, w których mogą zostać uszkodzone niektóre budynki w prowincjach (przez co nie będą spełniać swojej funkcji - fabryki nie będą pracować, itp.).
Akt III: jeżeli strajk dotyczy jakiejś mało ważnej prowincji, może ona zostać zajęta przez rebeliantów (o ile zdołają oni pokonać lokalny garnizon). W przypadku problemów na terenach podbitych, zaatakują Cię ludzie chcący odbudować naród, który niegdyś został przez Ciebie pokonany. Tak się dzieje np. w przypadku państw pomniejszych - raz zniszczona Bawaria lub Wirtembergia będzie chciała znów pojawić się na mapie Europy.
Akt IV: w przypadku, gdy niepokoje społeczne pojawią się również w stolicy państwa, utworzona zostanie grupa rewolucjonistów gotowych obalić rząd i władcę. Wówczas gra stawia Cię przed wyborem - możesz albo opowiedzieć się po stronie dotychczasowego gabinetu, albo wesprzeć rewolucjonistów.
W przypadku pozostania przy rządzie będziesz musiał odeprzeć atak rewolucjonistów i zniszczyć ich w bitwach. Jeśli obejmiesz dowodzenie nad oddziałami rebelianckimi, Twoim zdaniem stanie się zajęcie stolicy. Gdy do tego dojdzie, system rządów ulega zmianie, a ogólne zadowolenie nacji wzrasta przez wzgląd na zmiany w polityce kraju.
UWAGA! Porażka (niezależnie od wybranej strony w konflikcie) skutkuje natychmiastowym zakończeniem kampanii.
Przeciwdziałanie
1. Możesz reagować natychmiast poprzez obniżenie stawek podatkowych w swoim państwie. Tego typu działanie ma wymiar globalny i dotyczy wszystkich miejscowości w kraju.
2. Jeśli generalnie państwo trzyma się nieźle, a tylko jedna prowincja sprawia kłopoty, możesz spróbować zwolnić ją z obowiązku płacenia podatków zaznaczając odpowiedni checkbox na karcie miasta.
3. Dobrym sposobem może również okazać się wzmocnienie garnizonów w miastach, w których panują niepokoje. Jeżeli na mapie pojawią się armie buntownik i rewolucjonistów, pokonaj je, by zniszczyć nadzieje populacji na wprowadzenie zmian w regionie.
4. Czasami zamieszki powodowane są przez różnorodność religii obecnych na danym terytorium. Wyślij tam kilku księży, by unormować sytuację.
5. Czasami trzeba troszkę zwiększyć represje. Pobuduj w mieście budynki administracji.
6. Jeśli ludziom brakuje rozrywki, zbuduj jakiś teatr albo operę.
7. Zmień ministra sprawiedliwości, by znaleźć kogoś, kto skuteczniej represjonuje ludność. Możesz również spróbować przeprowadzić przedwczesne wybory. Jeśli zauważysz, że wszyscy Twoi ministrowie mają słabe statystyki, warto wybrać nowy gabinet - dzięki temu tymczasowo powinny się polepszyć nastroje wśród ludności (nie do zastosowania w monarchiach absolutnych).