Empire Total War: Piechota (cz.2)
Aktualizacja:
Sytuacja na skrzydłach
Jeśli zauważysz, że przeciwnik używa w bitwie konnicy, istnieje spore ryzyko, że wykorzysta ją do zaatakowania Cię z flanki. Pamiętaj więc, żeby na skrzydłach armii umieszczać pułki, które mają bagnety (nasadkowe lub tulejowe, nie szpuntowe!) i potrafią formować czworobok (tzw. Square Formation, jedna z wczesnych technologii, do błyskawicznego opracowania). Żołnierze z bagnetami ułożeni właśnie w czworobok całkiem nieźle radzą sobie z konnicą. Na początku rozgrywki, gdy popularni są jeszcze pikinierzy, możesz właśnie ich rozstawiać na skrzydłach.


Walka na bagnety
Istnieje spore ryzyko, że przeciwnik - widząc, że nie da sobie rady w walce na muszkiety - podbiegnie do Ciebie i rozpocznie walkę na bagnety. Wówczas bitwa zmienia swój charakter i zaczyna przypominać średniowieczne boje z Medieval II. Jednostki, które nie zostały zaatakowane możesz albo zaangażować w tę walkę w zwarciu, albo odejść na odpowiednią odległość i ostrzelać wroga.
Czasami zdarza się tak, że samemu trzeba wykorzystać bagnety w walce. Postaraj się atakować jednostkami tak, by zawsze w starciach poszczególnych pułków osiągać przewagę liczebną (wysłanie dwóch regimentów na jeden również wchodzi w grę).

Atakując artylerię również polecam stosować bagnety. W przypadku, gdy walczysz przeciwko działom piechoty i haubicom zdecydowanie odradzam jednak atak frontalny (inaczej Twoi żołnierze zbiorą na klaty ogień z zabójczych pocisków rozpryskowych). Postaraj się podbiec do dział przeciwnika od boku lub tyłu. Nawet atakując oddziałem 80 żołnierzy spokojnie dasz radę artylerzystom, gdyż jest ich znacznie mniej.

Bagnety mogą się również okazać przydatne, gdy Twój przeciwnik chowa się za jakimś murkiem. Jak się zapewne domyślasz, w takiej sytuacji ostrzał muszkietowy niewiele daje. Możesz więc albo szeroko otoczyć przeciwnika, albo podbiec do niego, przeskoczyć murek i wyrżnąć wrogów nożami. Decyzja tej natury powinna być ściśle uzależniona od rodzaju posiadanych sił, ich doświadczenia bojowego i liczebności.

Nie polecam samemu ukrywać się za murkami, zwłaszcza jak się posiada technologię "ostrzał szeregami" (Fire by Rank). Chowając się zabezpieczasz wprawdzie swoich ludzi przed kulami przeciwnika, ale jednocześnie zmniejszasz siłę ognia swoich oddziałów.
Im więcej czasu spędzisz przy grze, tym więcej się nauczysz o jednostkach. Jeśli we wrogiej armii zauważysz jednostki dysponujące lepszą siłą ognia niż Twoje, rzuć się na nie z bagnetami, by nie mogły wykorzystywać tej przewagi.
Komentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
