Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Empire: Total War - poradnik do gry

Empire: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jazda (cz.2) | Jednostki w Empire Total War poradnik Empire: Total War

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Household Cavalry (kawaleria przyboczna)

Opis: w początkowych fazach rozgrywki jest to całkiem niezła kawaleria. Najlepiej sprawdza się w szarżach przeciwko grupom maksymalnie do 100 żołnierzy. Związanie walką może skończyć się jednak dla tej jednostki tragicznie, zwłaszcza gdy przeciwnik posiada bagnety. Pomijając szarże, kawaleria przyboczna jest oczywiście w stanie ścigać uciekinierów i atakować artylerię.

Armie: Austria, Hiszpania, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja

Hungarian Hussars (węgierscy husarze)

Opis: wojsko bardzo podobne do konnicy prowincjonalnej i pułku konnego. Ma nieco wyższe statystyki i są tylko odrobinę drożsi. Dobrze sprawdza się w wykonywaniu zadań typowych dla konnicy - szarże, gonienie uciekinierów, atakowanie artylerii, itd.

Armie: Austria

Hussars (huzarzy)

Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.

Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania

Life Guards (straż przyboczna)

Opis: jednostka nieco lepsza od ciężkiej kawalerii (Heavy Cavalry). Wyróżnia się wyjątkowo wysokim morale i bardzo dobrymi zdolnościami w walce wręcz. Straż przyboczna nadaje się zatem do szarżowania i eliminowania wrogich piechociarzy, atakowania lekkiej konnicy i unieszkodliwiania artylerii.

Armie: Wielka Brytania

Light Dragoons (dragoni lekkokonni)

Opis: wymaga usprawnienia "karabiny". Jednostka lepsza w stosunku do dragonów - ma lepsze statystyki dotyczące zarówno zdolności bojowych, jak i obrony oraz morale. Jest za to niestety mniej liczna (tylko 45 żołnierzy) dlatego powinni stosować ją gracze gotowi przeznaczać mnóstwo pieniędzy na szkolenie wielu jednostek. Zastosowanie jest dokładnie takie samo - szybkie ataki z flanki wychodzą lekkokonnym dragonom bardzo dobrze. Dragoni lekkokonni skuteczniej niż inne jednostki pilnują porządku w miastach.

Armie: Austria, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Mounted Tribal Auxillary (plemienna jazda pomocnicza)

Opis: możesz się pokusić o wyszkolenie kilku pułków tego typu, ale pod warunkiem, że nie masz akurat niczego lepszego pod ręką. Indianie są gorsi od np. karabinierów, a przy tym wcale nie kosztują wiele mniej. Ich przeznaczeniem jest ostrzeliwać wrogich żołnierzy. Statystyki dotyczące szarży są natomiast mizerne.

Armie: Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania

Native Indian Cavalry (indyjska konnica)

Opis: konnica dysponująca dobrą szarżą. Niestety, jest ona słaba w defensywie, a zatem musi uważać na pikinierów i żołnierzy uzbrojonych w bagnety. Hindusi na koniach nieźle sprawdzają się w wybijaniu słabych w zwarciu jednostek zaczepnych. Ponadto indyjska konnica może służyć do likwidacji uciekinierów i obsługi artylerii wroga.

Armie: Francja, Niderlandy

Pindari Horsemen (pindarzy)

Opis: wymaga usprawnienia "karabiny". Jednostka podobna do szaturnali, lecz wyróżnia się bardzo krótkim czasem przeładowania. Jej zasięg jest porównywalny z tym, jakim cechuje się większość piechoty. Jako wsparcie ogniowe zdolne do szybkiego ostrzału z flanki i natychmiastowego wycofania są całkiem nieźli. Trzeba jednak troszkę się na nich wykosztować.

Armie: Konfederacja Maracka

Provincial Cavalry (konnica prowincjonalna)

Opis: konnica nieco słabsza od pułku konnego. Choć oczywiście można wykorzystywać ją w regularnych bitwach, pozwala utrzymywać ład i porządek w miastach. W dodatku jest to jednostka stosunkowo tania. Może atakować piechotę, która nie ma pik ani bagnetów. Dobrze się sprawdza w wyłapywaniu jeńców.

Armie: Austria, Hiszpania, Niderlandy, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii,

Regiment of Horse (pułk konny)

Opis: obok konnicy prowincjonalnej, najbardziej podstawowa konnica, ważna zwłaszcza na początku gry. Dobrze nadaje się do rozbijania grup wrogiej piechoty, ataków ze skrzydła i eliminowania wrogiej artylerii. Unikaj atakowania pikinierów, ciężkiej konnicy i piechoty uzbrojonej w bagnety. Dobrze się sprawdza w zabijaniu uciekinierów.

Armie: Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Silladar Lancers (silladarscy lansjerzy)

Opis: stanowią znakomite uzupełnienie dla muszkieterów. Zapewniają Twojej armii niezwykle silny atak wręcz (szarżę) w miejscach, w których będziesz szybko tego potrzebował. Lansjerzy przeważają w walce nad większością jednostek pieszych przeciwnika (za wyjątkiem pikinierów), jednak nie powinieneś trzymać ich pod ogniem, gdyż szybko mogą być wystrzelani. Najlepiej użyć ich na skrzydłach linii muszkieterów, by oskrzydlać i atakować od tyłu jednostki walczące z Twoją piechotą.

Armie: Konfederacja Maracka

Shaturnal Camel Gunners (szaturnale)

Opis: strzelcy poruszający się na wielbłądach. Przed wyszkoleniem jednostki tego typu trzeba przemyśleć, czy znajdzie się dla niej zastosowanie na polu bitwy. Szaturnale bowiem potrafią strzelać na całkiem niezły dystans i mają przy sobie dużo amunicji. Niewątpliwymi wadami tej jednostki są jednak niewątpliwie długi czas przeładowania i bardzo mała liczba punktów obrony. Mogą więc służyć co najwyżej jako wsparcie ogniowe dla głównych sił armii.

Armie: Konfederacja Maracka

Sipahis (spahisi)

Opis: trudno o lepszą konnicę w armiach Maratów i Turków. Spahisi dysponują rewelacyjną szarżą, dobrze walczą w zwarciu i mają stosunkowo wysokie morale. Jeśli umiesz sprawnie grać konnicą (atakować z flanki i od tyłu), spahisi będą jedną z Twoich ulubionych jednostek. Wadą tych sił jest ich relatywnie wysoka cena.

Armie: Imperium Osmańskie, Konfederacja Maracka

Tatars (tatarzy)

Opis: wojska tatarskie mogą się przydać zwłaszcza na początku rozgrywki. Tatarzy korzystają z łuków; mają bardzo dobry zasięg i potrafią mocno napsuć krwi wrogiej piechocie... oczywiście pod warunkiem, że stoi daleko od niej - w zwarciu konnica tatarska pada błyskawicznie. Do walki o okolice Kaukazu na samym początku rozgrywki nadaje się w całkiem nieźle.

Armie: Imperium Osmańskie, Rosja

Uhlans (ułani)

Opis: konnica z dobrą szarżą, lecz ponieważ jest kiepska w defensywie, musi szczególnie uważać na żołnierzy uzbrojonych w bagnety. Ułani całkiem nieźle sprawdzają się w wybijaniu słabych w zwarciu jednostek zaczepnych (tropiciele, myśliwi syberyjscy, gońcy leśni, pandurzy, itd.). Ponadto ułani mogą służyć jako likwidatorzy osamotnionej artylerii wroga.

Armie: Austria, Rzeczpospolita Polska

Viborniye Streltsy (strzelcy wyborowi)

Opis: jednostka stosunkowo słaba, bardzo podobna do pułku konnego (Regiment of Horse), a przy tym trochę tańsza. Szczególnie warta uwagi na początku kampanii, gdy dostęp do lepszych jednostek jest mocno ograniczony, a przychody pozostawiają nieco do życzenia.

Armie: Rosja

VOC Cavalry (konnica Kompanii Holenderskiej)

Opis: dokładna kalka pułku konnego. Wszystkie statystyki są identyczne. Jedyna różnica polega na tym, że pułk konny jest dostępny w Europie, a konnica Kompanii Holenderskiej tylko w Indiach.

Armie: Niderlandy

War Elephants (słonie bojowe)

Opis: nie da się ukryć, że słonie dysponują miażdżącą szarżą, lepszą niż jakakolwiek konnica. Należy jednak rozważyć szkolenie jednostek tego typu, gdyż niska liczebność i mała liczba punktów defensywy sprawiają, że oddziały słoni bojowych szybko padają w bitwach. Nie należy też zapominać, że panikujące słonie tratują na swej drodze wszystko, łącznie z Twoimi siłami.

Armie: Konfederacja Maracka

Winged Hussars (husaria)

Opis: bardzo dobra ciężka jazda, świetnie nadaje się do rozbijania dużych grup piechoty liniowej, nawet tej wyposażonej w bagnety. Dobrze radzi sobie także w starciach z lekką kawalerią. Należy jednak uważać, by oddziały husarii nie zostały otoczone - wówczas nie mogą oni wykonywać miażdżących szarż i stają się mało skuteczni.

Armie: Rzeczpospolita Polska

Yeomanry (jazda ochotnicza)

Opis: konnica nieco słabsza od pułku konnego. Choć oczywiście można wykorzystywać ją w regularnych bitwach, pozwala utrzymywać ład i porządek w miastach. W dodatku jest to jednostka stosunkowo tania. Może atakować piechotę, która nie ma pik ani bagnetów. Dobrze się sprawdza w wyłapywaniu jeńców.

Armie: Wielka Brytania