Akt I | Droga ku Niepodległości w Empire Total War poradnik Empire: Total War
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Akt I
Kampania amerykańska zaczyna się w momencie założenia Jamestown. Na samym początku musisz powalczyć z miejscową ludnością. Rozkaż swoim ludziom strzelać do Indian. W momencie, gdy wrogowie będą niebezpiecznie podchodzić do Twoich ludzi, każ im walczyć wręcz. Wyślij bandę Johna Smitha do pomocy, by oddziały osadników szybciej radziły sobie z Indianami.
Gdy zjawi się wrogi wódz na koniu, postaraj się go pokonać lub zmusić do ucieczki. To zniechęci resztę do walki.
Nie ma znaczenia czy wygrasz, czy też przegrasz. Po bitwie włączy się mapa kampanii. Zacznij szkolić wojsko. Najlepsi będą osadnicy z Jamestown - wprawdzie mają niższe statystyki niż milicja kolonialna, ale za to jest ich aż 160 w pułku.
Oprócz tego wykonuj misje, które będzie Ci zlecać kraj ze Starego Świata. Zbuduj port, wznieś budowle na plantacjach i rozbuduj Jamestown.
Mając przynajmniej 4-5 pułków piechoty zaatakuj pobliską wioskę Indian, Werowocomoco.
Po jej zajęciu odblokowany zostanie kolejny obszar, na północy.
Kolejnym celem jest Shackamaxon. Nie przestawaj szkolić wojsk. Zbierz możliwie największe wojsko (20 pułków osadników) i ruszaj do walki. Upływem czasu się nie przejmuj - nie ma on tutaj znaczenia. Ogranicza Cię tylko limit szkolonych jednostek - osadników nie można w końcu produkować w nieskończoność.
W lasach w okolicy Shackamaxon możesz napotkać wrogie wojska. Mając jednak maksymalnie dużą armię nie będą one stanowić problemu.