Empire Total War: Piechota (cz.3)
Aktualizacja:
Janissary Hand Mortar Bölük (janczarzy moździerzowi)
Opis: wyjątkowa jednostka piechoty. Tak jak zwykli grenadierzy miotają swoje ładunki, tak janczarzy moździerzowi używają do tego celu specjalnej broni, którą dzisiaj nazwalibyśmy granatnikiem. Janczarzy moździerzowi maja bardzo dobry zasięg w porównaniu z grenadierami (taki sam, jak piechota liniowa) i potrafią całkiem nieźle walczyć wręcz. Ponadto cechuje ich niezłe morale. Jednostki z moździerzami winny wspierać wojska liniowe w starciach z wrogą piechotą. Największe wady janczarów to mała liczba przenoszonej amunicji i późna eksplozja granatów (konnica, na ten przykład, bez problemu może uciec z ostrzelanego terytorium).
Armie: Imperium Osmańskie
Jaegers (jegrzy)
Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". Choć jegrzy nie są zbyt liczni, warto zwrócić uwagę na ich niesamowity zasięg. Omawiana tu piechota jest rewelacyjna w prowadzeniu celnego ostrzału na dużą odległość. Nie radzę jednak angażować jej w walkę w zwarciu - wówczas może łatwo zostać pokonana. Warto też zauważyć, że oddziały jegrów są całkiem tanie.
Armia: Austria
Kurdish Hillmen (kurdyjscy górale)
Opis: kurdyjscy górale są dosyć podobni do azzarów (Azzars). Tak samo jak i oni, górale mogą urządzać pułapki, ukrywając się w lasach i wysokich trawach. Całkiem nieźle radzą sobie w strzelaniu, mają przyzwoity zasięg i dobrą celność. Niestety, nie potrafią poruszać się w skryciu i w walce wręcz są po prostu tragiczni.
Armie: Imperium Osmańskie
Landless Rabble (bezrolne pospólstwo)
Opis: tragedia, nie piechota. Choć jest ich dużo (200 w oddziale), nawet najsłabszy oddział wojska lub milicji jest w stanie sobie z nimi poradzić. Pospólstwo nie korzysta z broni palnej, walczy widłami. Jednostka ta charakteryzuje się niską ceną i niemal znikomym kosztem utrzymania.
Armia: Konfederacja Maracka
Light Infantry (lekka piechota)
Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". stosunkowo małe jednostki lekkiej piechoty mają niewielki koszt utrzymania. Warto ich wykorzystywać na polu walki w charakterze strzelców (mają większy zasięg niż piechota liniowa), aczkolwiek nie należy zbytnio na nich polegać w walce wręcz. Warto zauważyć, że lekka piechota może rozstawiać pale zatrzymujące konnicę.
Armie: Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania
Line Infantry (piechota liniowa)
Opis: dobre w walce i bardzo liczne oddziały piechoty. Stanowią ważną siłę militarną we wszystkich armiach europejskich, przez całą rozgrywkę. Postaraj się w miarę szybko wyposażyć ich w bagnety, by mogli radzić sobie z wrogą konnicą. Szkol ich często, bo warto!
Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania
Long Rifle Men (strzelcy z karabinami)
Opis: świetna jednostka w walkach dystansowych. W porównaniu do piechoty lekkiej i piechoty liniowej, wyróżnia się rewelacyjnym zasięgiem. Ponadto, potrafi rozstawiać pale służące do zatrzymywania wrogiej konnicy. Niestety, pułki strzelców są niewielkie, a ich szkolenie trwa sporo, bo aż dwie tury.
Armie: Trzynaście Kolonii
Maison du Roi (brygada królewska)
Opis: rewelacyjna jednostka. Choć nie posługują się bronią palną tak dobrze jak strzelcy (Riflemen), to nie można im odmówić dobrej obrony i świetnych wyników w walce wręcz. Mając wystarczająco dużo pieniędzy, warto wyszkolić parę brygad królewskich. Jest to odpowiednik gwardii republikańskiej znanej w republikach.
Armie: Francja
Militia (milicja)
Opis: milicja najlepiej sprawdza się w roli obrońców miast. Nie są to dobrze wyszkolone i odpowiednio zmotywowane do walki jednostki, lecz wady te rekompensowane są liczebnością (160 ludzi w jednym oddziale). Z tego powodu mogą służyć również jako typowe mięso armatnie.
Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania
Militia Infantry (piesza milicja)
Opis: Główna siła bojowa, zwłaszcza na początku rozgrywki. Milicja jest bardzo tania i nadaje się zarówno do ataku, jak i obrony. Postaraj się jak najszybciej wyposażyć ich w bagnety, by mogli sprawnie bronić się przed wrogą konnicą. Jedną z większych wad tej piechoty jest jej morale - pod ostrzałem wrogich muszkieterów lub artylerii bardzo często panikuje i ucieka z pola bitwy.
Armie: Trzynaście Kolonii
Minutemen (pospolite ruszenie)
Opis: jednostka niezmiernie podobna do pieszej milicji. Statystyki ma bardzo podobne, lecz między tymi dwoma rodzajami piechoty istnieją dwie ważne różnice. Pospolite ruszenie ma więcej amunicji i ma mniej punktów obrony niż wspomniana milicja. Reszta jest taka sama - zasięg, koszt, itd. Osobiście preferuję pieszą milicję, tym bardziej że stosunkowo trudno jest wystrzelać w bitwie całą amunicję.
Armie: Trzynaście Kolonii
Musellims (turecka straż przednia)
Opis: płacz i zgrzytanie zębami. Ta jednostka ani nie potrafi się bić, ani nawet skutecznie bronić przed atakiem wroga. Jej nieliczne zalety to liczebność - 200 chłopa w jednym pułku - i cena.
Armie: Imperium Osmańskie
Native American Musketeers (indiańscy muszkieterzy)
Opis: wprawdzie jest ich o 20 więcej w pułku niż np. w milicji kolonialnej, lecz mimo to nie warto inwestować w tę jednostkę. Indianie są bardzo słabi w obronie i mają poważne problemy z obsługą broni palnej - przeładowanie jest długie, a celność wątpliwa.
Armie: Kolonie Brytyjskie
Native Bowmen Auxillary (łucznicy pomocniczy)
Opis: raczej mało przydatna jednostka, lecz nie da się ukryć, że ma kilka niezaprzeczalnych zalet. Przede wszystkim - zasięg. Na samym początku rozgrywki nie dostaniesz żadnej innej jednostki potrafiącej razić na większą odległość. Poza tym - cena. Łucznicy są bardzo tani w szkoleniu. Ponieważ jednak jest ich mało, a charakter uzbrojenia nie pozwala na walkę w zwarciu, należy ich używać tylko w charakterze sił zaczepnych (łucznicy mogą poruszać się w ukryciu) lub wsparcia dla milicji i piechoty liniowej.
Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy
Native Musketmen Auxillary (indiańscy arkebuzerzy pomocniczy)
Opis: bardzo słabi muszkieterzy i w dodatku niezbyt liczni. Mimo to, warto mieć parę takich oddziałów pod ręką - Indianie są bowiem tani w utrzymaniu i mogą niezauważenie podkraść się do wroga na polu bitwy. Ponadto odniosłem wrażenie, że Indianie oddelegowani do pilnowania porządku w zajętych indiańskich wioskach lepiej trzymają ludność w ryzach.
Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania
Native Warrior Auxillary (pomocniczy oddział wojowników)
Opis: można zignorować. Wojownicy dostępni są bardzo szybko, i choć potrafią powalić na ziemię np. trochę milicji, to jednak lepiej od razu odblokować sobie dostęp do lepszych sił, wyposażonych w broń palną.
Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania
Nizam-I Cedit Infantry (piechota nizama)
Opis: wymaga usprawnienia "europeizm". Kolejny, po tureckich kanonierach (Isarelys) i bejlikach-muszkieterach (Beylik Janissary Musketeers) rodzaj piechoty, w który warto inwestować mnóstwo pieniędzy. Piechota nizama jest niezmiernie podobna do popularnych w Europie wojsk liniowych. Radzi sobie świetnie w boju i powinna być podstawą Twojej armii po opracowaniu europeizmu przez Twoich uczonych.
Armie: Imperium Osmańskie
Nizam-I Cedit Light Infantry (lekka piechota nizama)
Opis: wymaga usprawnienia "europeizm". Lekka piechota nizama to w praktyce kopia europejskiej lekkiej piechoty (Light Infantry). Ma więc większy zasięg strzału niż piechota liniowa, może rozstawiać pale na konnice i poruszać się w rozproszeniu. Całkiem niezła jednostka, jeśliby ją potraktować jako wsparcie dla dużych oddziałów piechoty liniowej.
Armie: Imperium Osmańskie
Nizam-I Cedit Rifles (strzelcy nizama)
Opis: wymaga usprawnień "europeizm" i "mechaniczne gwintowanie". Tak jak w armiach europejskich pojawiają się strzelcy (Riflemen), tak u Turków istnieją tzw. strzelcy nizama. Mają oni ponadprzeciętny zasięg, świetny czas przeładowania i niezłą celność. Do likwidowania nadchodzącej piechoty i szarżującej kawalerii - jak znalazł. Uważaj tylko, by nie wmieszali się w walkę wręcz, bo ciężko im będzie wygrać tego typu starcie.
Armie: Imperium Osmańskie
Komentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
