Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Empire: Total War - poradnik do gry

Empire: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Piechota (cz.3) | Jednostki w Empire Total War poradnik Empire: Total War

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Janissary Hand Mortar Bölük (janczarzy moździerzowi)

Opis: wyjątkowa jednostka piechoty. Tak jak zwykli grenadierzy miotają swoje ładunki, tak janczarzy moździerzowi używają do tego celu specjalnej broni, którą dzisiaj nazwalibyśmy granatnikiem. Janczarzy moździerzowi maja bardzo dobry zasięg w porównaniu z grenadierami (taki sam, jak piechota liniowa) i potrafią całkiem nieźle walczyć wręcz. Ponadto cechuje ich niezłe morale. Jednostki z moździerzami winny wspierać wojska liniowe w starciach z wrogą piechotą. Największe wady janczarów to mała liczba przenoszonej amunicji i późna eksplozja granatów (konnica, na ten przykład, bez problemu może uciec z ostrzelanego terytorium).

Armie: Imperium Osmańskie

Jaegers (jegrzy)

Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". Choć jegrzy nie są zbyt liczni, warto zwrócić uwagę na ich niesamowity zasięg. Omawiana tu piechota jest rewelacyjna w prowadzeniu celnego ostrzału na dużą odległość. Nie radzę jednak angażować jej w walkę w zwarciu - wówczas może łatwo zostać pokonana. Warto też zauważyć, że oddziały jegrów są całkiem tanie.

Armia: Austria

Kurdish Hillmen (kurdyjscy górale)

Opis: kurdyjscy górale są dosyć podobni do azzarów (Azzars). Tak samo jak i oni, górale mogą urządzać pułapki, ukrywając się w lasach i wysokich trawach. Całkiem nieźle radzą sobie w strzelaniu, mają przyzwoity zasięg i dobrą celność. Niestety, nie potrafią poruszać się w skryciu i w walce wręcz są po prostu tragiczni.

Armie: Imperium Osmańskie

Landless Rabble (bezrolne pospólstwo)

Opis: tragedia, nie piechota. Choć jest ich dużo (200 w oddziale), nawet najsłabszy oddział wojska lub milicji jest w stanie sobie z nimi poradzić. Pospólstwo nie korzysta z broni palnej, walczy widłami. Jednostka ta charakteryzuje się niską ceną i niemal znikomym kosztem utrzymania.

Armia: Konfederacja Maracka

Light Infantry (lekka piechota)

Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". stosunkowo małe jednostki lekkiej piechoty mają niewielki koszt utrzymania. Warto ich wykorzystywać na polu walki w charakterze strzelców (mają większy zasięg niż piechota liniowa), aczkolwiek nie należy zbytnio na nich polegać w walce wręcz. Warto zauważyć, że lekka piechota może rozstawiać pale zatrzymujące konnicę.

Armie: Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Line Infantry (piechota liniowa)

Opis: dobre w walce i bardzo liczne oddziały piechoty. Stanowią ważną siłę militarną we wszystkich armiach europejskich, przez całą rozgrywkę. Postaraj się w miarę szybko wyposażyć ich w bagnety, by mogli radzić sobie z wrogą konnicą. Szkol ich często, bo warto!

Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Long Rifle Men (strzelcy z karabinami)

Opis: świetna jednostka w walkach dystansowych. W porównaniu do piechoty lekkiej i piechoty liniowej, wyróżnia się rewelacyjnym zasięgiem. Ponadto, potrafi rozstawiać pale służące do zatrzymywania wrogiej konnicy. Niestety, pułki strzelców są niewielkie, a ich szkolenie trwa sporo, bo aż dwie tury.

Armie: Trzynaście Kolonii

Maison du Roi (brygada królewska)

Opis: rewelacyjna jednostka. Choć nie posługują się bronią palną tak dobrze jak strzelcy (Riflemen), to nie można im odmówić dobrej obrony i świetnych wyników w walce wręcz. Mając wystarczająco dużo pieniędzy, warto wyszkolić parę brygad królewskich. Jest to odpowiednik gwardii republikańskiej znanej w republikach.

Armie: Francja

Militia (milicja)

Opis: milicja najlepiej sprawdza się w roli obrońców miast. Nie są to dobrze wyszkolone i odpowiednio zmotywowane do walki jednostki, lecz wady te rekompensowane są liczebnością (160 ludzi w jednym oddziale). Z tego powodu mogą służyć również jako typowe mięso armatnie.

Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Militia Infantry (piesza milicja)

Opis: Główna siła bojowa, zwłaszcza na początku rozgrywki. Milicja jest bardzo tania i nadaje się zarówno do ataku, jak i obrony. Postaraj się jak najszybciej wyposażyć ich w bagnety, by mogli sprawnie bronić się przed wrogą konnicą. Jedną z większych wad tej piechoty jest jej morale - pod ostrzałem wrogich muszkieterów lub artylerii bardzo często panikuje i ucieka z pola bitwy.

Armie: Trzynaście Kolonii

Minutemen (pospolite ruszenie)

Opis: jednostka niezmiernie podobna do pieszej milicji. Statystyki ma bardzo podobne, lecz między tymi dwoma rodzajami piechoty istnieją dwie ważne różnice. Pospolite ruszenie ma więcej amunicji i ma mniej punktów obrony niż wspomniana milicja. Reszta jest taka sama - zasięg, koszt, itd. Osobiście preferuję pieszą milicję, tym bardziej że stosunkowo trudno jest wystrzelać w bitwie całą amunicję.

Armie: Trzynaście Kolonii

Musellims (turecka straż przednia)

Opis: płacz i zgrzytanie zębami. Ta jednostka ani nie potrafi się bić, ani nawet skutecznie bronić przed atakiem wroga. Jej nieliczne zalety to liczebność - 200 chłopa w jednym pułku - i cena.

Armie: Imperium Osmańskie

Native American Musketeers (indiańscy muszkieterzy)

Opis: wprawdzie jest ich o 20 więcej w pułku niż np. w milicji kolonialnej, lecz mimo to nie warto inwestować w tę jednostkę. Indianie są bardzo słabi w obronie i mają poważne problemy z obsługą broni palnej - przeładowanie jest długie, a celność wątpliwa.

Armie: Kolonie Brytyjskie

Native Bowmen Auxillary (łucznicy pomocniczy)

Opis: raczej mało przydatna jednostka, lecz nie da się ukryć, że ma kilka niezaprzeczalnych zalet. Przede wszystkim - zasięg. Na samym początku rozgrywki nie dostaniesz żadnej innej jednostki potrafiącej razić na większą odległość. Poza tym - cena. Łucznicy są bardzo tani w szkoleniu. Ponieważ jednak jest ich mało, a charakter uzbrojenia nie pozwala na walkę w zwarciu, należy ich używać tylko w charakterze sił zaczepnych (łucznicy mogą poruszać się w ukryciu) lub wsparcia dla milicji i piechoty liniowej.

Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy

Native Musketmen Auxillary (indiańscy arkebuzerzy pomocniczy)

Opis: bardzo słabi muszkieterzy i w dodatku niezbyt liczni. Mimo to, warto mieć parę takich oddziałów pod ręką - Indianie są bowiem tani w utrzymaniu i mogą niezauważenie podkraść się do wroga na polu bitwy. Ponadto odniosłem wrażenie, że Indianie oddelegowani do pilnowania porządku w zajętych indiańskich wioskach lepiej trzymają ludność w ryzach.

Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania

Native Warrior Auxillary (pomocniczy oddział wojowników)

Opis: można zignorować. Wojownicy dostępni są bardzo szybko, i choć potrafią powalić na ziemię np. trochę milicji, to jednak lepiej od razu odblokować sobie dostęp do lepszych sił, wyposażonych w broń palną.

Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania

Nizam-I Cedit Infantry (piechota nizama)

Opis: wymaga usprawnienia "europeizm". Kolejny, po tureckich kanonierach (Isarelys) i bejlikach-muszkieterach (Beylik Janissary Musketeers) rodzaj piechoty, w który warto inwestować mnóstwo pieniędzy. Piechota nizama jest niezmiernie podobna do popularnych w Europie wojsk liniowych. Radzi sobie świetnie w boju i powinna być podstawą Twojej armii po opracowaniu europeizmu przez Twoich uczonych.

Armie: Imperium Osmańskie

Nizam-I Cedit Light Infantry (lekka piechota nizama)

Opis: wymaga usprawnienia "europeizm". Lekka piechota nizama to w praktyce kopia europejskiej lekkiej piechoty (Light Infantry). Ma więc większy zasięg strzału niż piechota liniowa, może rozstawiać pale na konnice i poruszać się w rozproszeniu. Całkiem niezła jednostka, jeśliby ją potraktować jako wsparcie dla dużych oddziałów piechoty liniowej.

Armie: Imperium Osmańskie

Nizam-I Cedit Rifles (strzelcy nizama)

Opis: wymaga usprawnień "europeizm" i "mechaniczne gwintowanie". Tak jak w armiach europejskich pojawiają się strzelcy (Riflemen), tak u Turków istnieją tzw. strzelcy nizama. Mają oni ponadprzeciętny zasięg, świetny czas przeładowania i niezłą celność. Do likwidowania nadchodzącej piechoty i szarżującej kawalerii - jak znalazł. Uważaj tylko, by nie wmieszali się w walkę wręcz, bo ciężko im będzie wygrać tego typu starcie.

Armie: Imperium Osmańskie