Porady ogólne | Podstawowe informacje DuckTales poradnik DuckTales Remastered
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Należy zwrócić uwagę na dokładne przeczesywanie terenu w poszukiwaniu cennych klejnotów i skrzyń. Gra lubi płatać nam figle i materializować różne przedmioty dopiero wtedy, gdy nasz nieustraszony kaczor, np. podskoczy lub przejdzie w danym miejscu.
Większość przeciwników można łatwo pokonać poprzez skok i atak laską od góry. Niestety w kilku przypadkach taki manewr nie działa. Przykładowo krwiożercza roślina szybko łapie naszego bohatera w "zęby" i próbuje pożreć co kończy się utratą jednego serduszka zdrowia (nawet pomimo zaciekłej walki McKwak'a).
W Himalajach, na czwartej z kolei planszy do wyboru, niesprzyjające warunki atmosferyczne, a mianowicie wszechobecny śnieg utrudniają naszemu protagoniście spokojną eksplorację terenu. Zalecamy ostrożność przy kombinacji skok + atak, gdyż zawsze przy nietrafieniu w przeciwnika kończy się ona uziemieniem w zaspie na krótką chwilę. Aby się z niej wydostać należy jedynie podskoczyć.
Nie należy się obawiać, że McKwak utraci serduszko zdrowia (nawiasem mówiąc na średnim i trudnym poziomie trudności posiada 3 życia, a każde z nich po 3 serduszka) po upadku z dużej wysokości. Obrażenia mogą mu zadać jedynie oponenci - wspomniane już stwory i stworki wszelkiej maści oraz pułapki.
Prócz wymienionych we wcześniejszych punktach przeciwników krzywdę mogą zrobić nam również liczne pułapki jak na przykład wystające z ziemi kolce. Istnieje jednak łatwy sposób, aby nie zranić naszego kaczora, a w rezultacie bezpiecznie przejść po zdradliwym gruncie. Skok i atak wykonany na przeszkodzie pozwala po niej spokojnie skakać. Warto zwrócić jeszcze uwagę na przepaści, które niekiedy można łatwo pomylić z drogą prowadzącą na niższy poziom na danej mapie. Niestety niefortunne wpadnięcie w takie czeluści kończy się utratą całego życia, a nie tylko jednego z trzech serduszek.
Niektórzy przeciwnicy jak, np. kopalniany nietoperz są trudni do wyeliminowania w normalnej walce, gdyż prawie zawsze zdążą zranić Sknerusa zanim ten użyje swojej niezawodnej laski. W takich wypadkach doskonale sprawdza się uderzenie w specjalnie przeznaczony do tego ciężki obiekt w celu wybicia go w kierunku oponenta. Takim uderzeniem można również z powodzeniem niszczyć ukryte kufry zawierające w sobie dobra wszelakie w postaci złota i diamentów.
W każdym rozdziale głównym celem jest odnalezienie konkretnego, znanego tylko z legend przedmiotu o bardzo dużej wartości. Plansza na której toczy się rozgrywka niestety nie prowadzi gracza za rączkę i ciągle serwuje nam liczne rozwidlenia dróg, dodatkowe przejścia, otwory w ścianach, suficie czy podłodze. Na szczęście aby nie pogubić się w tym chaosie pomaga nam praktyczna mapka (z zaznaczoną na widoczny kolor drogą przy najłatwiejszym poziomie trudności), przedmiotami fabularnymi lub istotnymi postaciami (białe kółka z poświatą) oraz tajemniczą relikwią (biała czaszka z czerwonymi ślepiami). Zazwyczaj główny obiekt naszych poszukiwań znajduje się na najniższym poziomie danej lokacji, więc można przy odrobinie orientacji terenowej bez trudu przeczesywać wszystkie zakamarki i nie zastanawiać się, czy ominiemy jakąś mniej ważną komnatę czy korytarz.