Sterowanie, poziomy trudności i oznaczenia | Podstawowe informacje DuckTales poradnik DuckTales Remastered
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Klawiszologia
Sterowanie w DuckTales Remastered jest banalnie proste i ogranicza się zaledwie do klawiszy kierunkowych odpowiedzialnych za ruch postaci, spacji, czyli skoku oraz przycisku "z" - ataku. Prócz tego istnieje jeszcze specjalna kombinacja obu wymienionych wyżej klawiszy, a mianowicie atak z wyskoku. Nie ma potrzeby zmieniania domyślnej konfiguracji, gdyż takie ustawienie przycisków jest bardzo wygodne i praktyczne.
Sterowanie postacią | |
Skok | |
Uderzenie | |
Atak z wyskoku |
Stopnie trudności
Przed rozpoczęciem właściwej przygody pojawia się nam okienko z wyborem poziomu trudności. Standardowo możemy wskazać stopień trudny, średni oraz łatwy. Różnica w głównej mierze opiera się na funkcji mapy (lub jej braku).
1. Poziom łatwy - Mapa odkrywa wszelkie ważne przedmioty oraz ujawnia cały poziom (drogi są zaznaczone kolorami). Po utracie wszystkich serduszek (nie posiadamy określonej liczby żyć - nie ma żadnego limitu) wczytuje nam się punkt kontrolny i nie musimy tym samym rozpoczynać levelu od początku. Zetknięcie z pułapką bądź przeciwnikiem zabiera jedynie pół serduszka, a nie aż jedno.
2. Poziom średni - Mapa pokazuje jedynie istotne dla przebiegu rozdziału przedmiot oraz główny cel danego poziomu.
3. Poziom trudny - Brak mapy.
W menu gry znajduje się jeszcze opcja umożliwiająca wprowadzenie większego utrudnienia dla tak zwanych "Hardkorowych graczy". W języku angielskim nazywa się "Hard Pogo", a komplikuje ona wykonywanie ataku z wyskoku poprzez dodanie do sekwencji klawisza kierunkowego do dołu.
Oznaczenia
W poradniku można znaleźć następujące oznaczenia kolorystyczne:
- niebieski oznacza postacie z wątku fabularnego, które są do nas przyjaźnie nastawione i stale uczestniczą w rozgrywce.
- brązowy odnosi się do wszelkich przeciwników, bossów i innych łachmytów, którzy staną na naszej drodze. Tak samo zaznaczone są również pułapki.
- pomarańczowy symbolizuje ukryte skarby i skrzynie o małej wartości.
- zielony to wszystkie przedmioty koniecznie do ukończenia poszczególnych rozdziałów.