Kolejka górska | Transylwania | DuckTales poradnik DuckTales Remastered
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Kolejka górska
Pojawiamy się na samym szczycie zamku, gdzie ktoś mądry zbudował kolejkę górską. Jak można się spodziewać wskakujemy do jedynego stojącego tutaj wózka i rozpoczynamy przyjemną sekwencję.
Na początku jazdy nasza ingerencja ograniczy się zaledwie do uchylania się przed przeszkodami za pomocą klawisza kierunkowego w dół (domyślnie) oraz zbierania po drodze różnych skarbów skacząc do góry spacją.
Po kilku chwilach tory skończą się, a my będziemy musieli wyskoczyć z naszego wózka i wpaść następnie do kolejnego tuż za przepaścią. Do wyboru mamy dwa - na górze i na dole. Niestety będziemy mogli zebrać tylko te skarby, które leżą na drodze jednego z nich.
Osobiście wybrałem dolne tory, co było bardzo trafnym wyborem, gdyż jadąc tedy zdobędziemy nieco więcej kosztowności niż na górze. W pewnym momencie zobaczymy kolejną dziurę, którą również przeskakujemy i po chwili jedziemy już kolejnym wózkiem.
Dalsza droga obfituje w liczne wyskocznie, ściany, przed którymi należy się schylić oraz mnóstwo lewitujących w powietrzu diamentów, po które musimy w odpowiednich momentach wyskakiwać.
Na końcu torów wjedziemy przez tunel z powrotem do zamku i nagle będziemy musieli szybko wyskoczyć z wózka na podwyższenie, bo inaczej spadniemy niechybnie w mroczne czeluści. Przed nami teraz ostatnia w tym rozdziale walka i tym samym uratowanie trzeciego z braci.
Po przejściu do dalszej komnaty uaktywni się cut scenka, po której zaatakuje nas trzeci fałszywy duch oraz w ramach utrudnienia dwa prawdziwe. Szybko rozprawiamy się z oponentem oraz uwalniamy biednego Louie'go.
Idąc dalej wchodzimy po nieregularnych schodkach na górę i ponownie wskakujemy do wózka, aby prędko przedostać się do końca tego korytarza.
Dalsza droga nie wyróżnia się niczym szczególnym, jest taka sama jak wcześniej - monotonna. Wciąż zbieramy różne klejnoty i uchylamy się przed niskimi stropami, a w pewnym momencie przeskakujemy przepaść, aby po chwili jechać jeszcze kolejnym wózkiem.
Dalej znowu to samo, a po chwili ostry zjazd w dół prosto w przepaść. Oczywiście w ostatnim momencie wyskakujemy na drewnianą konstrukcję, gdzie od razu zajmujemy się napotkaną skrzynią. Wchodząc na górę napotykamy kolejny wózek i jedziemy dalej. Dalsza droga niczym nie różni się od poprzednio przejechanej, więc jej opisywanie nie ma nawet sensu. Po prostu w dalszym ciągu napotykamy te same przeszkody terenowe, ostre zjazdy w przepaści i wyskocznie z dwoma ścieżkami do wyboru. Wybór pomiędzy nimi różni się tylko ilością zebranych fantów.
Po przejechaniu przez tunel docieramy wreszcie do ostatniego skrawka kolejki i wskakujemy w końcu na dobre na stabilny grunt. W rogu pomieszczenia znajdujemy łańcuch prowadzący z powrotem na dół. Gratulacje! Cały teren zamczyska został właśnie zwiedzony! Więc co teraz?
Zjeżdżając na dół znajdziemy się na czwartym mini pięterku, na którego koniec czym prędzej zmierzamy. Następnie zeskakujemy w dół na trzecie piętro i również biegniemy w prawo na sam koniec, aż dojdziemy do sekretnego przejścia, gdzie kryje się ogromne zwierciadło. Droga jest bardzo prosta nie mówiąc już o tym, że wcześniej znaleźliśmy już tą ukrytą komnatę. Przed nami już tylko finał rozdziału!