Days Gone: To mój brat - solucja, opis przejścia Days Gone poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Days Gone znajdziesz opis misji: Ty chyba chcesz umrzeć / Spieprzali w podskokach; Słyszałem dźwięk motocykli; Dym na górze; Oczyścić te gniazda, To karabin, nie gnat; Kończy nam się mięso; Musisz mi dać kilka dni; Nikogo nie będę zabijał; Robiliśmy różne rzeczy; Przed chwilą był; Grać calutką noc; Narażasz życie innych; Przydałaby się pomocna dłoń.
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Wątek fabularny To mój brat skupia się na relacjach Deacona i Boozera, głównych bohaterów Days Gone. Wątek ten ciągnie się przez około połowę rozgrywki. Poniżej znajdziesz listę zadań, które oferuje.
- Ty chyba chcesz umrzeć / Spieprzali w podskokach
- Słyszałem dźwięk motocykli
- Dym na górze
- Oczyścić te gniazda
- To karabin, nie gnat
- Kończy nam się mięso
- Musisz mi dać kilka dni
- Nikogo nie będę zabijał
- Robiliśmy różne rzeczy
- Przed chwilą był
- Grać calutką noc
- Narażasz życie innych
- Przydałaby się pomocna dłoń
- Droga pod kołami
Ty chyba chcesz umrzeć / Spieprzali w podskokach
Wątek tej fabuły odblokujesz po ukończeniu drugiej misji historii Ostra jazda - Włóczędzy na wzgórzu.
Udaj się do ośrodka NERO, niedaleko obozu Copelanda. Czeka tu na ciebie 3 Świrusów. Musisz znaleźć leki dla Boozera. Najpierw jednak przywróć zasilanie w jednostce, by dostać się do środka. Weź kanister z paliwem z samochodu na drodze i wlej go do generatora za budynkiem.
Teraz wespnij się na budynek i wyłącz megafony, by nie przyciągać uwagi wrogów. Wcześniej możesz ich podpalić koktajlem mołotowa, skoro już są zgromadzeni w jednym miejscu pod megafonem. Wejdź do budynku i zabierz ze środka leki w białej skrzyni,
- W sąsiednim pomieszczeniu znajdziesz także Nagranie z mobilnej jednostki medycznej - 0820 (sekret)
Po otwarciu skrzyni, znajdziesz w środku specjalny środek, dzięki któremu będziesz w stanie poprawić swoje parametry postaci (na stałe) - kondycję, zdrowie lub skupienie. Odblokujesz teraz wątek poboczny: Koniec świata związany z odnajdywaniem kolejnych zastrzyków, które poprawią parametry twojej postaci.
- Odblokujesz kolejną misję wątku, jeszcze przed przyniesieniem leków Boozerowi - warto ją wykonać od razu - Nie ma głodujących patriotów (Ostra jazda)
Słyszałem dźwięk motocykli
Po wyczyszczeniu obozu Wieczystych w misji Nie ma głodujących patriotów i przywróceniu zasilania dla Copelanda, wyjdź z bunkra i wespnij się na wieżę radiową (możesz to równie dobrze zrobić później). Jest to najkrótsze możliwe zadanie: naprowadzi cię ono na wrogi obóz (w cutscenie), który znajduje się niedaleko twojej kryjówki. Potem od razu możesz schodzić w dół i wróć do Boozera.
Dym na górze
Po ukończeniu dwóch wcześniejszych etapów: przyniesieniu Boozerowi leków (Spieprzali w podskokach) i zlokalizowaniu dymu z wierzy radiowej (Słyszałem dźwięk motocykli) odblokujesz tą misję, polegającą na pozbyciu się pobliskiego obozu Wieczystych.
Zejdź poniżej góry do małego obozu. Czekają tam na ciebie uzbrojeni ludzcy przeciwnicy. Jeśli masz zamiar przyjść tu w nocy, uważaj na licznych Świrusów w okolicy. Uważaj także na pułapki na niedźwiedzie porozstawiane w kilku miejscach wokoło obozu: możesz je podnieść i postawić w innym miejscu, by usidlić wroga. Są tu też linki, które alarmują wroga - jedne i drugie ujrzysz oznaczone czerwonym znacznikiem w trybie Surwiwalowego widzenia (R3).
- Odblokujesz kolejne misje wątku W pogoni za Leonem: Nie stąd, ni zowąd / Jeździła z nami; Ostra jazda: Spizgany jak delfin.
Oczyścić te gniazda
Misja ta rozpocznie się, gdy znajdziesz się blisko tartaku, który musisz oczyścić z mutantów (po zakończeniu misji Dym na górze). Pozbądź się 6 gniazd mutantów, by ukończyć zadanie. Dwa znajdują się w budynkach: jeden drewniany domek przy moście, drugi pośrodku kompleksu. Pozostałe 4 gniazda znajdziesz w dużym, białym magazynie. Gniazda usuniesz koktajlami mołotowa (lub np. wysadzając kanister z benzyną przy gnieździe).
To karabin, nie gnat
Misja ta rozpocznie się od razu po uratowaniu Lisy i zawiezieniu jej do obozu Tucker w misji TU nie jest bezpiecznie (Jesteś bezpieczna). Wróć do punktu, w pobliżu obozu Copeland. Tam nauczysz się tropić zwierzynę oraz po postrzeleniu odnaleźć po śladach jej truchło, by pozyskać cenne mięso. Działanie te można wykonywać już przed tą misją.
Po tej misji, jeśli ukończyłeś inne zadania fabularne, możesz chwilowo mieć pusty dziennik. Wyjdź z obozu, by odblokować misję pozyskania mięsa dla Boozera, gdy skontaktuje się z tobą przez radio poza obozem: Kończy nam się mięso.
Kończy nam się mięso
Misja pojawi się w dzienniku zaraz po zakończeniu To karabin, nie gnat i opuszczeniu obozu - otrzymasz komunikat radiowy od Boozera. Wróć na górę kryjówki, gdzie przebywa Boozer, przynosząc mu trochę mięsa z upolowanej wcześniej zwierzyny.
Po zakończeniu tej części wątku, odblokujesz zadanie z serii: Jesteś bezpieczna - Nie pozwolą mi odejść.
Musisz mi dać kilka dni
Kontynuując misję Wyrywałem już chwasty (Pamiętam), udaj się do wskazanej lokacji, by pozbierać fioletowe kwiaty lawendy (3 sztuki), rosnące wzdłuż jeziora. Uważaj na pociąg na moście: jeśli nie zająłeś się hordą - która tu stacjonuje - wcześniej, możesz wpaść w tarapaty, jeśli podejdziesz zbyt blisko... Z lawendą wróć do Boozera.
Nikogo nie będę zabijał
W tym zadaniu, które następuje od razu po przybyciu do Lost Lake z Boozerem w Nikt nie był tego świadomy (Ostra jazda), zakradnij się do obozu nie zabijając nikogo (twój ekwipunek jest zablokowany). Najlepiej podążaj za strażnikami zmierzającymi do obozu poniżej ciebie - w ten sposób przedostaniesz się niezauważony.
Gdy spoczną na ławce, przekradnij się za nimi i wejdź w krzaki między budynkami - tu napotkasz Żelaznego Mike' podążaj jego śladem przechodząc między krzewami. Wejdź do ambulatorium głównym wejściem, gdy minie je Mike, odblokowując drzwi.
Robiliśmy różne rzeczy
Misję rozpoczniesz automatycznie po zakończeniu Nie miałem do kogo z tym pójść (Jesteś bezpieczna), czyli próbie odnalezienia Lisy. Po prostu porozmawiasz w cutscenie z Żelaznym Mikem. Od teraz otrzymujesz dostęp do obozu Żelaznego Mike'a. Jako, że misja ta niejako wieńczy wątek Ostra jazda, otrzymasz nagrody:
- nowa skórka do motocykla,
- nowa Kusza włóczęgi dostępna w twojej skrytce.
- Kolejna misja głównego wątku: W Sherman's Camp aż roi się od świrusów (Zarobić na chleb).
Przed chwilą był
Zadanie to rozpoczyna się po misji Potrzebuję twojej pomocy (Pamiętam). Po akcji dla O'Briena wróć do Boozera w obozie Mike'a. Porozmawiaj ze Skizzo. Po rozmowie, jeśli twój dziennik jest pusty, opuść obóz, by otrzymać od Skizzo komunikat radiowy. Odczekaj na drugi komunikat po kilku minutach, który aktywuje kolejną misje...
Grać calutką noc
Jest to ważna i trudna misja. Pojawi się w dzienniku po drugim komunikacie od Skizzo, czyli po wpisie w dzienniku: Przed chwilą był. Udaj się na zachód; zostaw motor po pokonaniu drewnianej palisady i sporej kałuży. Przed tobą mały posterunek - nie przemkniesz niezauważenie.
Zwróć uwagę, że jeden z przeciwników posiada ciężki karabin maszynowy MG45 - zajmij się nim rzucając mu ładunek wybuchowy lub skupiając na nim ogień. Jeśli używasz kuszy, możesz wykorzystać Bełt z osadem, by zmusić go do przejścia na twoją stronę - sam oczyści posterunek i pozostanie osłabiony.
W dalszej części mapy nadal warto przechodzić na piechotę: na swojej drodze do celu spotkasz podwójne wieżyczki ze snajperami oraz jeszcze dwóch gości z CKMami. Są bardzo uważni i dostrzegą cię z daleka i usłyszą, gdy będziesz próbował się do nich zakraść.
Gdy dotrzesz do celu - zniszczonego samolotu - czeka cię walka z bossem. Jest to naprawdę mocny przeciwnik; zaczynasz będąc niewykrytym - wykorzystaj to, by przygotować na niego pułapki: miny zbliżeniowe ustawione w pobliżu eksplodujących skrzynek będą świetnym działaniem. Do ostrzału wroga warto wykorzystać karabin MG45 porzucony przez silnych przeciwników z poprzedniego obszaru. Używaj też wizji, by wykryć pułapki na niedźwiedzie leżące na ziemi, i by po aktywacji wprowadzić w nie wroga.
Nie pozwól, by wróg znalazł się blisko ciebie - jego atak może zabrać ci ponad połowę zdrowia. Warto z tego powodu wykorzystywać Koktajl Regeneracyjny do odzyskiwania Kondycji. Po walce wejdź za kadłuba samolotu i zabierz skrzynkę medyczną po czym przenieś ją do motocykla, który będzie stał przygotowany nieopodal.
Narażasz życie innych
Misja ta rozpocznie się, gdy opuścisz wrogi teren ze skrzynką medyczną. To tylko przejazd z Rikki do obozu i cutscena, jednak znajduje swój niezależny zapis w dzienniku...
Przydałaby się pomocna dłoń
Rozpoczniesz tą misję po ukończeniu etapu Zarobić na chleb: Widzisz co zrobili. Gdy będziesz przy okazji w obozie Żelaznego Mike'a, sprawdź co u Boozera (cutscena nagradzana doświadczeniem, skorzystaj z okazji na łatwe doświadczenie i reputację). Odblokujesz także nową broń: Strzelbę Boozera (Boozers Shotgun).
Droga pod kołami
Zadanie pojawi się w dzienniku po zakończeniu zadania z Rikki: Mam dla ciebie robotę / nie przepadają za goścmi (Zarobić na chleb). Nastąpi to dopiero po rozmowie z dziewczyną przez radio. Wróć do Cascade na górę O'Leary, by zabrać stamtąd motocykl Boozera.
Żeby nie było za łatwo, na miejscu czekają na ciebie wrogowie (tylko dwóch). Gdy użyjesz Szybkiej podróży, trafisz prosto na nich. Gra upraszcza ci zadanie, bowiem po tym, jak wsiądziesz na motor, zostaniesz teleportowany do obozu Żelaznego Mike i zadanie zakończy się po cutscenie. Misja ta kończy wątek To mój brat, za co nagrodzony zostaniesz nowym malowaniem dla motocykla.