Days Gone: Umiejętności - jak odblokować? Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
W Days Gone umiejętności bohatera dzielą się na trzy drzewka. W grze znajdziesz umiejętności dotyczące walki w zwarciu, walki dystansowej i przetrwania. To od ciebie zależy jak będziesz rozwijać swojego bohatera. Na tej stronie poradnika znajdziesz ogólne informacje i podpowiedzi dotyczące korzystania ze zdolności, a także pełną listę umiejętności.
Na osobnej stronie Najlepsze umiejętności na start wymieniliśmy te spośród początkowych zdolności, których odblokowanie naszym zdaniem jest najważniejsze. Powinieneś zakupić je w pierwszych godzinach gry.
- Ogólne informacje i podpowiedzi
- Lista umiejętności - Walka w zwarciu (Melee)
- Lista umiejętności - Walka dystansowa (Ranged)
- Lista umiejętności - Przetrwanie (Survival)
Ogólne informacje i podpowiedzi
W Days Gone nowe umiejętności kupuje się za punkty rozwoju. Deacon otrzyma nowy punkt rozwoju za każdym razem gdy awansuje na wyższy poziom doświadczenia. W grze do odblokowania jest w sumie 45 umiejętności. Możesz je wszystkie odblokować w trakcie pojedynczego przejścia gry, przy czym wymaga to oczywiście awansowania na wyższy poziom aż 45 razy.
Swoje postępy w gromadzeniu punktów doświadczenia możesz sprawdzać na dwa sposoby. Pierwszy to wywołanie okna umiejętności. Gra wyświetli informacje o procentowych postępach do kolejnego awansu oraz o posiadanych w danym momencie niewydanych punktach umiejętności. Drugi sposób to menu podsumowania misji. Informacja o postępach jest wyświetlana na tym samym ekranie, który informuje o ilości XP otrzymanego za zaliczenie zadania.
Gra wyświetli komunikat za każdym razem gdy przyznany ci został nowy punkt rozwoju. Możesz go od razu wydać wciskając touchpada lub zająć się tym np. po zakończeniu rozgrywanych aktualnie walk. Warto dodać, że odkładanie punktów rozwoju na później pozbawione jest sensu w Days Gone. Wszystkie punkty umiejętności powinieneś wydawać po ich otrzymaniu.
Umiejętności w Days Gone dzielą się na trzy grupy - walka w zwarciu, walka dystansowa i przetrwanie. W skład każdej z tych kategorii wchodzi 15 umiejętności podzielonych na 5 poziomów. Rozpoczynasz zawsze na poziomie 1. W celu odblokowania opcji zakupu umiejętności z wyższego poziomu musisz zakupić dwie dowolnie wybrane zdolności z poprzednich poziomów. Gra w opisie umiejętności informuje ile punktów w obrębie danego drzewka umiejętności musisz jeszcze wydać (przykład na obrazku).
Nie radzimy skupiać się wyłącznie na jednej grupie umiejętności, gdyż w każdym z drzewek znajdują się przydatne zdolności. Postaraj się odblokować przynajmniej najważniejsze umiejętności z poziomów 1-3 - nasze sugestie co zakupić znajdziesz na stronie Najlepsze umiejętności na start. Dopiero gdy zdobędziesz wszystkie najważniejsze umiejętności możesz np. rozpocząć starania o pozyskanie jakiejś ciekawej umiejętności 4 lub 5 poziomu.
Odblokowywane umiejętności mogą być pasywne lub aktywne. Pasywne zdolności mają zazwyczaj charakter premii do statystyk bohatera i mogą np. ułatwić celowanie albo poprawić kondycję Deacona. Aktywne umiejętności mogą dodawać zupełnie nowe ruchy (np. załączenie spowolnienia czasu podczas celowania) lub dodawać nowe akcje do znanych już ruchów (np. zabicie przeciwnika po wydostaniu się z jego chwytu).
Za każdym razem gdy zakupisz nową umiejętność gra wyświetli krótki opis jej działania (przykład na obrazku). Możesz też wywołać to samo okno samouczka w dalszej części gry jeśli np. zapomnisz jak działała dana umiejętność.
Lista umiejętności - Walka w zwarciu (Melee)
Mistrz ucieczki (Escape Artist) [poziom 1] - Udane wyswobodzenie się z szamotaniny powoduje zabicie słabszego przeciwnika. Stosowanie tej zdolności dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Jak korzystać z umiejętności Mistrz ucieczki? - trzeba zaliczyć prostą mini-grę. Poprawne załączenie zdolności pozwoli ci pozbyć się przeciwnika lub potwora, który złapał Deacona.
Naprawy polowe (Field Repairs) [poziom 1] - Możliwość użycia złomu do naprawy broni białej. To bardzo ważna umiejętność, bez której zużyta broń biała nadaje się tylko do wyrzucenia. Zalety posiadania tej zdolności docenisz szczególnie po wytworzeniu lepszych wersji broni białej (np. Kija z kolcami). Zadają one większe obrażenia od standardowych broni i są przez to bardziej przydatne.
Naszprycowany (Juice Up) [poziom 1] - Zwiększa początkową premię i wydłuża działanie koktajlu regeneracyjnego. Zaopatrz się w tę umiejętność tylko jeśli lubisz polegać na koktajlach po to żeby szybciej odnawiać paski Deacona i żeby wzmacniać bohatera. W przeciwnym razie zakup tej zdolności warto odłożyć na później.
Mocne przyłożenie (Hard Hitter) [poziom 2] - Zwiększa obrażenia zadawane za pomocą stworzonej lub znalezionej broni białej. Rekomendujemy zakup tej zdolności. Zwiększenie skuteczności broni białej pozwoli ci rozprawiać się z przeciwnikami wykonując mniejszą liczbę uderzeń. Zmniejszy się dzięki temu ryzyko odniesienia obrażeń i sama broń przetrwa dłużej zanim będzie wymagała napraw.
Rozcięta warga (Busted Lip) [poziom 2] - Zapewnia regenerację kondycji za każde zabójstwo w walce wręcz. To dobra umiejętność jeśli prowadzisz agresywny styl rozgrywki i lubisz rozprawiać się z przeciwnikami/potworami w walce w zwarciu. Dzięki odnawianiu kondycji będziesz mógł np. częściej polegać na przewrotach po to żeby utrzymać Deacona w pełni zdrowia.
Lanie za pyskowanie (Talk Shit, Get Hit) [poziom 2] - Umożliwia wykonywanie dłuższych kombinacji ciosów przy użyciu broni białej. Odblokowanie tej pasywnej zdolności jest pomocne w sytuacjach, w których Deacon musi walczyć z silniejszymi przeciwnikami lub z grupami przeciwników. Warto ją odblokować, choć są ważniejsze umiejętności na poziomach 1-2.
Błyskawiczny refleks (Lightning Reflexes) [poziom 3] - Umożliwia szybkie wykonanie przewrotu, aby dojść do siebie po powaleniu. Umiejętność ta zyskuje na znaczeniu dopiero w dalszej części kampanii, a mianowiciei gdy częściej dochodzi do walk z wilkami, niedźwiedziami, czy elitarnymi odmiana potworów (np. Łamaczami). Możesz w rezultacie odłożyć ją sobie trochę na później.
Bycza szarża (Bull Rush) [poziom 3] - Umożliwia ogłuszenie normalnych ludzkich wrogów lub rojaków przez wbiegnięcie w nich sprintem. To kolejna z umiejętności z tego drzewka, która przydaje się jeśli prowadzisz agresywny styl rozgrywki. Pamiętaj jednak o ograniczeniu dotyczącym możliwości ogłuszenia jedynie "zwykłych" wrogów. W miarę postępowania w kampanii będziesz niestety spotykał coraz więcej elitarnych przeciwników.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie