Days Gone: Crafting - przepisy/plany, lista Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Days Gone zamieściliśmy listę przepisów (planów), dzięki którym Deacon może wytwarzać nowe przedmioty w oparciu o crafting.
Mogą to być np. nowe odmiany broni białej, lekarstwa czy pułapki. Informujemy jak zdobywa się przepis oraz jakie składniki do craftingu są potrzebne do wyprodukowania danej rzeczy. Oprócz tego wyjaśniamy jakie działanie lub zastosowanie ma wytworzony przedmiot.
- Bandaż (Bandage)
- Koktajl regeneracyjny (Stamina Cocktail)
- Koktajl na koncentrację (Focus Cocktail)
- Mołotow (Molotov)
- Bomba dymna (Smoke Bomb)
- Bomba zbliżeniowa (Proximity Bomb)
- Noga stołka z kolcami (Spiked Stool Leg)
- Topór z nogi stołka (Stool Leg Axe)
- Słupek ogrodzeniowy z kolcami (Spiked Fence Post)
- Topór ze słupka ogrodzeniowego (Fence Post Axe)
- Kantówka z kolcami (Spiked 2x4)
- Topór z kantówki (2x4 Axe)
- Kij z kolcami (Spiked Bat)
- Topór z bejsbola (Bat Axe)
- Lepsza pałka (Superior Club)
- Bełt do kuszy (Crossbow Bolt)
- Bełt z osadem (Residue Bolt)
- Bełt zapalający (Incendiary Bolt)
- Wabik (Attractor)
- Topór Wieczystych (Ripper Axe)
- Pałka Wieczystych (Ripper Club)
- Ostrze Wieczystych (Ripper Blade)
- Bomba rurowa (Pipebomb)
- Bomba wabiąca (Attractor Bomb)
- Koktajl leczniczy (Health Cocktail)
- Wybuchowy bełt (Explosive Bolt)
- Bomba zdalna (Remote Bomb)
- Mołotow z napalmem (Napalm Molotov)
- Zatruty bełt (Poison Bolt)
- Paralizator IPCA (IPCA Stun Gun)
Bandaż (Bandage)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce podczas rozgrywania prologu.
Potrzebne materiały: Szmata (Rag) x1, Środek sterylizujący (Steriliser) x1
Komentarz: To zdecydowanie najważniejszy przepis w grze. Bandaże są najlepszym sposobem leczenie Deacona, gdyż składniki potrzebne do ich produkcji odnajduje się w niemal każdej odwiedzanej lokacji w grze.
Koktajl regeneracyjny (Stamina Cocktail)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy w Horse Creek (Horse Creek Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Szmata (Rag) x1, Jagody (Berry) x1, Środek sterylizujący (Steriliser) x1
Komentarz: Koktajl regeneracyjny dotyczy paska kondycji bohatera, nie jego zdrowia. Dobrym pomysłem jest zażycie go gdy w trakcie intensywnych walk zużyjesz całą kondycję. Od razu odzyskasz jej część i ponadto kolejne punkty kondycji będą (wolniej) odnawiały się wraz z upływem czasu.
Koktajl na koncentrację (Focus Cocktail)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy przy Jaskiniach Belknap (Belknap Caves Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Szmata (Rag) x1, Grzyby (Mushroom) x1, Środek sterylizujący (Steriliser) x1
Komentarz: Koktajl ten pomaga w odnawianiu zużywanych punktów skupienia (Focus). Po jego użyciu Deacon od razu odzyska tylko niewielką część skupienia. Reszta punktów wolniej będzie odnawiała się wraz z upływem czasu.
Mołotow (Molotov)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce w trakcie przejazdu przez tunel w towarzystwie Boozera w prologu kampanii.
Potrzebne materiały: Butelka po piwie (Beer Bottle) x1, Szmata (Rag) x1, Nafta (Kerosene) x1
Komentarz: To bardzo przydatny przepis. Koktajle Mołotowa są jednym z najczęściej wykorzystywanych przedmiotów jednorazowego użytku w grze. Możesz przede wszystkim polegać na nich podczas niszczenia gniazd świrusów, aczkolwiek przydają się również do podpalania przeciwników (najlepiej po zwabieniu większej grupy w jakieś miejsce).
Bomba dymna (Smoke Bomb)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy w Bear Creek Hot Springs (Bear Creek Hot Springs Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Puszka (Can) x1, Szmata (Rag) x1, Proch strzelniczy (Gun Powder) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Bomba dymna przydaje się w sytuacjach, w którzy walczysz z żywymi przeciwnikami. Pojawienie się gęstego dymu może utrudnić wrogom atakowanie bohatera i jest to szczególnie pomocne w przypadku snajperów.
Bomba zbliżeniowa (Proximity Bomb)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy nad jeziorem Berley (Berley Lake Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Puszka (Can) x1, Zapalnik iskrowy (Spark Igniter) x1, Proch strzelniczy (Gun Powder) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Bomba zbliżeniowa to jedna z dostępnych odmian pułapek. Jako że wymaga ona dość dużej liczby materiałów rzemieślniczych (w tym rzadziej występujących zapalników iskrowych) dobrze jest jej używać do zaskakiwania dużych grup świrusów czy do osłabiania hord.
Noga stołka z kolcami (Spiked Stool Leg)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Noga stołka (Stool Leg) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Nogę stołka możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Dzięki zainstalowaniu na niej gwoździ możesz zadawać większe obrażenia.
Topór z nogi stołka (Stool Leg Axe)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Noga stołka (Stool Leg) x1, Piła tarczowa (Sawblade) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Nogę stołka możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Przymocowanie do niej ostrza piły znacząco zwiększa zadawane obrażenia.
Słupek ogrodzeniowy z kolcami (Spiked Fence Post)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Słupek ogrodzeniowy (Fence Post) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Słupek ogrodzeniowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Dzięki zainstalowaniu na nim gwoździ możesz zadawać większe obrażenia.
Topór ze słupka ogrodzeniowego (Fence Post Axe)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Słupek ogrodzeniowy (Fence Post) x1, Piła tarczowa (Sawblade) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Słupek ogrodzeniowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Przymocowanie do niego ostrza piły znacząco zwiększa zadawane obrażenia.
Kantówka z kolcami (Spiked 2x4)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Kantówka (2x4) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Kantówkę możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry - zazwyczaj leży na pace mijanych pick-upów. Dzięki zainstalowaniu na niej gwoździ możesz zadawać większe obrażenia.
Topór z kantówki (2x4 Axe)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Kantówka (2x4) x1, Piła tarczowa (Sawblade) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Kantówkę możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry - zazwyczaj leży na pace mijanych pick-upów. Przymocowanie do niej ostrza piły znacząco zwiększa zadawane obrażenia.
Kij z kolcami (Spiked Bat)
Dostępność: Musisz przystąpić do misji Nie ma głodujących patriotów (No Starving Patriots). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozowiskiem łupieżców.
Potrzebne materiały: Drewniany kij bejsbolowy (Wood Baseball Bat) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Kij bejsbolowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Dzięki zainstalowaniu na nim gwoździ możesz zadawać większe obrażenia.
Topór z bejsbola (Bat Axe)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy w Black Crater (Black Crater Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Drewniany kij bejsbolowy (Wood Baseball Bat) x1, Piła tarczowa (Sawblade) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Kij bejsbolowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Przymocowanie do niego ostrza piły znacząco zwiększa zadawane obrażenia.
Lepsza pałka (Superior Club)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy przy Tunelu Kolejowym Jeffersona (Jefferson Rail Tunnel Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Drewniany kij bejsbolowy (Wood Baseball Bat) x1, Mała rura (Small Pipe) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Kij bejsbolowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. Użycie rurki pozwala na wzmocnienie tej broni białej.
Bełt do kuszy (Crossbow Bolt)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce tuż po wyjęciu kuszy z szafki na broń w Kryjówce na górze O'Leary. Deacon i Boozer docierają do obozowiska na wzgórzu po ukończeniu prologu gry.
Potrzebne materiały: Cedrowe gałęzie (Cedar Sapling) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Cedrowe gałęzie do produkcji bełtów możesz odnajdywać we wszystkich regionach mapy świata. Rozglądaj się za małymi drzewkami podobnymi do tego z obrazka. Możesz dodatkowo zaopatrzyć się w umiejętność Sokole oko (Hawkeyed), dzięki której drzewka (oraz inne rośliny) będą zaznaczane na mini-mapie. Warto zawsze mieć pełen zapas bełtów, bo Deacon bardzo szybko może je wszystkie zużyć.
Bełt z osadem (Residue Bolt)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce tuż po zaliczeniu misji fabularnej Oni nie śpią (They're Not Sleeping), czyli tej, w której po raz pierwszy pojawiają się żołnierze i naukowcy NERO.
Potrzebne materiały: Cedrowe gałęzie (Cedar Sapling) x1, Osad z gniazd (Nest Residue) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Osad z gniazd możesz pozyskiwać powracając do miejsc, w których niedawno udało ci się podpalić gniazda (przykład na obrazku). Bełty z osadem są bardzo ciekawą odmianą pocisków. Trafiony przeciwnik wpadnie w szał i zaatakuje swoich sojuszników. Warto polegać na tych bełtach podczas zabezpieczania lokacji z dużą liczbą wrogów. Traf bełtem któregoś z nich i pozwól na to żeby "pomógł" trochę Deaconowi w oczyszczeniu okolicy.
Bełt zapalający (Incendiary Bolt)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy w Deerborn (Deerborn Ambush Camp). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Cedrowe gałęzie (Cedar Sapling) x1, Szmata (Rag) x1, Nafta (Kerosene) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Tę odmianę bełtów możesz traktować jako alternatywę do stosowania koktajli Mołotowa. Ich zaletą jest to, że oprócz zadania standardowychobrażeń mogą podpalić zaatakowanego wroga. Wadą jest z kolei to, że w przeciwieństwie do koktajli nie możesz w łatwy sposób podpalić grupy przeciwników.
Wabik (Attractor)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej Mogę na ciebie liczyć? (Do You Have My Back?), w ramach której bada się budynek sądu w towarzystwie Żelaznego Mike'a.
Potrzebne materiały: Puszka (Can) x1, Budzik (Alarm Clock) lub Alarm samochodowy (Car Alarm) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Odnalezienie niektórych składników potrzebnych do wyprodukowania wabika może być problematyczne. Budziki możesz odnajdywać dzięki badaniu wnętrz budynków (przykład na obrazku 1). Alarm samochodowy możesz pozyskać odnajdując samochód z wbudowanym alarmem (przykład na obrazku 2 - pulsujące czerwone światło) i rozbrajając go.
Sam wabik jest bardzo przydatnym gadżetem. Możesz wrzucić go pomiędzy świrusy, zaczekać aż potwory zgromadzą się wokół niego i następnie rzucić w to samo miejsce jakąś bombą lub koktajlem Mołotowa. Pozwoli ci to zabić lub poważnie zranić dużą grupę potworów w ramach pojedynczej akcji.
Topór Wieczystych (Ripper Axe)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej To się nigdy nie skończy (They Will Never Stop), czyli po powrocie z "wypadu" do głównego obozu Wieczystych (Rippers).
Potrzebne materiały: Kantówka (2x4) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x5.
Komentarz: Kantówkę możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry - zazwyczaj leży na pace mijanych pick-upów. To jedna z kilku odmian broni białej wykorzystywanych przez wrogów z frakcji Wieczystych. Zamiast wyprodukowania jej możesz ją też alternatywnie odnajdywać przy ich zwłokach.
Pałka Wieczystych (Ripper Club)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej To się nigdy nie skończy (They Will Never Stop), czyli po powrocie z "wypadu" do głównego obozu Wieczystych (Rippers).
Potrzebne materiały: Drewniany kij bejsbolowy (Wood Baseball Bat) x1, Mała rura (Small Pipe) x1, Złom (Scrap) x5.
Komentarz: Kij bejsbolowy możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry. To jedna z kilku odmian broni białej wykorzystywanych przez wrogów z frakcji Wieczystych. Zamiast wyprodukowania jej możesz ją też alternatywnie odnajdywać przy ich zwłokach.
Ostrze Wieczystych (Ripper Blade)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej To się nigdy nie skończy (They Will Never Stop), czyli po powrocie z "wypadu" do głównego obozu Wieczystych (Rippers).
Potrzebne materiały: Noga stołka (Stool Leg) x1, Piła tarczowa (Sawblade) x1, Złom (Scrap) x5.
Komentarz: Nogę stołka możesz odnaleźć w trakcie przemierzania świata gry, np. wewnątrz budynku mieszkalnego. To jedna z kilku odmian broni białej wykorzystywanych przez wrogów z frakcji Wieczystych. Zamiast wyprodukowania jej możesz ją też alternatywnie odnajdywać przy ich zwłokach.
Bomba rurowa (Pipebomb)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej To się nigdy nie skończy (They Will Never Stop), czyli po powrocie z "wypadu" do głównego obozu Wieczystych (Rippers).
Potrzebne materiały: Mała rura (Small Pipe) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Proch strzelniczy (Gunpowder) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Bomba rurowa to bardzo przydatny przedmiot w grze. Najlepiej jej używać do eliminowania wrogów, którzy nie są świadomi obecności Deacona lub którzy zgromadzili się wokół podrzuconego wabika, gdyż w przeciwieństwie np. do bomby zbliżeniowej ładunek wybuchowy eksploduje z niewielkim opóźnieniem.
Bomba wabiąca (Attractor Bomb)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy przy Wagon Road (Wagon Road Ambush Camp) (region Żelazny Stok - Iron Butte). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Puszka (Can) x1, Proch strzelniczy (Gunpowder) x1, Zapalnik iskrowy (Spark Igniter) x1, Budzik (Alarm Clock) lub Alarm samochodowy (Car Alarm) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: To znacznie lepsza odmiana wabika, gdyż przedmiot ten oprócz funkcji odwrócenia uwagi przeciwników wyposażony jest również w ładunek wybuchowy. Znacznie może ci to ułatwić życie, gdyż nie musisz dodatkowo rzucać np. bombą rurową czy koktajlem Mołotowa w świrusy, które podbiegły do wabika.
Koktajl leczniczy (Health Cocktail)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej Wojna, którą możemy wygrać (A War We Can Win). Mowa tu o zadaniu, w ramach którego Deacon po raz pierwszy odwiedza obozowisko Wyspa Magów (Wizard Island) w regionie Crater Lake.
Potrzebne materiały: Szmata (Rag) x1, Ziele (Mayweed) x1, Środek sterylizujący (Steriliser) x1
Komentarz: Koktajl leczniczy dotyczy paska zdrowia bohatera stanowiąc alternatywę dla korzystania z bandaży czy apteczek. Po wypiciu koktajlu od razu odzyskasz część zdrowia i ponadto kolejne punkty energii życiowej będą (wolniej) odnawiały się wraz z upływem czasu. Zioła możesz odnajdywać w trakcie eksploracji świata gry, przy czym pamiętaj żeby nie sprzedawać ich kucharzom w obozowiskach. W przeciwnym razie nie będziesz mógł wyprodukować koktajli do momentu zebrania kolejnych ziół.
Wybuchowy bełt (Explosive Bolt)
Dostępność: Musisz zaatakować i oczyścić Obóz wypadowy w Aspen Butte (Aspen Butte Ambush Camp) (to jeden z finałowych regionów mapy świata - Autostrada 97). Plan znajdziesz w bunkrze pod obozem.
Potrzebne materiały: Cedrowe gałęzie (Cedar Sapling) x1, Proch strzelniczy (Gunpowder) x1, Zapalnik iskrowy (Spark Igniter) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: To przydatna kategoria bełtów, albowiem doskonale sprawdzają się one do atakowania grup żywych przeciwników lub świrusów. Każdy bełt w momencie trafienia może zadać obrażenia wszystkim wrogom przebywającym w pobliżu miejsca eksplozji.
Bomba zdalna (Remote Bomb)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce po ukończeniu misji fabularnej Nie mogliśmy ryzykować (We Couldn't Take the Risk). To ostatnie z serii głównych zadań powiązanych z wyprawą do Placówki Cloverdale w regionie Żelazny Stok.
Potrzebne materiały: Poduszka powietrzna (Airbag) x1, Zapalnik iskrowy (Spark Igniter) x1, Pudełko gwoździ (Box of Nails) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Poduszka powietrzna to nowy typ składnika do craftingu, którego nie odnajdywało się przed odblokowaniem planu zdalnej bomby. Poduszki możesz zdobywać w dość oczywistych okolicznościach - przy wrakach niektórych pojazdów mogą pojawiać się dodatkowe interaktywne znaczniki. Deacon musi podejść do auta od strony drzwi kierowcy i wcisnąć się przez wybitą szybę żeby wyjąć poduszkę powietrzną z kabiny. Oprócz tego poduszki możesz też odnajdywać w losowych miejscach wraz z innym lootem.
Zdalne bomby możesz rozstawiać na ziemi w podobny sposób jak inne pułapki, ALE wymagają one ręcznej detonacji poprzez przytrzymanie prawego kierunku na krzyżaku pada. Detonowanie zdalnych ładunków może być utrudnione jeśli np. uciekasz przed hordą świrusów, ale z drugiej strony może być pomocne jeśli użyjesz wabika lub innej metody żeby "nakierować" wrogów na miejsce gdzie znajduje się podłożony ładunek.
Mołotow z napalmem (Napalm Molotov)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Ma to miejsce w trakcie zaliczania głównej misji Wejdź do Arki Ty i cały dom Twój (You Alone I Have Seen), czyli tej dotyczącej rozprawienia się z Hordą Chemult.
Potrzebne materiały: Butla (Growler) x1, Nafta (Kerosene) x1, Szmata (Rag) x1, Polistyren (Polystyrene) x1.
Komentarz: Polistyren powinien ci już być znany, gdyż w jednej z poprzednich misji Deacon wyruszył na poszukiwania tego składnika na zlecenie Weavera. Od momentu odblokowania planu będziesz go po prostu odnajdywał w otoczeniu wraz z innym lootem. To samo tyczy się butli.
Mołotow z napalmem to idealny przedmiot do osłabiania hord świrusów. W momencia rozbicia butli płomienie rozprzestrzenią się po większym obszarze, niż ma to miejsce w przypadku koktajlu Mołotowa. Możesz dzięki temu podpalić znacznie więcej potworów. Zawsze celuj w jak największe grupy świrusów żeby nie zmarnować niepotrzebnie posiadanych butli z napalmem.
Zatruty bełt (Poison Bolt)
Dostępność: Przepis jest automatycznie odblokowywany. Dojdzie do tego w momencie rozpoczęcia głównej misji Mam plan (I've Got a Plan)
Potrzebne materiały: Cedrowe gałęzie (Cedar Sapling) x1, Trucizna (Poison) x1, Złom (Scrap) x1.
Komentarz: Truciznę możesz odnajdywać na bieżąco w świecie gry wraz ze "zwykłym" lootem. Co do możliwych zastosowań, zatruty bełt przydaje się w szczególności do atakowania silniejszych potworów, którym po udanym trafieniu mogą być stopniowo odbierane punkty energii życiowej. W przypadku zwykłych świrusów i żywych przeciwników najlepiej po prostu celować w głowę, dzięki czemu nawet zwykły bełt będzie oznaczał zabójstwo.
Paralizator IPCA (IPCA Stun Gun)
Dostępność: Musisz odblokować sekretne zakończenie gry, czyli spotkać się z O'Brianem po ukończeniu głównej fabuły. Do spotkania dochodzi w ramach misji Nie ma szans (There's Nothing You Can Do). Opisaliśmy to dokładniej na stronie Ukryte zakończenie.
Potrzebne materiały: Technologia IPCA (IPCA Tech) x18
Komentarz: Technologia IPCA to unikalna odmiana materiałów do craftingu. Przedmioty te odnajduje się w lokacjach NERO. Największe szanse gwarantuje przeszukiwanie zwłok naukowców NERO odnajdywanych w punktach badawczych (Research Sites).
Do wyprodukowania paralizatora potrzebujesz 18 sztuk technologii IPCA. Jeśli ci ich brakuje to powróć do odwiedzonych już wcześniej punktów badawczych. Po zgromadzeniu co najmniej 18 sztuk możesz wywołać koło surwiwalowe, przejść do zakładki broni podręcznych (Sidearms) i wyprodukować paralizator. Broń ta pozwala nie tylko na unieruchomienie zaatakowanego przeciwnika, ale również na podpalenie go w wyniku porażenia go prądem.