Days Gone: Mapy - jak odblokować wszystkie regiony? Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Na tej stronie atlasu świata do gry Days Gone zamieściliśmy informacje na temat wymagań do odblokowania wszystkich regionów mapy. Nasz poradnik objaśnia czynności potrzebne do uzyskania dostępu do danego obszaru i ostrzega o ewentualnych utrudnieniach, które mogą się z tym wiązać.
- Regiony Cascade i Belknap
- Region Lost Lake
- Region Żelazny Stok (Iron Butte)
- Regiony Crater Lake i Autostrada 97 (Highway 97)
- Czy można nadal badać świat po ukończeniu gry?
Regiony Cascade i Belknap
Oba te regiony dostępne są od początku gry. Deacon część misji wykonuje w Cascade (głównie lasy), część w Belknap (więcej otwartych przestrzeni). W każdym z tych regionów znajduje się ponadto duży sojuszniczy obóz - Obóz Copelanda w Cascade i Obóz Hot Springs w Belknap.
Region Lost Lake
Region ten zlokalizowany jest na południe od obszaru Cascade i jest początkowo niedostępny. Przy próbie wyruszenia na południe na zbyt wczesnym stadium gry zostaniesz niestety sztucznie zawrócony.
Region Lost Lake staje się dostępny po przystąpieniu do misji fabularnej Nikt nie był tego świadomy (No One Saw It Coming). W ramach rozgrywania tego zadania Deacon i Boozer wyruszają na południe do Lost Lake po to żeby ukraść lekarstwa potrzebne do poprawienia stanu zdrowia Boozera. Musisz tam rozegrać najpierw kilka krótkich misji fabularnych. Po uporaniu się z nimi możliwe będzie korzystanie z "atrakcji" Obozu Żelaznego Mike'a oraz swobodne podróżowanie po Lost Lake.
Region Żelazny Stok (Iron Butte)
Żelazny Stok znajduje się na zachód od Lost Lake i na południe od Belknap. Nie odblokowuje się go równolegle z Lost Lake i nie możesz przez to tam początkowo podróżować. Przy wszystkich ścieżkach prowadzących do Żelaznego Stoku będą znajdowały się niezniszczalne barykady.
Deacon w trakcie rozgrywania głównych misji w Lost Lake dwukrotnie odwiedzi na chwilę Żelazny Stok. Dochodzi do tego w misjach Grać całą noc (Play All Night) (odnalezienie antybiotyków przy wraku samolotu) oraz O ile nas nie przyłapią (Don't Get Caught) (wyprawa ze Skizzo do obozu Carlosa). Właściwa podróż do Żelaznego Stoku ma miejsce po rozpoczęciu misji fabularnej Całkiem niezły pomysł (Now That's An Idea). W ramach rozgrywania tego zadania Deacon i Boozer przejeżdżają przez tunel łączący Lost Lake z Żelaznym Stokiem i zaliczają przejażdżkę do zapory z zamiarem jej wysadzenia. Po zniszczeniu tamy i rozegraniu wszystkich walk będziesz mógł swobodnie podróżować po Żelaznym Stoku. Zdobywane tam punkty zaufania będą zaliczane do Obozu Żelaznego Mike'a z Lost Lake. Dzieje się tak dlatego, że na terenie Żelaznego Stoku nie ma żadnego obozu sojuszników.
Regiony Crater Lake i Autostrada 97 (Highway 97)
Crater Lake oraz Autostrada 97 znajdują się na południe od regionów Lost Lake i Żelazny Stok. Tradycyjnie już gra nie pozwoli ci zbyt wcześnie zbadać tych obszarów. Przy próbie skorzystania z jednej z prowadzących tam dróg (np. tunelu) zostaniesz zatrzymany i zawrócony.
Musisz na tyle awansować w głównym wątku fabularnym, by na liście zadań pojawił się główny quest Znów jak nomada (Riding Nomad Again). Z zadaniem tym powiązana jest bardzo ważna zależność. Wyruszenie w podróż do nowych regionów oznacza, że przez długi czas nie będziesz mógł powrócić do wcześniejszych lokacji, tzn. do Lost Lake, Żelaznego Stoku, Cascade i Belknap. Tzw. punktem bez powrotu jest "pożegnalna" rozmowa z Boozerem przed wyruszeniem w długą podróż. Zgodnie z otrzymanym ostrzeżeniem powinieneś pozałatwiać wcześiej najważniejsze sprawy - pozaliczać poboczne misje (szczególnie te zlecane przez Żelaznego Mike'a) czy zakupić najcenniejsze elementy ekwipunku i wyposażenia motocykla.
W podróży do Crater Lake bohaterowi początkowo będzie towarzyszył Żelazny Mike. Od okolic górskiej przełęczy będziesz już natomiast jechał w pojedynkę. Po dotarciu po raz pierwszy do Crater Lake bohater musi najpierw zaliczyć kilka misji fabularnych. Dopiero po zajęciu się nimi odwiedzisz obóz Diamond Lake i odblokujesz sobie do niego pełny dostęp. W regionie Crater Lake jest także drugi obóz - Wyspa Magów (Wizard Island). Odwiedza się go po raz pierwszy w ramach jednej z kolejnych misji fabularnych.
Z Crater Lake sąsiaduje region Autostrada 97. Nie musisz czekać z jego odblokowaniem, gdyż jest on od razu dostępny po zaliczeniu podróży do południowej części mapy świata. Autostrada 97 początkowo "oferuje" jedynie opcjonalne atrakcje, ale w regionie tym rozegrywane są też później niektóre główne zadania.
Powrót na północ, tzn. do Lost Lake, Żelaznego, Stoku, Belknap i Cascade, jest możliwy po przystąpieniu do misji fabularnej Cień śmierci (Shadow of Death) oraz rozegraniu następujących po niej kilku kolejnych zadań głównej fabuły. Podróż ta dla odmiany zablokuje ci tymczasowo możliwość podróżowania po dwóch południowych regionach mapy, czyli po Crater Lake i Autostradzie 97.
Czy można nadal badać świat po ukończeniu gry?
Tak, po tym jak ukończysz główną fabułę możesz kontynuować rozgrywkę i swobodnie podróżować po całym świecie, tzn. po wszystkich sześciu głównych regionach. W ramach endgame'u będziesz mógł wykonywać poboczne misje (w tym również nowo odblokowane dotyczące m.in. eliminowania hord świrusów), kupować towary od handlarzy i mechaników w obozowiskach, czy odnajdywać pominięte wcześniej sekrety. Autorzy obiecali również regularne dodawanie nowej zawartości po premierze gry.