Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Days Gone - poradnik do gry

Days Gone - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Days Gone: Obozy - ogólne informacje Days Gone poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Days Gone znajdziesz najważniejsze informacje o obozach. Wyjaśniamy na jakich zasadach funkcjonują sojusznicze obozowiska i jakie są główne powody do odwiedzania ich.

Czym są obozowiska w Days Gone?

Obozy w Days Gone są unikalnymi lokacjami na mapie świata - Days Gone: Obozy - ogólne informacje - Days Gone - poradnik do gry

Obozy w Days Gone są unikalnymi lokacjami na mapie świata. Ich najważniejszą cechą jest to, że bohater jest w pełni bezpieczny w trakcie pobytu w obozie. Po wkroczeniu do obozowiska nie musisz obawiać się tego, że zostaniesz napadnięty przez bandytów czy świrusów. Wyjątkiem od tej reguły są pojedyncze misje fabularne, w trakcie których może dojść np. do bitwy na terenie obozu. Po zaliczeniu zadania z walk w obozowisku wszystko zawsze wraca jednak do normy i nadal możliwe jest spotykanie się z mieszkańcami obozu.

Deacon może powracać do odkrytych obozów pieszo, na motocyklu lub polegając na szybkiej podróży. Po zbliżeniu się do jednej z bram wejściowych zostaniesz zawsze bezproblemowo wpuszczony do środka (zakładając że odkryłeś już ten obóz w wyniku postępów w głównej fabule).

Do obozów powraca się przede wszystkim po to żeby dokończyć aktualne misje lub rozpocząć kolejne. Deacon może też jednak m.in. uzupełnić zapasy, ulepszyć motocykl, czy zaopatrzyć się w nowe modele broni.

Ile jest obozów?

W świecie gry Days Gone znajduje się pięć głównych obozów. Są to:

  1. Obóz Copelanda (region Cascade)
  2. Hot Springs (region Belknap)
  3. Obóz Żelaznego Mike'a (region Lost Lake)
  4. Diamond Lake (region Crater Lake)
  5. Wyspa Magów (region Crater Lake)

Wymienione obozy dokładniej opisaliśmy na kolejnych stronach poradnika. Jeśli nie możesz dotrzeć do jakiegoś obozu to musisz najpierw awansować dostatecznie w głównym wątku fabularnym. W miarę postępów w głównej fabule gra odblokowuje kolejne regiony mapy świata.

Oprócz pięciu głównych obozów Deacon może również powracać do Kryjówki na górze O'Leary. To ogrodzona lokacja, wewnątrz której nie spotyka się przeciwników. Deacon i Boozer korzystają z tej kryjówki w początkowych godzinach gry, aczkolwiek możesz również powracać do niej w dalszej fazie kampanii.

Kredyty oraz punkty i poziomy zaufania

Kredyty oraz punkty zaufania to dwa najważniejsze parametry związane z odwiedzaniem sojuszniczych obozów w Days Gone - Days Gone: Obozy - ogólne informacje - Days Gone - poradnik do gry

Kredyty oraz punkty zaufania to dwa najważniejsze parametry związane z odwiedzaniem sojuszniczych obozów w Days Gone. Bardzo ważną cechą gry jest to, że kredyty i punkty zaufania podliczane są oddzielnie dla każdego obozu. Każda misja w Days Gone odgórnie powiązana jest z jakimś obozem (zazwyczaj jest to obóz z tego samego regionu). Po wyświetleniu okna podsumowania misji dowiesz się o otrzymanych kredytach i punktach zaufania oraz o tym którego obozu nagrody te dotyczą. W przykładzie z naszego obrazka nagrody dotyczyły obozu Wyspa Magów (Wizard Island).

Oprócz wykonywania misji kredyty i punkty zaufania możesz też pozyskiwać przekazując zdobycze mieszkańcom obozu. Mowa tu o uszach świrusów, mięsu dzikich zwierząt i zbieranych roślinach. Wysokość nagrody zależy oczywiście od rodzaju zdobyczy. Przykładowo za ucho "elitarnego" łamacza dostaniesz więcej kredytów i zaufania niż za ucho słabej traszki.

Aktualny stan kredytów i zaufania możesz sprawdzić podświetlając dany obóz na mapie świata lub otwierając menu inwentarza.

Kredyty możesz wydawać na zakupy, ale tylko w tym obozie, którego dotyczą - Days Gone: Obozy - ogólne informacje - Days Gone - poradnik do gry

Kredyty możesz wydawać na zakupy, ale tylko w tym obozie, którego dotyczą. Najważniejsze kategorie przedmiotów możliwych do zakupienia to nowe bronie, ulepszenia broni (np. większy magazynek), ulepszenia motocykla oraz przedmioty jednorazowego użytku. Do tej ostatniej kategorii zaliczają się między innymi amunicja, tłumiki, apteczki czy granaty.

Punkty zaufania działają na zbliżonej zasadzie do punktów doświadczenia. Musisz uzbierać określoną liczbę punktów zaufania, by awansować na wyższy poziom zaufania (Trust Level) w danym obozie:

  1. Potrzeba 5000 punktów żeby awansować na pierwszy poziom zaufania.
  2. Potrzeba 12500 punktów żeby awansować na drugi poziom zaufania.
  3. Potrzeba 25000 punktów żeby awansować na najwyższy trzeci poziom zaufania.

Główna zachęta do awansowania na wyższe poziomy zaufania to odblokowywanie nowych rzeczy u handlarzy. Początkowo wiele przedmiotów będzie oznaczonych kłódką i informacją o wymaganym poziomie zaufania. W przykładzie z powyższego obrazka do odblokowania ulepszenia silnika motocykla potrzebny jest drugi poziom zaufania.

Z którymi obozami najlepiej współpracować?

W trakcie przechodzenia gry nie musisz jakoś szczególnie zastanawiać się komu pomagać w pierwszej kolejności. Staraj się przede wszystkim zajmować wszystkimi możliwymi pobocznymi questami, tzn. tymi odblokowywanym dzięki badaniu świata gry oraz tymi otrzymywanymi od przywodców poszczególnych obozowisk. Warto tu przypomnieć, że questy są zawsze odgórnie "przyporządkowane" do jakiegoś obozowiska i nie masz na to wpływu.

Większą swobodę działania oferuje temat przekazywania mieszkańcom obozów pozyskiwanych zdobyczy, tzn. uszu świrusów, mięsa dzikich zwierząt oraz roślin. Możesz dostarczać trofea i zapasy do jakiegoś wybranego przez siebie obozu jeśli chcesz szybciej w nim awansować na wyższy poziom zaufania.

  1. W początkowych godzinach gry będziesz odwiedzał dwa obozy - Obóz Copelanda i Hot Springs. Dostarczaj trofea i zapasy do Obozu Copelanda jeśli chcesz szybciej odblokować ulepszenia motocykla lub do obozu Hot Springs jeśli chcesz szybciej odblokować nowe modele broni.
  2. Obóz Żelaznego Mike'a jest jedynym z centralnej części mapy świata. Awansowanie na wyższe poziomy zaufania powinno ci w nim przychodzić z największą łatwością, gdyż jest on powiązany z misjami i dodatkowymi aktywnościami z dwóch regionów zamiast jednego (są to regiony Lost Lake i Żelazny Stok).
  3. W dalszej fazie kampanii odwiedzisz dwa obozy w regionie Crater Lake - Diamond Lake i Wyspę Magów. Dostarczaj trofea i zapasy do obozu Diamond Lake jeśli chcesz szybciej odblokować najlepsze części do motocykla lub do obozu Wyspa Magów jeśli chcesz szybciej odblokować najlepsze modele broni.

Główne atrakcje obozowisk

W każdym obozowisku możesz wykonać następujące czynności - Days Gone: Obozy - ogólne informacje - Days Gone - poradnik do gry

W każdym obozowisku możesz wykonać następujące czynności:

  1. Zapisać stan gry i zmienić porę dnia. Musisz w tym celu dotrzeć do oznaczonego specjalnego ikoną łóżka, które zarezerwowane jest dla Deacona. Możesz zapisać grę stojąc obok łóżka oraz wejść w interakcję z nim żeby zmienić porę dnia z dnia na noc lub z nocy na dzień.
  2. Odwiedzić handlarza. Możesz zakupić u niego nowe bronie, amunicję, ulepszenia broni (np. tłumik albo większy magazynek) oraz przedmioty jednorazowego użytku (np. apteczki, granaty odłamkowe czy granaty ogłuszające). Każdy handlarz wystawia na sprzedaż inne bronie. Dodatkowo wiele przedmiotów nadaje się do zakupu dopiero po awansowaniu na określony poziom zaufania ze strony mieszkańców obozu. W trakcie spotkania z handlarzem możesz dodatkowo uzyskać dostęp do szafki na broń i dokonać zamiany na dowolną inną broń spośród tych będących własnością Deacona.
  3. Odwiedzić osobę skupującą uszy świrusów. Uszy możesz odnajdywać przy pokonywanych potworach - są one automatycznie podnoszone. Każde ucho ma swoją wartość wyrażoną w kredytach i punktach zaufania. Najlepiej jest "hurtowo" pozbywać się wszystkich zebranych uszu.
  4. Odwiedzić kucharza. Każdy obóz posiada kuchnię. Możesz sprzedawać zapasy pozyskiwane w trakcie przechodzenia gry, a mianowicie mięso i rośliny. Za każdy przekazany przedmiot otrzymasz kredyty i punkty zaufania. Pilnuj się podczas sprzedawania ziół (Herb), jagód (Berry) oraz grzybów (Mushroom). Są to składniki do crafitngu wykorzystywane do produkowania różnych koktajli. Nie przekazuj ich kucharzowi jeśli masz w planach stworzenie jakiegoś koktajlu. Pozbądź się ich tylko jeśli nie polegasz na koktajlach lub jeśli dysponujesz pełnym ich zapasem.
  5. Odwiedzić mechanika. Każdym mechanik oferuje trzy podstawowe usługi - zatankowanie motocykla, naprawienie motocykla oraz ściągnięcie utraconego/pozostawionego motocykla do obozu. Każda usługa jest oczywiście odpłatna. Dodatkowo niektórzy mechanicy oferują możliwość kupowania części do motocykla. Mogą to być części mechaniczne poprawiające statystyki motocykla lub przedmioty wyłącznie o charakterze kosmetycznym (np. nowy kształt reflektora czy specjalne malowanie). Oferowane przez mechanika towary mogą wymagać awansu na wyższe poziomy zaufania.
  6. Odwiedzić przywódcę obozowiska. Może on mieć dla Deacona jakieś poboczne zadanie, przy czym wcześniej musi skontaktować sie przez radio z głównym bohaterem. Spotkanie w obozie ma zawsze na celu omówienie szczegółów misji i dopiero wtedy może się ona oficjalnie rozpocząć.
  7. Rozejrzeć się za znajdźkami. Odnajduje się je zazwyczaj w pobliżu ważnych postaci w obozie, a także wewnątrz budynków i namiotów. Sekrety znajdujące się w obozach zaznaczyliśmy na naszych mapach w rozdziale Atlas świata.