Days Gone: Ostra jazda - solucja, opis przejścia Days Gone poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Days Gone znajdziesz opis misji: Parszywa śmierć; Włóczędzy na górze; Nie ma głodujących patriotów; Spizgany jak delfin; Wszyscy muszą pracować; Nikt nie był tego świadomy.
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Ostra jazda to drugi wątek fabularny, który ciągniesz przez pierwsze kilka godzin gry w Days Gone. W tym czasie przeplata się on z wieloma innymi mijsami i wątkami. Poniżej znajdziesz informacje o misjach, które w tym wątku występują.
- Parszywa śmierć
- Włóczędzy na górze
- Nie ma głodujących patriotów
- Spizgany jak delfin
- Wszyscy muszą pracować
- Nikt nie był tego świadomy
Parszywa śmierć
Etap ten rozpoczniesz bezpośrednio po fragmencie fabuły: Ruszamy na północ (Pogoń za Leonem) stojąc przed stacją benzynową pełną Świrusów. Najlepszym rozwiązaniem jest zabicie jak największej ilości wrogów po cichu, by nie narazić się na walkę z całą grupą oponentów. Używaj krzewów i eliminuj przeciwników od pleców używając trójkąta.
Trzymaj się prawej strony i nie przejmuj się grupami przeciwników. Kieruj się w stronę osiedla i wskocz przez okno do budynku, by pozostać niezauważonym. Znajdziesz tu dodatkowo trochę medykamentów oraz broń podręczną (np. kij bejsbolowy). Później skieruj się do drewnianego garażu; za nim na placu znajdziesz jeszcze jednego wroga.
Warto eliminować wrogów po cichu: nie tracisz amunicji, nie stwarzasz zagrożenia walki z całą hordą i otrzymujesz więcej doświadczenia (dla Świrusów jest to domyślnie: 35XP za cichą eliminację; 20XP w innym wypadku; za różnych wrogów otrzymujesz różne ilości punktów doświadczenia).
By dostać się do stacji benzynowej, musisz wejść przez dach. Wespnij się tam używając przybudówki na placu za budynkiem.
Wejdź do budynku. Wewnątrz znajdziesz tylko jednego przeciwnika. Na końcu budynku, w garażu, odnajdziesz pompę paliwową do motocykla (przedmiot fabularny).
Znajdziesz na biurku w korytarzu także papierek na stole: jeden z sekretów (Turystyka - 9. Szukam Szałowego faceta), a w szafie obok trochę amunicji.
Wyjdź z budynku głównymi drzwiami i kieruj się na wzgórze idąc ulicą w prawo. Tam czeka na ciebie trzech ludzkich przeciwników - Wieczyści. Jednego dasz radę podejść i zabić cichym zabójstwem; pozostałych dwóch załatw z broni palnej lub korzystając z walki wręcz.
Włóczędzy na górze
Po cutscenie trafiacie na wieżę, która na obecną chwilę stanowi dla ciebie kryjówkę. Najpierw skorzystaj z szafki na broń. Gdy odblokujesz nowe bronie, będzie mógł z tego miejsca zarządzać noszonym uzbrojeniem. Warto często odwiedzać tą kryjówkę, bowiem w skrzyni przy wejściu będą pojawiać się losowe materiały rzemieślnicze oraz amunicja.
Gdy wyjdziesz przez bramę, ujrzysz poniżej zbocza postać. Podążaj za nią i gdy się zatrzyma w obozie, opracuj plan eliminacji wrogów i oczyszczenia obozu. Podejdź do stojących przy wejściu strażników, by podsłuchać ich rozmowę - gdy się zakończy, przeciwnicy rozejdą się i będziesz mógł wyeliminować ich po cichu.
Używając lornetki (d-pad: góra) możesz oznaczać wrogów, by śledzić ich ruchy i lepiej zaplanować kolejne akcje. Nie powinieneś mieć żadnych problemów, by pozbyć się wszystkich wrogów (6) bez ujawniania się.
Zwróć uwagę, że chodząc w przykucnięciu nadal generujesz hałas. Wtedy przy podejściu tuż za plecy przeciwnika, możesz spowodować, że się odwróci, jeśli zareagujesz zbyt wolno. Będąc ok. 2-3m od oponenta zmniejsz nieco nacisk na gałkę, by poruszać się całkowicie bezszelestnie.
Teraz udaj się na miejsce, gdzie w poprzedniej misji pozostawiłeś swój motocykl, podążając za wskaźnikiem. Warto udać się ścieżką po lewej stronie, przez małe wzgórze, by uniknąć Świrusów. Na miejscu motocykla nie ma - biegnij za wskazanym mężczyzną aż do jego kryjówki: nie przystępujesz tu do walki, zostaniesz wpuszczony do obozu.
- Po rozmowie z Coplandem znajdziesz przy nim na stołach dwa sekrety (Postacie) - 2. Copeland - "Prawo do noeszenia broni", 3. Copeland - "Sezon łowiecki".
- Wróć jeszcze na dół, by porozmawiać z Manny, a misja zakończy się - za pełne ukończenie zadania otrzymasz doświadczenie oraz punkty zaufania w Obozie Copelanda (więcej zaufania oznacza lepsze możliwości handlu z ekipą obozu).
- Możesz teraz wybrać inny wątek fabularny, lub kontynuować wątek Ostra jazda.
- Dostępna jest teraz misja z wątku: To mój brat - Ty chyba chcesz umrzeć jej cel znajduje się najbliżej.
- Przed bramą stoi teraz motocykl, z którego możesz skorzystać.
Nie ma głodujących patriotów
Po misji To mój brat - Ty chyba chcesz umrzeć wróć do Copelanda w obozie i pogadaj z nim, by otrzymać tą misję. Udaj się na północ, w pobliże wieży radiowej, gdzie Wieczyści rozbili obóz. Jest tam 8 osób do wyeliminowania, przy czym przybędą posiłki i liczba ta wzrośnie do 14. Weź ze sobą na misję amunicję oraz środki medyczne, mile widziany będzie także tłumik.
Staraj się wyeliminować jak najwięcej wrogów cichymi zabójstwami, gdy przeciwnicy wyposażeni są w karabiny szturmowe i strzelby.
Gdy oczyścisz obóz, wejdź do bunkra (wcześniej aktywuj przełącznik na transformatorze, który wskaże ci znacznik misji): klapa prowadząca do niego znajduje się w małym budynku przy transformatorach.
W bunkrze przeanalizuj mapę - w ten sposób będziesz oczyszczał wrogie obozy, a zebranie mapy pozwoli na oznaczenie licznych punktów interakcji na mapie oraz gwarantuje odblokowanie nowego przepisu, umożliwiającego tworzenie nowych przedmiotów (listę planów możesz podejrzeć w podglądzie misji: ujrzysz tam listę planów, które odblokujesz poprzez oczyszczanie innych wrogich obozów, które odkryjesz na mapie świata; kolejność nie ma znaczenia - plany odblokowane zostają wraz z ilością odblokowanych obozów).
- Natychmiast po tej misji przejdź do zadania: Słyszałem dźwięk motocykli (To mój brat), które rozgrywa się w tym samym miejscu - po prostu wyjdź na wieżę radiową.
Spizgany jak delfin
Aby odblokować tą misję, ukończ wcześniejsze zadanie Nie ma głodujących patriotów oraz misję Dym na górze (To mój brat).
Zaraz po rozpoczęciu misji, udaj się na północ od obozu, nad sąsiednie jezioro. Upewnij się, że masz sprawny i zatankowany motor oraz amunicję do broni podręcznej. Podejdź do jeziora, gdzie z pomocą tropu odnajdziesz trupa - zbadaj go.
W tym momencie rozpocznie się pościg. Nie pozwól swojemu celowi uciec: atakuj go wjeżdżając w niego (przydaje się tu dopalacz) i strzelając do niego z broni podręcznej (dobrze sprawdzi się strzelba na bliskim dystansie lub SMG jako najlepsze narzędzie do tego typu walki). Goń go, aż zredukujesz jego pasek wytrzymałości w górnej części ekranu. Zadanie to prowadzi do nowego wątku Tu nie jest bezpiecznie (Jesteś bezpieczna).
Wszyscy muszą pracować
Kolejna misja z tej serii stanie się dostępna, gdy dodatkowo ukończysz zadanie: Tu nie jest bezpiecznie (Jesteś bezpieczna).
Po rozmowie z Tucker udaj się na północ, w pobliże obozu NERO. Zatrzymaj się jednak wcześniej, przy mniejszej bazie z wysoką wieżą radiową. Gdy rozprawisz się z Świrusami, wejdź na wieżę. Uwolnij tu przywiązaną kobietę. Po cutscenie ukończysz misję.
Nikt nie był tego świadomy
Zadanie to rozpocznie się natychmiast po misji Co oni ci zrobili (Jesteś bezpieczna). Wróć na wzgórze do Boozera. Zabierz go na motocykl i zawieź do nowego obozu. W tej misji odblokowujesz nowy fragment mapy - warto więc zająć się wszystkimi sprawami w poprzednim regionie (choć oczywiście będziesz mógł tam wrócić). Całą misja polega jedynie na małej przejażdżce. Odblokujesz też dwie misje: Nikogo nie będę zabijać - następująca zaraz po tej, oraz Trzeba było ją zostawić (Pamiętam); jest to zarazem ostania misja z wątku Ostra jazda.