Days Gone: Pora dnia - jak zmienić? Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do Days Gone podpowiadamy jak zmienić porę dnia w grze dzięki opcji przyśpieszenia upływu czasu. Doprowadzenie do zmiany pory dnia może być pomocne w zaliczaniu niektórych misji i dodatkowych aktywności.
Porę dnia możesz zmienić dzięki skorzystaniu z łóżka. Po wejściu w interakcję z nim Deacon położy się do snu (nie możesz ustalić długości odpoczynku). Łóżka możesz odnajdywać w następujących lokacjach:
- Kryjówka na Górze O'Leary - To lokacja, do której Deacon i Boozer docierają po zaliczeniu prologu kampanii.
- Główne obozy w grze - Obóz Copelanda, Hot Springs, Obóz Żelaznego Mike'a.
- Bunkry pod przejętymi obozami - Mowa tu o mniejszych obozowiskach, które możesz odkrywać w trakcie przechodzenia gry. W większości z nich domyślnie przebywają bandyci. Musisz ich wszystkich zabić i następnie zlokalizować właz pozwalający zejść do bunkra.
- Posterunki NERO - Mowa tu wyłącznie o "stacjonarnych" posterunkach, czyli tych, które wymagają dostarczenia paliwa do generatora (i opcjonalnie bezpiecznika do skrzynki).
Deacon nie uda się na odpoczynek jeśli w okolicy przebywają wrogowie lub potwory. Zabezpiecz najpierw okolicę jeśli nie możesz rozpocząć snu.
Nie możesz niestety dokładnie ustalić długości snu. Gra po skorzystaniu z łóżka zmienia porę z dnia na noc lub z nocy na dzień.
Główne zastosowania dla opcji zmiany pory dnia to:
- Możliwość zakradnięcia się do wrogiego obozu nocną porą.
- Możliwość zbadania legowiska hordy po zapadnięciu zmroku (horda wychodzi wtedy na powierzchnię).
- Możliwość zniszczenia gniazda świrusów nocną porą kiedy to w gnieździe przebywa mniej potworów.
- Możliwość łatwiejszego zakradnięcia się do gniazda świrusów za dnia.
Niektóre misje fabularne muszą być rozegrane o określonej porze dnia. Nie musisz jednak wtedy udawać się na odpoczynek. Gra automatycznie dostosuje porę dnia w momencie przystępowania do takiej misji.
Dodatkowy sposób na (nieznaczne) przyśpieszenie upływu czasu to skorzystanie z szybkiej podróży. Podczas planowania szybkiej podróży (fast travel) możesz podejrzeć jaka zmiana czasu dokładnie nastąpi (przykład na obrazku). Krótsze przejażdżki trwają kilkadziesiąt minut, ale dalsze wyprawy zajmą Deaconowi nawet kilka godzin czasu gry.