Days Gone: Nigdy się nie poddam - solucja, opis przejścia Days Gone poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Days Gone znajdziesz opis misji: Wiem, że ta cała sytuacja jest dziwna, Boisz się odrobiny konkurencji?, To tylko kolejny formularz / Było ich strasznie dużo, To utrzymało mnie przy życiu / Znałam tych ludzi, Nie mogliśmy ryzykować, To może być to / Wejdź do arki ty i cały dom twój, Mam plan, Co się robi, by przeżyć.
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Wątek Nigdy się nie poddam w Days Gone odblokujesz w regionie Crater Lake po zakończeniu misji dla Kouri: Zbieranie pamiątek (Łowca nagród). Jest to seria zadań związanych z Sarą, po jej odnalezieniu w obozie wojskowym w Crater Lake.
- Wiem, że ta cała sytuacja jest dziwna
- Boisz się odrobiny konkurencji?
- To tylko kolejny formularz / Było ich strasznie dużo
- To utrzymało mnie przy życiu / Znałam tych ludzi
- Nie mogliśmy ryzykować
- To może być to / Wejdź do arki ty i cały dom twój
- Mam plan
- Co się robi, by przeżyć
Wiem, że ta cała sytuacja jest dziwna
Spotkaj się z Sarą na południowym wschodzie mapy (brak znacznika misji, jedynie pomarańczowy okrąg poszukiwań widoczny na mapie). Przed wyruszeniem, uzupełnij zapas amunicji.
Na miejscu bowiem napotkasz na aż 3 Breakerów. Potencjalnie masz szansę przedrzeć się do budynku po lewej stronie (drzwiami od frontu) niezauważenie.
Po wejściu przez drzwi, od razu po prawej stroni w magazynku znajdziesz drożdże. Zanieś je do Sary w obozie. Po tej misji odblokowujesz kolejne zadania: My nie dyskryminujemy (Prawo i nieporządek), Poznaję was (Dobry żołnierz).
Boisz się odrobiny konkurencji?
Po misji Poznaję was (Dobry żołnierz) po Taylorze usłyszysz komunikat od Sary - zleci ci poszukiwanie kolejnego elementy zaopatrzenia w południowo zachodniej części mapy.
Na miejscu uważaj na pobliskie gniazda Krzykaczy na słupach - są to zmutowane ptaki, które nieustannie atakują cię z powietrza. Położysz je jednym strzałem, lecz nadal mogą w przyszłości pojawiać się, wylatując z gniazd - najlepszy sposób to spalenie wszystkich pobliskich gniazd.
Dostań się teraz do budynku: wespnij się po samochodzie wbitym w ścianę na dach i wejdź przez dziurę do środka. Wewnątrz jest kilka młodych zombie, a pośrodku budynku poszukiwany przedmiot. Opuść budynek wypychając wbity samochód.
Gdy wrócisz do Sary zadanie zakończy się. Po tej misji masz szansę wysłuchać kolejnego przemówienia Garreta - Musimy wypełnić arkę (Prawo i nieporządek). Ponadto odblokujesz kolejne zadanie od Weavera - Też próbowałem ją poderwać (Dobry żołnierz).
To tylko kolejny formularz / Było ich strasznie dużo
W tej misji udasz się do zamkniętego ośrodka wraz z Sarą. Gdy przedrzecie się przez budynek wspólnie będziecie walczyć z grupą świrusów.
Gdy podsadzisz Sarę do kolejnego budynku, miej oko na pobliską ściankę z desek - przedrze się przez nią mała grupa świrusów - im wcześniej zaczniesz do nich strzelać, tym łatwiej ci pójdzie. W dalszej części ponownie podsadź Sarę do okna, sam wejdź do środka po przepchaniu wozu. Potem wyjdziecie na zewnątrz, gdzie znów popchniecie wóz wojskowy, by wejść na dach budynku naukowego.
Na koniec będziesz jeszcze musiał utorować sobie drogę do wyjścia eliminując kilku Świrusów i wielu ludzkich przeciwników. Po tej misji masz okazję wysłuchać kolejnej przemowy Garreta: Wrzucą ich do pieca ognistego.
To utrzymało mnie przy życiu / Znałam tych ludzi
Tym razem powrócisz do Lost Lake. Wraz z Sarą udacie się na poszukiwanie sprzętu. Na miejsce dotrzesz niedługo po przekroczeniu gór.
Zbadajcie front i tyły budynku. Na tyłach znajdziesz drabinę, którą wespniecie się na piętro (wcześniej postrzel zamek, który ją przytrzymuje w powietrzu). Jeśli posiadasz sakwy przy motocyklu, warto przed wejściem do budynku uzupełnić amunicję.
Gdy zatrzymają was po walkach zamknięte drzwi, otrzymasz dostęp do placówki od Sary. Potem wyjdź na zewnątrz drzwiami po lewej stronie i podsadź Sarę na dach z wentylatora. Potem podejdź do czytnika i wejdź drzwiami do głównego holu i pozbądź się przeciwników.
Nie mogliśmy ryzykować
W dalszej części misji zabezpieczysz placówkę Cloverdale. Jedynie kruki stoją na twojej drodze. Gdy słyszysz ich skrzek, wykonuj unik.
Nie musisz pozbywać się ich wszystkich - musisz spalić ich gniazda po obu stronach budynku. Jeśli tego nie zrobisz, będą stale pojawiać się. Potem wejdź do budynku i wyłącz zasilanie ogrodzenia.
Po tej misji powrócisz znowu do Crater Lake. Odblokujesz także przepis na Bombę zdalną. Kolejne misje nosszą tytuł: Tak tylko sprawdzam (Przeżycie to nie życie), Nie chce wisieć (Dobry żołnierz).
To może być to / Wejdź do arki ty i cały dom twój
Uwaga - przed tą misją koniecznie zaopatrz się w jak najwięcej materiałów wybuchowych, dobrą broń i uzupełnij amunicję. Później nie będzie na to czasu.
Sara odezwie się do ciebie po misji Nie chcę wisieć (Dobry żołnierz). Udaj się niedaleko do budynku obleganego przez Traszki. Musisz odnaleźć jedną, odzianą w czerwoną koszulę. Gdy ją dostrzeżesz, zostanie oznaczona znacznikiem misji. Znajduje się od zachodniej strony kompleksu.
Musisz ją postrzelić specjalnym pistoletem, który otrzymałeś od Sary i który zajmuje teraz miejsce twojej broni podręcznej. Ponadto musisz wyeliminować wszystkich pozostałych wrogów. Kolejna misja rozpocznie się automatycznie w trakcie cutsceny.
W tym zadaniu musisz pozbyć się Hordy Chelmut. Jest to jedna z większych hord w grze. Kluczem do zwycięstwa jest przygotowanie odpowiedniej zasadzki: bomby zbliżeniowe i ścieżki z ładunków zdalnie detonowanych robią świetną robotę. Ustawiaj ładunki głównie przy wybuchowych beczkach, kanistrach.
By ukończyć zadanie, musisz wyeliminować wszystkich zombiaków - pasek u góry pokazuje stan ukończenia misji.
- Przy motocyklu po cutscenie znajdziesz trochę ładunków i napalmu,
- Zacznij ofensywę rzucając jak najwięcej granatów i napalmu używając skupienia w Hordę,
- uważaj, by pojedynczo wałęsające się Świrusy nie spowodowały przedwczesnego zaalarmowania Hordy ani nie wysadziły twoich pułapek.
- Na końcowe etapy walki najlepiej sprawdzą się granaty w połączeniu z wabikami.
- Przydatne będą również koktajle regeneracyjne - jeśli zabraknie ci Kondycji, przegrywasz.
- Opcjonalnie warto przygotować sobie motocykl na drodze ucieczki, by ewentualnie wycofać się i powtórzyć atak po małym ochłonięciu.
Po tym zadaniu rozpoczniesz dwie misje w wątku Dobry żołnierz.
Mam plan
Misja ta rozpocznie się automatycznie po pokonaniu Hordy w misji To może być to / Wejdź do arki ty i cały dom twój (Nigdy się nie poddam). Chwilę po zakończeniu misji i cutscenek odezwie się przez radio Sara z kolejnym zleceniem.
Udaj się na południowy wschód, by odnaleźć szalej dla Sary. Są to rośliny z białymi kwiatami rosnące przy bagnie. Potrzebujesz 5 sztuk. Zanieś je Sarze. Po tej misji odblokujesz Zatruty bełt - przepis, oraz misję fabularną: To dla nich bez różnicy (Przeżycie to nie życie).
Co się robi, by przeżyć
Gdy udasz się na misje główne bądź poboczne do wschodniego regionu, możesz ujrzeć tam śmigłowiec NERO. Wtedy skontaktujesz się z O'Brienem. Wysłuchaj pełnego dialogu, by zadanie rozpoczęło się. Dostępne jest dopiero po zakończeniu misji eliminacji hordy Chelmut w zadaniu To może być to / Wejdź do arki ty i cały dom twój (Nigdy się nie poddam).
Zbadaj ślady w jaskini i znajdź Coopera przy filarze skalnym. Jednakże nim to zrobisz przygotuj pułapki. Po zbadaniu ciała badacza zmierzysz się z Biegaczem (Reacher), który nie jest wcale taki potężny - wyładuj w niego 1-2 magazynków lub kilka strzałów ze snajperki, a pozbędziesz się go. Później jednak przybędzie mała Horda. Najlepiej sprawdzi się w walce z nią wabik lub bomba wabiąca.