Days Gone: Aktywności poboczne - rodzaje Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Aktywności to zadania poboczne rozgrywane w Days Gone. Zwykle ich zaliczenie jest odnotowywane w dzienniku w sekcji zadań pobocznych. AKtywności dostępne są od razu, gdy odblokujesz dany region, lecz nie wszystkie są widoczne na mapie, dopóki się nie zbliżysz do mniejsca, w którym się znajdują. Poniżej opisano typy aktywności dodatkowych dostępnych w Days Gone.
Wykonanie każdej z aktywności nagradzane jest doświadczeniem, a czasem także i reputacją pobliskiego obozu. Warto więc nie ignorować tych zadań, szczególnie, że niektóre nie zajmują wiele czasu. Ponadto: Punkty kontrolne NERO oraz Obozy wypadowe po odbiciu zapewniają bezpieczne punkty, w których odpoczniesz, uzupełnisz amunicję w Szafce oraz do których przeniesiesz się z użyciem Szybkiej podróży.
- Strefy lęgowe (Infestation)
- Obozy wypadowe (Ambush Camps)
- Punkty kontrolne NERO (Nero Checkpoints)
- Punkty badawcze NERO (Nero Research Sites)
- Hordy (Hordes)
Strefy lęgowe (Infestation)
Strefy lęgowe należą do sekretów, które widoczne są na mapie od razu, gdy odblokujesz region. Ich zaliczenie polega na zlokalizowaniu określonej ilości gniazd i podpaleniu ich z użyciem mołotowa lub np. kanistra z benzyną. Po podpaleniu każdego z gniazd ze środka wychodzi kilka Świrusów.
Z reguły aktywności Stref lęgowych są łatwe i nie zajmują wiele czasu - chyba, że masz problem z odnalezieniem wszystkich gniazd, które mogą być oddalone od siebie nawet o ponad kilometr.
Uwaga: warto wiedzieć, że w miejscu gdzie spaliłeś gniazdo, odblokowany zostaje dostęp do bocznego pomieszczenia. Nie zawsze znajdziesz tam coś pożytecznego, jednak warto zbadać każde miejsce, gdzie znajdowało się gniazdo. Ponadto: po spalonym gnieździe zostaje proch (Osad z gniazd), który możesz zebrać - będzie ci on potrzebny do wytworzenia niektórych ciekawych i potężnych przedmiotów/broni, jak np.: Bełt z osadem.
Obozy wypadowe (Ambush Camps)
Obozy wypadowe to siedziby wrogich jednostek. Często są pełne pułapek i liczą sobie ok. kilkunastu oponentów do eliminacji. Obozy zostają oznaczone na mapie, gdy się do nich zbliżysz (czerwona ikona ogniska). Po eliminacji wszystkich oponentów musisz jeszcze odnaleźć bunkier.
Dopiero zebranie mapy w bunkrze zalicza zadanie obozu wypadowego. Warto odbijać wrogie obozy, ponieważ:
- otrzymujesz nowe schematy rzemieślnicze (kolejne odblokowujesz za ilość odbitych obozów),
- odsłonięty zostaje fragment mapy z mgły i ukazane zostają na nim Znaczniki historyczne (sekret),
- Obóz wypadowy staje się punktem Szybkiej podróży,
- Obóz wypadowy zostaje bezpieczną kryjówką, w której możesz przespać się, by zmienić porę dnia, oraz skorzystać z Szafki, by zmienić bronie lub zakupić amunicję.
Punkty kontrolne NERO (Nero Checkpoints)
Punkty kotnrolne NERO to dawne bazy medyczne. Cechuje je to, że wewnątrz znajdziesz strzykawki, które po użyciu ziwększają jeden z parametrów: Kondycję, Zdrowie lub Skupienie. Ponadto w każdym z obozów znajdziesz troche materiałów rzemieślniczych oraz zawsze odnajdziesz tu dane wywiadowcze NERO (sekret) w postaci nagrania. Dodatkowo punkty kontrolne:
- pełnią role kryjówek i zawierają Szafkę, gdzie uzupełnisz amunicję i zmienisz bronie, oraz łózko;
- pełnią role Punktów Szybkiej Podróży.
Nierzadko obozowiska te znajdują się blisko grup przeciwników, nawet Hord. Ponadto często dostanie się do punktu jest zagadką wymagającą główkowania.
Jeśli masz problem z dostaniem się do punktu, zobacz na nasz Atlas świata, gdzie w danych regionach, poniżej mapy opisane zostały sposoby dostania się do trudniejszych punktów kontrolnych NERO.
Każdorazowo jednak twoim zadaniem jest uruchomienie zielonego generator. W tym celu musisz odnaleźć kanister z paliwem (dlatego przypadkiem ich nie wysadź), zatankować generator i uruchomić go przyciskiem. Przed zrobieniem tego, warto zlokalizować pobliskie megafony I zdemontowac je nożem stojąc przy nich lub zestrzelić je. Po włączeniu prądu bowiem, zaczną one ściągać pobliskie Świrusy i możesz zostać uwięziony w punkcie kontrolnym. Czasami występują zjawiska dodatkowe, które uniemożliwiają uruchomienie generator:
- konieczność kilkukrotnego wciśnięcia przycisku włączającego generator,
- uszkodzony generator - poświęć troche Złomu, by go naprawić,
- spalony bezpiecznik - korzystając z Surwiwalowego widzenia odnajdziesz skrzynkę z bezpiecznikami na ścianie i trop, który zaprowadzi cię do miejsca, gdzie znajdziesz komponenty zapasowe. Po wymianie bezpieczników ponownie odpal generator.
Punkty badawcze NERO (Nero Research Sites)
Punkty badawcze NERO mają wspołną cechę z punktami kontrolnymi: znajdziesz tu białe skrzynie, a wewnątrz znajdziesz strzykawki, które po użyciu ziwększają jeden z parametrów: Kondycję, Zdrowie lub Skupienie. Punkty te mogą znajdować się na otwartej przestrzeni, w jaskiniach lub na niedostępnych skałach, gdzie musisz doskoczyć (najlepiej wspomóc się nitro, jeśli zdążyłeś je już wmontować do motocykla). Z reguły punkty te zlokalizowane są w pobliżu granic mapy.
Hordy (Hordes)
Hordy to specjalny rodzaj aktywności, skierowany raczej na etap końcówki gry. Hordy to liczne grupy Świrusów, liczące od kilkudziesięciu do kilkuset osobników. Walka z nimi odbywa się głównue z pomocą pułapek i ładunków wybuchowych. W każdym obszarze znajdziesz kilka Hord. Za dnia są mniej aktywne i przebywają w jaskiniach, gdy w nocy lubią wychodzić na żer I podróżować w okolicach nawet do kilometra od legowiska.
W końcowych fazach gry na mapie zostaną ujawnione lokalizacje Hord.