Days Gone: Umiejętności - najlepsze na start Days Gone poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do Days Gone zamieściliśmy najważniejsze umiejętności do odblokowania w początkowej fazie kampanii. Uwzględniliśmy tylko te zdolności, dzięki którym początek gry będzie znacznie prostszy. Pełną listę umiejętności znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
Na potrzeby tego zestawienia wybraliśmy umiejętności z poziomów 1-3. W celu awansowania na każdy kolejny poziom musisz niestety odblokować dwie (dowolne) wcześniejsze umiejętności.
Walka w zwarciu (Melee)
Naprawy polowe (Field Repairs) - Umiejętność ta umożliwia naprawianie broni białej kawałkami złomu (Scrap). Jest to niesamowicie przydatne, szczególnie jeśli ulepszyłeś jakąś broń białą w oparciu o crafting. Domyślnie doprowadzenie do spadku sprawności broni białej do 0% oznacza jej bezpowrotną utratę. Dzięki tej zdolności możesz na bieżąco naprawiać broń i nadal z niej korzystać. Pamiętaj jednak o obserwowaniu paska sprawności (lewy dolny róg ekanu) żeby nie zbliżył się on do poziomu 0 procent.
Mocne przyłożenie (Hard Hitter) - Umiejętność ta zwiększa obrażenia zadawane przy pomocy broni białej (znalezionej lub wytworzonej w oparciu o crafting). Premia do obrażeń jest mile widziana. Dzięki ich zwiększeniu możesz szybciej rozprawić się z napotkanymi przeciwnikami oraz w mniejszym stopniu zużyć broń białą w wyniku kolejnych uderzeń.
Porachunki (The Reckoning) - Umiejętność ta daje szansę na wykonanie krytycznej eliminacji ludzi, rojaków (Swarmers) i traszek (Newt) przy użyciu broni białej. To kolejna zdolność znacząco zwiększająca przydatność broni białej i jej skuteczność w pozbywaniu się wrogów. Pamiętaj jednak, że krytyczne obrażenia dotyczą "standardowych" wrogów. Nie zadziałają np. na silniejsze potwory.
Walka dystansowa (Ranged)
Skupiony strzał (Focused Shot) - Umiejętność ta spowalnia czas podczas celowania. To bardzo ważna i bardzo przydatna umiejętność. Po jej załączeniu spowolnienie czasu pozostaje aktywne do momentu wyczerpania małego paska energii. Najlepszym zastosowaniem tej umiejętności jest celowanie w głowy przeciwników w trybie spowolnienia czasu. Wszystkich standardowych wrogów możesz zabić w ten sposób pojedynczym trafieniem.
Walka i ucieczka (Fight and Flight) - Umiejętność ta zapewnia większą precyzję w trakcie jednoczesnego poruszania się i celowania z broni dystansowej. Docenisz to o ile tylko nie prowadzisz bardzo ostrożnej gry polegającej na ostrzeliwaniu wrogów bez wychodzenia zza zasłony. Większa precyzja przydaje się szczególnie w trakcie walk ze świrusami, gdyż potwory nie pozwalają na kontynuowanie ostrzeliwania ich zza zasłony i wymuszają odważniejszą reakcję.
W biegu (On the Move) - Umiejętność ta umożliwia przeładowywania broni podczas poruszania się sprintem. Cechę tę docenisz szczególnie w trakcie potyczek z potworami oraz podczas uciekania hordzie. Standardowy bieg może wtedy nie wystarczyć i nie musisz zwalniać po to żeby przygotować broń do kolejnych strzałów.
Zabójcze bełty (Nocked Up) - Umiejętność ta znacznie zwiększa obrażenia zadawane bełtami z kuszy. Wybierz ją tylko jeśli kusza jest twoją preferowaną bronią specjalną. Naszym zdaniem doskonale sprawdza się ona w początkowej fazie gry. Zwiększone obrażenia bardzo przydają się przy nieprecyzyjnych strzałach, gdy nie trafisz wroga w głowę, tylko w inną część ciała.
Przetrwanie (Survival)
Sokole oko (Hawkeyed) - Umiejętność ta powoduje wyświetlanie roślin na minimapie. Warto się w nią zaopatrzyć, gdyż niektóre gatunki roślin powiązane są z wytwarzaniem ważnych przedmiotów jednorazowego użytku, np. bełtów do kuszy.
Cierń w boku (Thorn In Your Side) - Umiejętność ta daje szansę na odzyskanie części bełtów wystrzelonych z kuszy. Podobnie jak w przypadku umiejętności Zabójcze bełty na odblokowanie zdecyduj się jeśli regularnie polegasz na kuszy. Nie będziesz miał nieustannie rozglądać się za krzakami, dzięki którym można zdobyć materiały do produkcji bełtów.
Wśród nocnej ciszy (Thief in the Night) - Umiejętność ta zmniejsza ilość hałasu powodowanego poruszaniem się i spadaniem. To bardzo przydatna zdolność na potrzeby skradania się w grze. Docenisz to szczególnie w trakcie konfrontacji ze świrusami, gdyż potwory bywają bardziej wyczulone na dźwięki otoczenia od ludzi.
Odsapnięcie (Catch Your Breath) - Umiejętność ta zmniejsza opóźnienie regeneracji kondycji. Odblokowanie tej pasywnej zdolności docenisz we wszystkich tych sytuacjach, w których wykonujesz czynności zużywające kondycję. Jest to szczególnie istotne w trakcie walk z potworami gdy konieczne może okazać się np. wykonanie długiego sprintu.