Days Gone: Pamiętam - solucja, opis przejścia Days Gone poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Days Gone znajdziesz opis misji: Coś ty zrobił...?; Jakby czegoś szukali / Co taka fajna dziewczyna...?; To moja wina; Nawiązywanie kontaktu; Wyrywałem już chwasty; Trzeba było ją zostawić; Potrzebuję twojej pomocy; To ma jakiś cel; Łże jak pies; W dzień urodzin Heroda; Przebłyski świadomości.
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2021
W serii zadań Pamiętam nie będziesz miał wiele rozgrywki: większość misji to wypełniacze, które są albo prostymi zadaniami albo cutscenami związanymi z historią Deacona I tłem wydarzeń gry Days Gone. Warto wykonywać te zadania w pierwszej kolejności, gdy stają się aktywne, bowiem są szybkie i łatwe, a nagradzane doświadczeniem.
- Coś ty zrobił...?
- Jakby czegoś szukali / Co taka fajna dziewczyna...?
- To moja wina
- Nawiązywanie kontaktu
- Wyrywałem już chwasty
- Trzeba było ją zostawić
- Potrzebuję twojej pomocy
- To ma jakiś cel
- Łże jak pies
- W dzień urodzin Heroda
- Przebłyski świadomości
- Tutaj jest jak w psychiatryku
- Bez początku ani końca
- Potopili się jak szczury
- Byłam rozkojarzona / Więc po co ja tutaj?
- Tylko dzięki temu nie zwariowałem
- Mayday! Mayday!
- Toczymy wojnę
- Wojna, którą możemy wygrać
Coś ty zrobił...?
Misja rozpoczyna się po odwiedzeniu obozu Tucker w misji Zapłacą za ciebie. Wykonaj tą misję szybko: musisz jedynie udać się na północ regionu Belknap i wyeliminować na tyłach obszaru 9 Świrusów. Potem ujrzysz cutscenę ukazującą dłuższą wersję prologu bohatera; za ukończenie misji otrzymasz łatwe doświadczenie. Przejdź do kolejnej misji: Jakby czegoś szukali.
Uwaga: warto przepchać samochód blokujący skrót do kamienia z imieniem Sarah - będziesz tu powracał jeszcze niejednokrotnie.
Jakby czegoś szukali / Co taka fajna dziewczyna...?
Szybka kolejna misja poświęcona historii Deacona. Udaj się na wskazane miejsce na północy i podążaj za śmigłowcem - jeśli zawiedziesz, zaczniesz misję od nowa. Podczas przejazdu przez góry uważaj na wilka, który będzie próbował zrzucić cię z motocykla: postrzel go z pistoletu.
Gdy w końcu dotrzesz na miejsce, zbierz komunikator, który pozostawili po sobie agenci z NERO (najpierw wyeliminuj zagrożenie). Potem jeszcze komunikator ukradnie ci mały zombie - zestrzel go zamiast gonić. Potem czeka cię dość długa cutscena i zadanie zostanie zakończone. Kolejna misja to Spizgany jak delfin (Ostra jazda).
To moja wina
Misja ta rozpocznie się od razu po uratowaniu Lisy i zawiezieniu jej do obozu Tucker w misji TU nie jest bezpiecznie (Jesteś bezpieczna). Ponownie udaj się do bazy NERO w północnej części mapy i poprowadź monolog przy kamieniu z imieniem Sarah. Jest to szybki sposób na zdobycie nieco doświadczenia.
Nawiązywanie kontaktu
Misja ta rozpocznie się od razu po uratowaniu Lisy i zawiezieniu jej do obozu Tucker w misji Tu nie jest bezpiecznie. Odczekaj na odsłuchanie komunikatu radiowego.
Udaj się do pierwszego regionu. Tu ponownie musisz przemykać pomiędzy żołnierzami NERO w kombinezonach, którzy są dla ciebie nietykalni. Jedyna opcja to przekradnięcie się niepostrzeżenie, z użyciem krzewów i kamieni, dla odwracania uwagi. Musisz zbliżyć się do kucającego naukowca w białym kombinezonie i podsłuchać jego rozmowę. Przejdź w pobliże grupy idąc w górę rzeki, potem skręć w prawo i przemieszczaj się między krzewami. Wystarczy, że się do niego zbliżysz, uważając na ostatniego strażnika stojącego między tobą a O'Brienem, a zacznie się cutscena - po niej nastąpi zakończenie zadania.
- W trakcie misji odblokowujesz nagranie (sekret): 41. Notatka terenowa badacza - 2006
Wyrywałem już chwasty
Misja rozpoczną się zaraz po wątku związanym z Lisą i przyniesieniu jej kamienia Przyniosłem ci coś (Jesteś bezpieczna). Jest to kolejne wspomnienie, gdzie poza cutscenami i spacerem zbierzesz 3 sztuki lawendy rosnące wzdłuż rzeki we wspomnieniu z Sarah.
Trzeba było ją zostawić
Zadanie to rozpocznie się natychmiast po misji Co oni ci zrobili? (Jesteś bezpieczna). Jest to kolejna poboczna misja związana ze wspomnieniami. Jeśli jej nie zaliczysz przed wyprawą z Boozerem do obozu Żelaznego Mike'a - przepadnie ona. Celem misji jest jedynie udanie się ponownie do kamienia pamiątkowego w północnej części Belknap, w obozie NERO.
Potrzebuję twojej pomocy
Misja rozpocznie się po zakończeniu prologu Lost Lake w obozie Mike'a - Robiliśmy różne rzeczy (To mój brat). Udaj się na zachód Lost Lake, by spotkać się z O'Brienem. Uważaj - przy miejscu spotkania z O'Brienem znajduje się leże Hordy.
Podążaj za helikopterem na północ, i zakradnij się w pobliże śmigłowca od prawej strony, przechodząc między kamieniami. Poczekaj, aż strażnik zbliży się do ciebie, potem przejdź szybko do śmigłowca i podłóż w nim urządzenie szpiegowskie.
Wróć teraz za skałami i przejdź na bezpieczną odległość, po czym otocz budynki i schowaj się w szopie od przeciwnej strony zabudować, by podsłuchać rozmowy naukowców.
- W tej misji pozyskujesz sekret: 42. Notatka Terenowa Badacza - 2071
To ma jakiś cel
Misja ta rozpoczyna się wraz z misją Łże jak pies po zakończeniu etapu z odnalezieniem leków dla Boozera w misji Grając calutką noc + Narażasz życie innych (To mój brat).
Na wskazanym miejscu ponownie znajdziesz żołnierzy NERO. Wejdź za nimi do jaskini (odwróć uwagę strażnika przy jaskini używając kamienia) i kryjąc się w krzakach podsłuchaj rozmowę naukowców. Odblokujesz tu sekret: 2. Notatka Terenowa Badacza - 2064.
Wskazówka: Uciekając z jaskini możesz przejść na jej koniec, gdzie znajduje się mały przesmyk prowadzący do drugiej, niestrzeżonej jaskini.
Łże jak pies
Misja ta rozpoczyna się wraz z misją To ma jakiś celpo zakończeniu etapu z odnalezieniem leków dla Boozera w misji Grając calutką noc + Narażasz życie innych (To mój brat).
Ponownie udasz sie jedynie na rozmowę z Sarah na północy Belknap, i ponownie jest to łatwy sposób na zdobycie doświadczenia.
W dzień urodzin Heroda
Rozpoczniesz tą misję po ukończeniu etapu Zarobić na chleb: Widzisz, co zrobili. Po raz kolejny będziesz podsłuchiwał dla O'Briena. Udaj się na stację benzynową na zachodzie Lost Lake.
Gdy śmigłowiec przeleci, przebiegnij do murku i poczekaj, aż strażnicy się oddalą. Zamontuj nadajnik, potem wskocz przez okno do sąsiedniego pomierzenia od tego, w którym przesiadują naukowcy i podsłuchuj ich.
Gdy zaczną się przemieszczać, najlepiej wyjdź schodami na dach. Sekret: 4. Notatka terenowa badacza - 2060.
Przebłyski świadomości
Zadanie pojawi się w dzienniku po zakończeniu zadania z Rikki: Mam dla ciebie robotę / nie przepadają za goścmi (Zarobić na chleb). Poczekaj aż jeden ze strażników przejdzie za śmigłowiec, wtedy omiń go zamontuj nadajnik podchodząc z tyłu pojazdu.
Później przejdź w pobliże żółtego domku na około i podsłuchaj rozmowę czając się w krzakach. Potem jak zwykle naukowcy przemieszczą się. W obu przypadkach możesz przesunąć samochody pod domy do których wchodzą, by bezpiecznie z dachu móc podsłuchiwać ich rozmów. Sekret: 3. Notatka terenowa badacza - 2068.
Tutaj jest jak w psychiatryku
Misja rozpocznie się od razu po wątku: Mogłeś zrobić więcej (Przeżycie to nie życie).Ponownie udaj się do kamienia pamiątkowego Sarah w północno-zachodniej części Belknap. Zrób to wcześnie, by misja nie przepadła (nie chcesz stracić darmowego doświadczenia).
Bez początku ani końca
Udaj się do kościoła w Marion Forks - Belknap, po misji: Mogłeś zrobić więcej (Przeżycie to nie życie). Możesz napotkać snajpera na budynku naprzeciwko kościoła. Jest on dewastowany przez Anarchistów (6 osób) - pozbądź się ich.
Cutscena zostanie przerwana przez atak posiłków. Najlepiej wykurzyć ich granatem / mołotowem gdy zaczynają wchodzić do kościoła, bowiem jeden z nich jest silnie opancerzony i posiada CKM. Rozpoczniesz teraz zadania: Coś, żeby uleczyć duszę (Przeżycie to nie życie) oraz Lepiej zapalić jedną świeczkę (Zarobić na chleb).
Potopili się jak szczury
Jest to kolejny fragment historii, kiedy Deacon odwiedza pomnik Sary. Wykonaj tą misję w pierwszej kolejności (lub chwilę po Byłam rozkojarzona), by nie ominąć fragmentu fabuły i szansy na łatwe punkty doświadczenia.
Byłam rozkojarzona / Więc po co ja tutaj?
Jest to niepomijalna cutscena, którą odblokujesz zaraz po misji Czas na odwet (Zapewnij im ochronę). Prowadzi to do kolejnego zadania z O'Brienem: Więc po co ja tutaj?.
W tej misji tylko spotkasz się z O'Brienem i nadal możesz eksplorować obszar, lecz już niedługo... Przejdź do misji Przeżycie to nie życie: Znów jak Nomada.
Tylko dzięki temu nie zwariowałem
Ponownie wróć do pomnika Sary po misji Więc po co ja tutaj? Jeśli nie zrobisz tego przed rozpoczęciem misji Przeżycie to nie życie: Znów jak nomada - misja ta przepadnie.
Mayday! Mayday!
Zaraz po tym, jak wyruszysz z Żelaznym Mikiem do Crater Lake (w misji Znów jak nomada (Przeżycie to nie życie), rozpocznie się automatycznie to zadanie. Uważaj jednak - gdy dotrzesz na miejsce czeka cię walka z silnym niedźwiedziem. Jego pasek zdrowia ujrzysz u góry ekranu.
Warto wykorzystać materiały wybuchowe. Jeśli takowych nie posiadasz, po lewej stronie przy samochodzie jest wybuchowa beczka, która nieco ci pomoże. Ponadto: jeśli posiadasz umiejętność Egzekutor (Walka w zwarciu) możesz pokonać z łatwością niedźwiedzia, gdy w odpowiednim momencie naciśniesz trójkąt po tym, jak zostaniesz powalony przez misia. Potem udaj się z żołnierzem do obozu.
Toczymy wojnę
Tu następuje wprowadzenie Deacona do obozu. Zapoznaj się z miejscami oznaczonymi na mapie po rozmowie z dowódcą Kouri. Potem udaj się z nim na motocyklach do kolejnego celu. Tu rozpoczniesz misje nowego wątku: Dobry żołnierz.
Wojna, którą możemy wygrać
Po cutscenie idź porozmawiać z płk. Garretem. Etap trwa około 10minut, przy czym każdy jego fragment możesz pominąć wraz z dialogiem i nie będziesz musiał zwiedzać okolicy. W tym momencie kończysz serię misji Dobry żołnierz i odblokowujesz przepis na Koktajl leczniczy. Przejdziesz teraz do misji Odbijemy ten świat (Dobry żołnierz).