Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Scenariusz 27 - Studnia Urd
Warunki zwycięstwa:
- Zbuduj armię i zniszcz bramę prowadzącą do studni Urd
- Wytnij wszystkich jej obrońców
Epoki: klasyczna, heroiczna, mityczna (Odyn)
Od kilku dni Gargarensis zaczął okopywać się w górach - taką niepokojącą wiadomość usłyszeliśmy z ust jednego z żołnierzy. Wyciągając wnioski z historii, nasze zuchy już wiedzą, że cyklop znalazł poszukiwane na północy przejście do podziemi. Konkretnie to zamierza zrobić użytek ze studni Urd, która prowadzi wprost do Niflheim, krainy ciemności gdzie trafiają dusze pozbawionych zaszczytu honorowej śmierci na polu bitwy.
Po paru szybkich w odbiorze zadaniach, dostajemy wreszcie rozdział dla budowniczych. W takich przypadkach grunt to oczywiście sprawnie funkcjonująca osada, więc zajmij się jej modernizacją. To co od razu rzuca się w oczy to jakiejkolwiek kopalni, z której można by wydobywać złoto. Wystarczy jednak, że kilkoma wyszkolonymi krasnoludami i wołem popędzić nieco na wschód (1 ), a skarbiec zacznie się już zapełniać. Farmy już masz ale zanim zaczniesz coś sadzić na mrozie, nakaż swoim podwładnym ustrzelenie stada karibu zjadającego spadające płatki śniegu. Stan liczebny zwierząt najlepiej przedtem podwoić, korzystając z mocy Odyna.
Ten sam bóg, doda Ci skrzydeł kiedy tylko postarasz się o wzniesienie świątyni. Dwa czarne kruki świetnie się sprawdzą w roli zwiadowców zdradzając ruchy wojsk przeciwnika lub odsłaniając nieznane części mapy. Gdy ktoś je zestrzeli, zawsze też możesz liczyć na ich odrodzenie. W tym czasie przeciwnik pewnie już przypuścił niejeden atak. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, zaraz po rozpoczęciu scenariusza zabezpiecz dwa, najwyżej położone wloty na Twoje ziemie. Poziom ewolucji popleczników jednookiego, będzie podnosił się mniej więcej tak jak u Ciebie. Tyczy to się zwłaszcza jego wojskowych, którzy z początku przybierają formę standardowej piechoty. Apogeum u Gargarensisa to formacja mistrzowskiej kawalerii z długiego domu oraz zespół taranów, choć na wizytację takiego składu trzeba trochę poczekać.
W fazie pierwszych przygotowań, przejdź się ponadto jakimś herosem na wschodnie tereny łowieckie zabierając stamtąd artefakt (2 ). Niewiele później przesuń defensywę otaczając opieką dwie kopalnie złota (3 ). Broń tego przyczółka dzielnie, jako że przeciwnik najprawdopodobniej będzie także szarżował od dołu, kierując się na wystawionych defensorów. Wprawdzie nigdy nie wpadł na to, że tędy można bez przeszkód dotrzeć do mojej koloni, ale mimo wszystko zastanów się nad stworzeniem aż trzech formacji (masz przecież namioty) zdolnych odpowiedzieć na ataki. I niech nie zwiedzie Cię fakt, że może on zrezygnować z jakiejś drogi. Jak zdjąłem wartowników stacjonujących przy rzece, ten nagle wlazł mi z tej strony do bazy i musiałem biegiem sprowadzać żołnierzy z zachodnich posterunków. Jak zachowywać się będzie u Ciebie trudno mi jednak powiedzieć.
Wzmocniony dodatkowy jednostkami, zajmij ponadto prowincjonalny przyczółek (4 ) Gargarensisa. Tam będziesz mógł wybudować nową kwaterę główną oraz dać pracę chciwym krasnoludom. Szykując się do ofensywy wymierzoną w mitologiczną studnię (5 ), warto przyjrzeć się co do zaproponowania mają poszczególni bogowie przy zmianach epok. Cyklop otoczył się wieloma murami, a gdzieniegdzie postawił wieże. Sprzęt oblężniczy jest więc niezbędny, aby natarcie przebiegało bez większych postojów. Takowy znajdziesz naturalnie w forcie ale warto też skorzystać z usług giganta górskiego lub ogniowego.
Przy przedzieraniu się przez zabezpieczenia, będziesz też toczył boje z ekipą, która systematycznie wysyłana jest w kierunku Twojej bazy. Przydaliby się więc w niej jacyś obrońcy, gdybyś ominął napastników. Po skruszeniu bramy blokującej dostęp do studni, musisz jeszcze przeciwstawić się kilku jednostkom mitycznym w skórze rozpalonych olbrzymów. Zaraz po tym usłyszysz fanfary.