Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Scenariusz 1 - Znaki
Warunki zwycięstwa:
- Broń miasta do momentu przybycia głównej armii
Epoki: klasyczna (Posejdon)
Heros Arkantos ledwo co powrócił z wyczerpującej wyprawy, a już czeka na niego nowa niebezpieczna przygoda. Pierwsze ostrzeżenie usłyszał we śnie od Ateny, drugie zobaczył na własne oczy kiedy tylko przybił do brzegów rodzinnej Atlantydy. Olbrzymi kraken, który pojawił się na horyzoncie to oczywisty sygnał, że mityczna kraina traci przychylność Posejdona. Najpierw trzeba więc odeprzeć niespodziewany atak, a dopiero później zastanawiać się nad przedstawionym przez Teokrata problemem greckim oraz wzmożoną aktywnością piratów.
Pierwsza misja rzuca nas od razu na głęboką wodę. Nie będziemy tutaj budować osady, ani w spokoju uczyć się co oferują kolejne budowle. W zamian zaserwowano nam akcję, a chwile zawahania mogą skomplikować i tak niełatwą sytuację.
Wiemy już, że Atlantydę zaatakował kraken. Pierwszą rzeczą o której powinieneś pamiętać to, żeby nie posyłać w jego kierunku zwykłych piechurów, bowiem wszędobylskie macki potwora z łatwością poradzą sobie z bezpośrednim zagrożeniem. Na tego typu starcie może sobie pozwolić jedynie Arkantos, gdyż jemu nie grozi śmiertelne ciśnięcie o glebę. Aby sobie nieco ułatwić scenariusz, wycofaj wszystkich łuczników, pozwalając tylko jednemu z nich ostrzeliwać wysłannika Posejdona. Taki manewr pozwoli Ci przygotować obronę na poczet przyszłych inwazji, których przeżyjesz łącznie siedem, jak również zniechęci bestię do demolowania portów.
Na początek dokonaj niezbędnych ulepszeń odwiedzając zbrojownię, a także magazyn oraz spichlerz gdzie przyśpiesz przede wszystkim produkcję na farmach i wydobycie złota. Stosownemu udoskonaleniu poddaj także miotaczy i piechotę. Stwórz jeszcze dodatkowych wieśniaków, którzy wzmocnią wszystkie dziedziny gospodarki. W temacie infrastruktury, konieczne wydaje się być postawienie dwóch domów co zwiększy limit jednostek.
Symultanicznie formuj dwa oddziały złożone Ze strzelców jak i hoplitów. Ci ostatni przysłużą się Atlantydzie przy desantach piratów. Powstałe szyki bojowe ustaw w newralgicznych punktach plaży (1 , 2 ), bowiem jak się już zapewne się domyślasz, przyjdzie Ci kruszyć kopie na dwóch frontach. Jeżeli chodzi o walkę to po pierwszym krakenie okoliczne wody nawiedzą czarne żagle zdradzające piratów. W trzeciej fazie uderzeniowej będzie to kolejny stwór morski przysłany przez Posejdona oraz tym razem dwa statki korsarzy. Po chwili spokoju następny potwór i jedna grupa bukanierów. Numer pięć na liście oczekujących oznacza dwa wrogie okręty, a później kraken z towarzyszącą im potrójną dawką rozbójników. Ostateczny szturm odbędzie się w sile trzech bestii plus szóstki pirackich załóg. Wtedy też dotrze tak bardzo oczekiwana armia Atlantydy. Włącz ją do bitwy bo zapewne będziesz tego potrzebował. Widząc nieuchronną porażkę, część obcych jednostek wycofa się, zabierając ze sobą trójząb z posągu naszego boskiego zwierzchnika.
W trakcie rozgrywki zostaniesz ku uciesze rolników obdarzony cudownym deszczem. Również potęga Ateny da o sobie znać, oddając Ci do dyspozycji moc natychmiastowego wyleczenia rannych jednostek i naprawy pobliskich konstrukcji. Skorzystaj rzecz jasna z tych darów. Zamiast na łuczników możesz postawić na centaury. Ich lepsze parametry okupione zostały jednak większymi nakładami, co w praktyce oznacza konieczność wybudowania świątyni, zapewnienia częstszych dostaw drewna oraz obecności modlitewnych parobków.