Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Scenariusz 2 - Konsekwencje
Warunki zwycięstwa:
- Awans do klasycznej ery
- Zniszczenie centrum miejskiego piratów
- Zaatakowanie Kamosa
Epoki: archaiczna, klasyczna (Posejdon)
Nie ulega wątpliwości, że w świetle ostatnich wydarzeń, Arkantos został zmuszony do udzielenia czynnej pomocy Grekom oblegających Troję. Ładuje więc na statek swoich ludzi i wyrusza w rejs, spodziewając się po drodze konfrontacji z Kamosem, dowódcą piratów, który w nikczemny sposób zagrabił symboliczny trójząb z Atlantydy. Tak też się dzieje.
Bez zbędnej paplaniny przystępujemy do zabawy. Zaczynasz tylko z centrum miasta, kilkoma wieśniakami i małym oddziałem zbrojnych. Twoim pierwszym celem jest osiągnięcie ery klasycznej, nie ma się jednak co śpieszyć. Chwilę potrwa zanim piraci zaatakują, tak więc przede wszystkim zajmij się zagonieniem plebsu do roboty. Wszędzie pełno zwierząt, trochę drzew i sporo złota, czyli do zbierania masz co. Zapasy dwóch ostatnich surowców możesz podreperować odbywając krótką wędrówkę (konnym zwiadowcą lub triremą) zachodnim brzegiem (1 ) do wraku okrętu. Jeżeli tylko masz na to ochotę, skorzystaj ponadto z bożej opatrzności fundując sobie cudowny kamień przyciągający faunę z sąsiedztwa.
Przy wiekowej transformacji po raz pierwszy masz do wyboru boga, któremu będziesz oddawał cześć. Szczerze mówiąc lepiej chyba zostać kumplem Aresa niż mięczaka Hermesa ale tutaj decyzja zależy wyłącznie od preferencji grającego. Mocarni cyklopi od boga wojny z pewnością okażą się nieocenieni przy demolce bazy piratów, natomiast z drugiej strony zyskujesz doborowe oddziały centaurów.
Obronę miasteczka wspartą wieżami ulokuj zarówno na północy jak i południu. Przeciwnik niczym specjalnym Cię nie zaskoczy posyłając do boju zwykłych toporników do spółki z procarzami. Poza kilkoma stacjonującymi tu i ówdzie pirackimi statkami oraz małą ochroną portu, na morzu nie ma się z kim prać. Mimo wszystko stwórz kilka dodatkowych trirem i dla świętego spokoju zdemoluj nieprzyjacielską przystań (2 ). Rozbijaj lądowe zaczepki, wytrenuj zróżnicowaną armię, po czym rusz na wrogą osadę. W środku natrafisz na kilka wież strażniczych i garstkę wojowników, z których wyróżniają się praktycznie tylko skoczni anubici. Po przetransportowaniu jednostek w pobliże kwatery głównej piratów, bardzo prawdopodobne, że zostaniesz otoczony przez jadowite węże, na dłuższą metę mało groźne i łatwe do wytępienia. Zniszcz docelowy budynek, poćwiartuj prywatną ochronę Kamosa, a następnie dogoń podłego minotaura na wzgórzu (3 ).
Po kilku sekundach wymiany ciosów misja zakończy się zwycięsko, natomiast z przerywnika filmowego dowiemy się tylko, że przywódcy korsarzy udało się zbiec. No cóż, zwijamy manatki, odsyłamy trójząb do Atlantydy i płyniemy dalej.