Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Styx: Shards of Darkness. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście

Spis treści

Styx: Shards of Darkness

Data premiery: 14 marca 2017

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PC, PS4, XOne
  2. Producent: Cyanide Studio
  3. Gatunek: skradanka / TPP

Skradanki i RPG – to głównie te gatunki cierpią na niedostatek odpowiednio zaangażowanych graczy. Osób gotowych poświęcić wiele godzin na eksplorację świata lub zwyczajnie na tyle cierpliwych, by po którymś z kolei zaalarmowaniu strażników mieć jeszcze ochotę na następną powtórkę. Jeżeli chodzi o „cichołazki”, to Styx: Shards of Darkness nie ma się akurat czego wstydzić na tle bezpośredniej konkurencji. Zwłaszcza że to seria nieco bardziej skomplikowana, nieco mniej prowadząca za rączkę i zdecydowanie stawiająca na pomysłowość osoby siedzącej przed ekranem. Poza tym posiada naprawdę fajnego i charyzmatycznego bohatera – goblina zabójcę.

To chyba także tytuł najmniej rozpoznawalny z prezentowanych w naszym zestawieniu skradanek. Przygotowany przez stosunkowo nieduże paryskie studio (kto policzy, ilu francuskich deweloperów jest wspomnianych w naszym artykule, i odniesie się do tego, czy to głównie Francuzi tworzą tak świetne, ale słabo angażujące do końca produkcje?). Hej, czy przygotowywane przez nich na ten rok Call of Cthulhu okaże się czymś równie niedostępnym dla mas „znudzonych odbiorców”?

Czy wiesz, że jedną z poprzednich gier ekipy Cyanide, Grę o tron, ukończyło jeszcze mniej osób niż Styxa? Ostatni, piętnasty, rozdział zaliczyło 11% graczy na Steamie i nieco ponad 9% na konsoli Sony PlayStation 3. Jeżeli wziąć pod uwagę liczbę fanów opowieści o konflikcie rodów na kontynencie Westeros, wynik ten wydaje się wyjątkowo mizerny.

 

PSN

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę

15,6%

17,0%

Revenge

Procent graczy, którzy ukończyli wprowadzenie

71,7%

67,0%

Slowly but surely?

Procent graczy, którzy ukończyli pierwszą misję

48,7%

48,8%

The Mysterious Scepter

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.