Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Death Stranding. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście

Spis treści

Death Stranding

Data premiery: 8 listopada 2019

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PC, PS4
  2. Producent: Kojima Productions
  3. Gatunek: TPP / akcja / przygoda

Hideo Kojima wielkim producentem był i basta. Piszę o japońskim mistrzu w czasie przeszłym, bo jego ostatnie dzieło nie przypadło do gustu bardzo wielu graczom. Symulator chodzenia z paczkami po pustkowiach był tytułem specyficznym, by nie rzec dziwacznym. Ba! Oryginalnym! Gra okazała się na tyle inna od wszystkiego, co znamy i lubimy, że nie można było przejść obok niej obojętnie. Wzbudziła emocje albo zdecydowanie pozytywne, albo negatywne.

Statystyki jednak nie kłamią i widać, że o wiele bardziej przypadła do gustu konsolowcom (choć nawet wśród nich połowa wykruszyła się przed finałem). Być może wynika to z faktu, że pozycja ta w pierwszej kolejności ukazała się na PlayStation 4, kiedy otaczała ją jeszcze aura tajemniczości i ludzi wciąż ciekawiło, co przyniesie następny rozdział? Kilkumiesięczna obsuwa premiery pecetowej zabiła hype, tym bardziej że przez tych kilkadziesiąt godzin koniecznych do ukończenia zabawy w zasadzie niewiele pojawiło się jakiejkolwiek różnorodności. A może graczom pecetowym, mniej przywiązanym do specyfiki dzieł boskiego Hideo, zwyczajnie nie wystarczyło cierpliwości, żeby poznać w całości tę opowieść? W każdym razie widać jak na dłoni, że zabawę rozpoczęli dość entuzjastycznie. Co było potem, możemy się tylko domyślać.

Czy wiesz, że finałowy pojedynek z The Boss w Metal Gear Solid 3: Snake Eater w wydaniu na konsolę PlayStation Vita ukończyło około 32% graczy? To niewiele, biorąc pod uwagę, jakim kultem wśród fanów Hideo Kojimy darzona jest scena pokazująca pojedynek Snake’a wśród białych kwiatów porastających łąkę.

 

PSN

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę

49,32%

19,7%

Dziękuję za wszystko

Procent graczy, którzy ukończyli prolog

98,18%

89,7%

Zajmuję się dostawami

Procent graczy, którzy ukończyli pierwszy rozdział

94,47%

82,7%

Odbudowa Ameryki

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.