Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Red Dead Redemption 2. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście

Spis treści

Red Dead Redemption 2

Data premiery: 26 października 2018 (7 gen.), 5 listopada 2019 (PC)

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PS4, XOne, PC
  2. Producent: Rockstar Games
  3. Gatunek: gra akcji / TPP

To sandboksowa gra niemal doskonała, o ile gracz przygotowany jest na powolne tempo rozgrywki, wielogodzinną samotną eksplorację świata i cuda graficzne, o jakich producentom „indyków” się nie śniło. Wersja konsolowa, szczególnie ta na Xboksa One X, dosłownie wypalała gałki oczne jakością, a na komputerach było jeszcze lepiej, choć nie do końca tak stabilnie jak byśmy chcieli. Niestety, to nie wystarczyło. Niespieszne tempo i masa godzin koniecznych do ukończenia gry sprawiły, że finał zobaczyła raptem jedna trzecia graczy.

„Jedynka” RDR nigdy nie dotarła do użytkowników komputerów osobistych, za to doczekała się kapitalnego remastera na Xboksie One, oferującego zarówno bardziej płynną animację, jak i rozdzielczość 4K. Czy ta wersja ma szansę opuścić kiedyś konsolę Microsoftu? Szczerze wątpię. Co innego w przypadku „dwójki”, która już dotarła na pecety. Co ciekawe, wyraźnie mniej posiadaczy PC zakończyło grę, ale trochę więcej zrobiło to na 100 %.

Czy wiesz, że „prawdziwy” finał historii Johna Marstona w pierwszej części Red Dead Redemption zobaczyło na Xboksie 360 ok. 22% i ok. 29% na PlayStation 3. Może na pierwszy rzut oka nie wydaje się to dziwne, wszak nie każdy jest specjalistą od sekretnych finałów, ale tak naprawdę epilog mógł ujrzeć każdy gracz, który pofatygowałby się wykonać jeszcze tylko jedną misję po tym, co stało się na farmie.

 

PSN

Xbox One

PC

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę

27,8%

30,4%*

18,6%

Bezkresne lato

Procent graczy, którzy ukończyli pierwszy rozdział

79,1%

71,20%

71,7%

Z powrotem w błocie

Procent graczy, którzy zaliczyli grę na 100%

0,3%

0,21%

1,3 %

Najlepszy na Zachodzie

*Na Xboksie One nie da się sprawdzić statystyk dotyczących osiągnięcia „Bezkresne lato”. Dlatego do tabelki wpisaliśmy dane z portalu exophase.com, który zbiera informacje tylko od graczy, chcących je udostępnić.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.