Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Deus Ex: Human Revolution. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście

Spis treści

Deus Ex: Human Revolution

Data premiery: 23 sierpnia 2011, 7 maja 2013 (Wii U)

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PC, PS3, X360, Wii U
  2. Producent: Eidos
  3. Gatunek: gra akcji / skradanka

Deus Ex: Bunt ludzkości to ciekawy przypadek. Gra miała premierę ponad 10 lat temu i wydaje się, że do tej pory powinni ją ukończyć już prawie wszyscy zainteresowani. A dokonało tego około 20% jej posiadaczy, ale przecież niewykluczone jest, że ktoś, kto za pierwszym razem zaliczył kampanię fabularną, przy drugim podejściu podniósł sobie poprzeczkę.

Interesująco wygląda natomiast inna sprawa. Dla fanów serii już od pierwszej części bardzo ważną kwestią było projektowanie gier w taki sposób, aby dało się je przejść bez potrzeby uśmiercania kogokolwiek. Bunt ludzkości kuleje pod tym względem, ponieważ każdy akt programu wymaga bezwzględnego pokonania bossa, którego trzeba zwyczajnie zabić. Jednak pomijając szefów, cała reszta zabawy daje już sposobność takiego penetrowania zakamarków dostępnych lokacji, by nie musieć korzystać z rozwiązań ostatecznych.

Patrząc na statystyki związane z ukończeniem gry bez zabijania rywali, powstaje pytanie, po co fani i deweloper kładą tak duży nacisk na powyższy aspekt, skoro mało kto zadaje sobie potem trud i stara się przemykać po cichu, korzystając co najwyżej z paralizatora czy usypiaczy.

Czy wiesz, że jeszcze mniej osób ukończyło Deus Ex: Rozłam ludzkości? Do końca gry na dowolnym poziomie trudności w przypadku posiadaczy PlayStation 4 dotarło tylko 17,1% grających. Według obiegowej opinii ten sequel jest słabszy od swego poprzednika, więc wszystko by się zgadzało. Na PC wynik ten okazuje się znacznie, znacznie wyższy i wynosi aż 32,2%.

 

PSN

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę

24,4%

22,2%

Żołnierz

Procent graczy, którzy przeszli grę na najwyższym stopniu trudności

4,3%

6,4%

Legenda

Procent graczy, którzy ukończyli grę, nikogo nie zabijając

2,4%

3,1%%

Pacyfizm

Procent graczy, którzy ukończyli grę bez uruchomienia żadnego alarmu

2,0%

2,5%

Ninja kontra system

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.