Ghost of Tsushima. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście
Spis treści
Ghost of Tsushima
Data premiery: 17 lipca 2020
- Platformy: PS4, PS5
- Producent: Sucker Punch Productions
- Gatunek: gra akcji
Na pierwszy rzut oka Ghost of Tsushima może pochwalić się całkiem niezłym wynikiem. Ponad połowa graczy ukończyła bowiem główny wątek fabularny tej produkcji, co stanowi całkiem niezły rezultat jak na twór z dość rozległym otwartym światem, pełnym różnych aktywności pobocznych i innych rozpraszaczy. Tylko... no właśnie... sprawa ma się trochę gorzej, gdy chodzi o procent osób, które grę „wymaksowały”. I wiecie co? Wcale się temu nie dziwię.
Opowiem, jak było w moim przypadku. W Ghost of Tsushima wkręciłem się bez reszty, ale dałem radę spędzić w grą nie więcej niż 10 godzin, z czego naprawdę niewiele poświęciłem głównej kampanii. Większość mojego czasu pochłaniały bowiem gonitwy za liskami, ataki na stacjonujących tu i ówdzie Mongołów, jak i dużo innych zadań opcjonalnych. Wszystko bowiem wzbudzało moje zainteresowanie. W pewnej chwili zorientowałem się jednak, że zapomniałem, w którym momencie fabuły jestem i co rzeczywiście się w niej dzieje – tak bardzo dałem się porwać aktywnościom pobocznym.
Z jednej więc strony wypada pogratulować autorom, że stworzyli grę bogatą w treść, w której wręcz nie sposób się nudzić. Z drugiej natomiast należy zrozumieć część graczy, którzy po drodze postanowili się poddać, bo zostali przytłoczeni otaczającym ich cyfrowym światem. Na tym polega trochę przekleństwo współczesnych sandboksów i open-worldów – masz w nich do roboty tyle, że nie wiesz, za co się wziąć, a z czasem po prostu wymiękasz.
Czy wiesz, że dodatek do Ghost of Tsushima, czyli Iki Island, dokłada do całej gry kolejny obszar, wydłużając zabawę o następne 12–15 godzin? Robi wrażenie jak na DLC i rzeczywiście sprawia, że aż chce się powrócić do produkcji studia Sucker Punch. Mimo to mały procent graczy ukończył DLC. Wszystkie trofea z nim związane – począwszy od kampanii aż po wyzwolenie całej wysypy – wahają się od 0,6% do 3,6%.
PSN | Nazwa trofeum | |
Procent graczy, którzy ukończyli grę | 51,7% | Mono No Aware |
Procent graczy, którzy wyzwolili całą Cuszimę | 34,6% | Wielki wybawca |
Procent graczy, którzy zdobyli platynowe trofeum | 12,8% | Żywa legenda |