Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 14 października 2024, 17:17

Hitman: Codename 47 – „gdyby całość dopracowano...”. 12 najlepszych gier 2000 roku

Spis treści

Hitman: Codename 47 – „gdyby całość dopracowano...”

Data premiery: 21 listopada

Producent: IO Interactive

Gatunek: skradanka TPP

Platforma: PC Windows

W Hitmanie zawarto kilka niezłych pomysłów, gra jest całkiem ciekawa, można miło spędzić przy niej kilka godzin. I gdyby całość dopracowano, mógłbym spokojnie przyznać »ósemkę«. Jednak za brak możliwości zapisu stanu gry, niedopracowany engine i zbyt małą ilość poziomów muszę odjąć te dwa punkty. A szkoda. Przyznam, że na ten tytuł czekałem od dawna [...] A tu rozczarowanie. Muszę docenić inwencję twórców, jednak ze względu na ich brak konsekwencji ocena musi być taka, a nie inna.

Recenzja gry Hitman: Codename 47, „Secret Service” nr 87, ocena: 6/10

Pierwsza część Hitmana w 2000 roku nie zrobiła furory, nikt wtedy nie przyznał jej statusu „kultowej”. Warto jednak zaznaczyć, że bardzo przeciętne oceny w recenzjach to wynik głównie fatalnego stanu technicznego na premierę, kiepskiego sterowania i wysokiego poziomu trudności. Niecodzienne, wręcz rewolucyjne, jak określali niektórzy, podejście do mechaniki skradania się zyskało natomiast spore uznanie. W połączeniu ze świetnym klimatem stanowiło wystarczającą motywację, by ukończyć grę mimo przeszkód i bugów. Dobrym podsumowaniem pierwszego Hitmana mogą być słowa jednego z anglojęzycznych recenzentów: „mocno upośledzone arcydzieło”. Dziś nie da się nie docenić tego, jak kultową marką i postacią stał się Agent 47 – i już choćby z tego powodu nie można go było pominąć na tej liście.

Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra roku 2000 była najlepsza?

American McGee’s Alice
2,4%
The Operative: No One Lives Forever
1,8%
Need for Speed: Porsche
4,1%
Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn
27,4%
Counter Strike
1,4%
Diablo II
35,2%
The Sims
3,4%
Deus Ex
6,2%
Hitman: Codename 47
2,4%
Thief II: The Metal Age
3%
Colin McRae Rally
7,3%
Soldier of Fortune
3,7%
Inna - dodaj w komentarzu
1,7%
Zobacz inne ankiety
Dante i Claude płaczą na gotyckim, cichym wzgórzu - 10 najlepszych gier 2001 roku
Dante i Claude płaczą na gotyckim, cichym wzgórzu - 10 najlepszych gier 2001 roku

Wejście w XXI wiek w historii gier to istny zalew kultowych, rewolucyjnych tytułów, których legenda albo trwa do dziś, albo ich najnowsze odsłony są na liście najbardziej popularnych lub najbardziej wyczekiwanych produkcji. Trudno było wybrać tylko 10!

Cywilizacja lemingów powstała w innym świecie - 10 najlepszych gier 1991 roku
Cywilizacja lemingów powstała w innym świecie - 10 najlepszych gier 1991 roku

W 1991 roku graliśmy głównie na komputerach 8-bitowych i w starsze tytuły. Jedynie szczęśliwi posiadacze Amigi, Atari ST oraz komputerów IBM mogli sprawdzić najnowsze przeboje, które dominowały w zachodnim świecie. Wiele z nich to ponadczasowa klasyka!

UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku
UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku

Kiedyś to gry robili… Zapraszamy Was na kolejną nostalgiczną podróż, tym razem do roku 1994 i najlepszych produkcji z tego okresu. Opisujemy m.in. zapomnianą dziś, rewolucyjną przygodówkę i początki Bethesdy tworzącej przodka Skyrima.