filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy

Filmy i seriale

Filmy i seriale 23 grudnia 2019, 13:45

Jak wytresować smoka 3. Najlepsze filmy 2019 roku, które TRZEBA znać

Spis treści

Jak wytresować smoka 3

  1. Premiera w Polsce: 15 lutego
  2. Gatunek: animacja, fantasy
  3. Nasza recenzja

Dożyliśmy dziwnych czasów. Diablo nie jest już niekwestionowanym królem hack’n’slashy, a równie emocjonalne bajki jak Pixar tworzą spece z Dreamworks – ci sami, którzy niegdyś słynęli z takich szyder i pastiszy jak Shrek czy Mrówka Z. Seria o Szczerbatku i Czkawce to jak dotąd ich najbardziej poruszające dzieło. Już poprzednie części serwowały spory ładunek wzruszeń i ciepłego humoru, ale Jak wytresować smoka 3, które zamyka cykl, osiągnęło pod tym względem nowy poziom.

To najdojrzalsza animacja w całej serii, która jednocześnie wciąż bawi. Wszystko ze względu na przeniesienie ciężaru tematyki. Jak wytresować smoka 3 poświęca po równo uwagę dojrzewaniu głównego bohatera, jak i zdolności do odpuszczania, do godzenia się z koleją rzeczy w pewnych sytuacjach. A przy tym znów otrzymujemy dynamiczną opowieść, w której rośnie stawka – tym razem ważą się losy zarówno smoków, jak i rodzinnych ziem i całego ludu Czkawki. Sympatyczni bohaterowie, dobra muzyka, obłędne wizualia. No i Szczerbatek jak zwykle kradnie show swoim psio-kocim ciapowato-zbójeckim urokiem.

TRENOWANIE SMOKA NA PADZIE

Filmowa seria o smokach doczekała się dwóch oficjalnych gier wideo How to Train Your Dragon i How to Train Your Dragon 2. Niestety, to raczej typowe, beznakładowe produkcje, stworzone tylko po to, żeby dzieci naciągały rodziców. Wydano je jeszcze na siódmą generację konsol, a ich oceny w zależności od platformy wahają się od 47 do 59 na 100 na Metacriticu.

Przemytnik – Eastwood ciągle daje radę

  1. Premiera w Polsce: 15 marca
  2. Gatunek: dramat sensacyjny
  3. Recenzja na Gameplay.pl

Jedno imię: Clint. Jedno nazwisko: Eastwood. Ten tytan kina powoli dobiega dziewięćdziesiątki, ale tempa nie zwalnia. Żegna się wprawdzie z pracą aktora już chyba na dobre, ale to jedyny niewesoły aspekt towarzyszący Przemytnikowi. Wszak ciężko stwierdzić, czy bardziej ikoniczne były filmy, w których tylko występował – czy te, które także tworzył. Przemytnik może nie pomaga odpowiedzieć na to pytanie, ale to wciąż kawał dobrego kina.

W filmie poznajemy Earla Stone’a, starszego człowieka, który znalazł się na krawędzi bankructwa. By dorobić w obliczu nieuchronnej wizyty komornika, zostaje kierowcą i – zupełnie nieświadomie – kurierem kartelu. Jeśli jednak liczyliście na historię o powolnym osuwaniu się w mrok – to nie ten adres. Przemytnik jest obrazem znacznie lżejszym, bliższym Rekinom wojny niż Breaking Bad. A przy tym bardziej nostalgicznym. To świetne, nieśpieszne kino.

Clinton Eastwood zaczął swoją przygodę z kinem całe eony lat temu – pierwszy raz wystąpił na ekranie już w 1955 roku, ale jego kariera nabrała tempa w latach 60., kiedy wcielił się postać bezimiennego kowboja w serii kultowych spaghetti westernów w reżyserii Sergio Leone.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kiedy oglądasz filmowe nowości?

Zawsze na premierę
6,5%
Nie spieszę się, ale chodzę do kina
54,3%
Oglądam, jak film trafi na płyty lub do portali streamingowych
29,6%
Dopiero jak trafi do telewizji
2,7%
Nie oglądam nowości
6,9%
Zobacz inne ankiety