Sid Meier’s Civilization VI – ewolucja krytyki. 13 niezłych gier, które gracze znienawidzili
Spis treści
Sid Meier’s Civilization VI – ewolucja krytyki
Sid Meier’s Civilization VI w liczbach (wersja PC, stan na rok 2017)
- Średnia ocen krytyków w serwisie Metacritic: 88%
- Średnia ocen graczy w serwisie Metacritic: 7,1/10
- Średnia ocen graczy w serwisie GRYOnline.pl: 7,3/10
- Pozytywne recenzje na platformie Steam: 71%
Robienie nowych odsłon kultowych cykli gier strategicznych staje się dla deweloperów i wydawców coraz twardszym orzechem do zgryzienia. Tymczasem 2K Games ciągle ryzykuje i kontynuuje swoje przebojowe strategiczne marki, próbując raz za razem powtarzać odniesione sukcesy. Ostatnim tego przykładem jest Civilization VI, wypuszczone sześć lat po szalenie popularnej „piątce”. Czy i tym razem „Civka” okazała się majstersztykiem? Zależy, kogo zapytać.
Krytycy w ogromnej większości powiedzą, że tak – że Firaxis Games znowu stworzyło uzależniający pochłaniacz czasu, wyzwalający „syndrom jeszcze jednej tury”. Natomiast gracze są podzieleni. Nie brakuje wśród nich malkontentów, którzy skreślają grę tylko dlatego, że nie podoba im się odnowiony styl oprawy wizualnej lub nie mogą odnaleźć się w interfejsie. Wielu chciałoby też, żeby „szóstka” już w dniu premiery była tak rozbudowana jak piąta część ze wszystkimi dodatkami – a przecież wcale nie jest uboga. No i niejeden gracz skreślił Civilization VI za politykę wydawania rozszerzeń. Wprawdzie praktyki takie jak rozdrabnianie dodatkowej zawartości na mnóstwo małych paczuszek DLC czy wycinanie frakcji z „podstawki”, by udostępnić ją tylko osobom składającym zamówienie przedpremierowe zasługują na naganę, ale żeby znieczulać się z tego powodu na wszystkie zalety gry? Bez przesady.
Niemniej, jak widać po ocenach, w tym przypadku nie ma mowy o hejcie na wielką skalę. Średnie ocen graczy utrzymują się na dość wysokim poziomie – i oby tak zostało.