Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 kwietnia 2018, 16:38

I ty Brutusie? Cios w plecy w The Division. 10 niesławnych zachowań w grach sieciowych

Spis treści

I ty Brutusie? Cios w plecy w The Division

Jesteśmy na Manhattanie w uniwersum Tom Clancy’s The Division. Wojtek (lat 25) od kilku dni codziennie odwiedza tu Strefę Mroku – wyjątkowo niebezpieczne miejsce, w którym jednak można znaleźć cenne wyposażenie oraz sporo emocji – bo tak jak w DayZ spotykani tu gracze potrafią być nieprzewidywalni. Tym razem jednak Wojtek wygrał los na loterii. Jeszcze przed wkroczeniem do Strefy spotkał trójkę towarzyszy, z którymi świetnie się dogaduje i razem są praktycznie nie do pokonania. Można powiedzieć, że w ciągu tych kilku godzin grania zawiązała się między nimi nić sympatii – panowie planują już wspólny wypad na kolejny dzień.

Zdradziecka śmierć po kilku godzinach przyjaznej gry to norma w The Division. - 2018-04-19
Zdradziecka śmierć po kilku godzinach przyjaznej gry to norma w The Division.

Ku wielkiemu zdziwieniu Wojtka w trakcie żartów i przyjacielskiej rozmowy zostaje on nagle wyrzucony z drużyny, otoczony przez swoich (jeszcze przed sekundą) kumpli i bez słowa rozstrzelany. Nie miał przy sobie żadnego cennego łupu, który ktoś mógłby chcieć mu zabrać, nie zrobił nic niestosownego. Po prostu miał pecha trafić na ekipę grieferów czerpiących radość z tego, że atakują graczy nie zaraz po ich wykryciu w Strefie Mroku, tylko dopiero po wzbudzeniu zaufania i nawiązaniu przyjaznego kontaktu, trwającego czasem wiele godzin! To właśnie takie i podobne przypadki zniechęciły do Tom Clancy’s The Division ogromną grupę ludzi.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak postrzegasz griefing?

to zatruwanie życia normalnym graczom, powinno być tępione
78,3%
wykorzystywanie wszystkich dostępnych metod rozgrywki w grze to nic złego, nawet gdy komuś się to nie podoba
21,7%
Zobacz inne ankiety
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Przeładowywanie magazynków po jednej wystrzelonej kuli, chomikowanie absurdalnych ilości zapasów na czarną godzinę, która nigdy nie nadchodzi, zapisywanie gry co dwa kroki – to ledwie mała część nietypowych nawyków, których uczą nas gry.

Błędy w grach sieciowych, które przeszły do historii
Błędy w grach sieciowych, które przeszły do historii

W historii gier MMORPG było kilka błędów, których konsekwencje okazały się tragiczne w skutkach lub przysporzyły problemów graczom oraz deweloperom. Inne zaś do tej pory wywołują ciepłe wspomnienia lub radosne uśmiechy. Czas na małą podróż w czasie.

Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze
Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze

Ponoć nie ma głupich pytań – są tylko głupie odpowiedzi. Wychodząc z takiego założenia, zmierzyliśmy się z dziwnymi i śmiesznymi pytaniami, jakie zadają wyszukiwarkom internetowym polscy gracze.