Jason Schreier - newsy i ciekawostki
Blizzard tworzy nowego StarCrafta, twierdzi Jason Schreier. To może być strzelanka z otwartym światem
Adrian Werner, 15 listopada 2024, 10:05
Do trzech razy sztuka? Tak musi myśleć studio Blizzard, gdyż według wiarygodnych plotek po raz kolejny podejmuje próbę opracowania strzelanki w uniwersum StarCrafta.
Jeden z największych problemów branży gier okiem Jasona Schreiera. Deweloperzy mają dość wielkich korporacji, przez co małe studia coraz bardziej rosną w siłę
Kamil Kleszyk, 30 października 2024, 19:07
Spokojniejsza atmosfera, łatwiejsze zarządzenie ludźmi i tworzenie gier obarczonych mniejszym ryzykiem – zdaniem Jasona Schreiera to tylko niektóre z powodów, dla których deweloperzy zaczynają opuszczać wielkie studia na rzecz skromniejszych ekip.
Dostał pracę marzeń w Blizzardzie, ale szybko został zwolniony, bo nie pasowały mu niepłatne nadgodziny. Wielki cios okazał się jednak niezwykle szczęśliwy dla Andy’ego Weira
Kamil Kleszyk, 4 października 2024, 19:24
W swojej najnowszej książce dziennikarz Jason Schreier opisał przypadek Andy’ego Weira – byłego pracownika Blizzarda, który był nękany w firmie po tym, jak upomniał się o zapłatę za nadgodziny. Na szczęście cała historia zakończyła się dla dewelopera bardzo pozytywnie.
„PS5 Pro pokazuje bezcelowość wyścigu o grafikę w grach”. Jason Schreier stawia pod znakiem zapytania sens tworzenia nowych konsol
Adrian Werner, 14 września 2024, 08:43
Rozczarowujący pokaz PlayStation 5 Pro zainspirował Jasona Schreiera do rozmyślań o tym, czy branża gier w ogóle potrzebuje nowych konsol.
Jason Schreier twierdzi, że Ubisoft dał recenzentom Star Wars: Outlaws zbyt mało czasu na zapoznanie się z grą
Jakub Błażewicz, 27 sierpnia 2024, 11:24
Recenzenci Star Wars: Outlaws nie mieli wiele czasu na zapoznanie się z „mniejszym” tytułem Ubisoftu, co dziennikarz Jason Schreier uznaje za kuriozalną zagrywkę.
„Wiele firm pracuje w trybie przetrwania”, twierdzi Jason Schreier. Historia Cyberpunka 2077 stanowi promyk nadziei dla deweloperów
Kamil Kleszyk, 17 lutego 2024, 09:30
W trakcie tegorocznej gali D.I.C.E. Awards dało się wyczuć ponury klimat związany z trudną sytuacją, w jakiej znalazło się wielu deweloperów. Tak przynajmniej uważa dziennikarz Jason Schreier.
GTA 6 już oficjalnie, pierwszy zwiastun na początku grudnia [Aktualizacja]
Piotr Doroń, 8 listopada 2023, 14:10
Zapowiedź nowej odsłony GTA stała się faktem. W specjalnym komunikacie studio Rockstar Games podało przybliżony termin prezentacji pierwszego zwiastuna gry.
„Baldur's Gate 3 jest jednorożcem” - to zasługa wyjątkowej pozycji Larian na rynku wg Schreiera
Adrian Werner, 20 sierpnia 2023, 08:34
Baldur’s Gate 3 mocno różni się od typowych gier AAA, a mimo to odniósł wielki sukces. Według dziennikarza Jasona Schreiera jeden z głównych powodów tego stanowi fakt, że studio Larian nie jest spółką giełdową.
Czy CD Projekt nadal ma problem crunchu? Jason Schreier znów prześwietla firmę
Marcin Przała, 14 czerwca 2023, 19:01
Dziennikarz growy Jason Schreier po raz kolejny zbadał kulturę pracy w CD Projekcie, tym razem przy okazji nadchodzącego dodatku do Cyberpunka 2077.
„Arkane liczyło, że Microsoft anuluje Redfall" - przykra historia wielkiej porażki okiem Jasona Schreiera
Maciej Gaffke, 1 czerwca 2023, 16:06
Jason Schreier postanowił poszukać przyczyn słabej jakości Redfall. Dziennikarz rozmawiał z osobami, które były zaangażowane w stworzenie gry.
Prezent dla gamera? Książka o grach wideo!
Michał Grygorcewicz, 2 grudnia 2022, 11:14
Książki o grach wideo mogą okazać się dobrym wyborem na prezent. Zainteresowanym, by obdarować bliskich tytułami o tej tematyce, przybliżamy ofertę wydawnictwa SQN.
Dzień Gier Wideo - świętuj z książkami o branży!
Michał Grygorcewicz, 12 września 2022, 12:30
Z okazji Dnia Gier Wideo zachęcamy do zainteresowania się literaturą poświęconą właśnie tej branży. Wirtualna rozrywka na łamach książek odkrywa część ze swoich tajemnic.
Assassin's Creed Mirage nową odsłoną serii? Wyciekły konkrety
Adam Adamczyk, 30 sierpnia 2022, 16:26
Wyciekły nowe informacje na temat następnej odsłony Assassin's Creed, która ma zostać osadzona w Bagdadzie. Część z nich potwierdził Jason Schreier.
Wreszcie mamy konkrety o GTA 6; Jason Schreier podał szczegóły
Agnieszka Adamus, 27 lipca 2022, 16:25
Jason Schreier zdradził wiele informacji o GTA 6. Wynika z nich, że najnowsza odsłona popularnego cyklu zabierze nas do Vice City, gdzie wcielimy się między innymi w kobietę.
Assassin's Creed Rift drugą opóźnioną grą Ubisoftu, Schreier potwierdza
Agnieszka Adamus, 22 lipca 2022, 20:18
Jason Schreier zdradził, że drugą - obok Avatar: Frontiers of Pandora - grą Ubisoftu, która zalicza opóźnienie, jest Assassin’s Creed Rift, domniemana poboczna odsłona popularnego cyklu.
Assassin's Creed w Bagdadzie, znany dziennikarz dementuje plotki o Aztekach [Aktualizacja - Japonia]
Zuzanna Domeradzka, 15 lipca 2022, 10:00
Bagdad może być miejscem, do którego przeniesie nas Assassin’s Creed Rift. Dziennikarz Jason Schreier zdementował plotki o Aztekach. Jego koncepcja wydaje się spójna. Z kolei Jeff Grubb informuje o Japonii w Infinity.
God of War Ragnarok w 2022 roku wg Schreiera. Data premiery wkrótce
Hubert Śledziewski, 10 czerwca 2022, 18:00
Data premiery God of War: Ragnarok ma zostać podana w ciągu miesiąca – przynajmniej według Jasona Schreiera. Tytuł ma się ukazać w 2022 roku.
Dzień bez komputera w SQN - książki Jasona Schreiera taniej w weekend
Krystian Orzechowski, 6 maja 2022, 13:52
W ten weekend w SQN w promocyjnych cenach możecie nabyć książki poświęcone tematyce gier.
Schreier: jedna z nadchodzących gier Warcraft ma przypominać Pokemon GO [Aktualizacja #2]
Michał Zegar, 29 kwietnia 2022, 22:50
Według znanego dziennikarza Jasona Schreiera, obecnie powstają dwie gry mobilne osadzone w świecie Warcrafta. Jedna z nich ma przypominać Pokemon GO. | Aktualizacja: Blizzard zapowiedział, że prezentacja jednej z tych gier odbędzie się na początku maja.
Sony zapowie „swojego Game Passa” w przyszłym tygodniu - twierdzi Jason Schreier
Hubert Śledziewski, 25 marca 2022, 21:31
Według Jasona Schreiera Sony ma zapowiedzieć w przyszłym tygodniu swój nowy growy abonament. Usługa, której robocza nazwa to ponoć Project Spartacus – a właściwa rzekomo PlayStation Infinite – ma być odpowiedzią Japończyków na Game Pass Microsoftu.
God of War: Ragnarok nie zaliczy opóźnienia. Jason Schreier komentuje post na Reddicie
Dawid Wanat, 18 lutego 2022, 17:50
God of War: Ragnarok to niezwykle wyczekiwany tytuł. Poprzednia gra z cyklu odniosła olbrzymi sukces. Według dziennikarza Jasona Schreiera nowa przygoda boga wojny nie zaliczy opóźnienia i ujrzy światło dzienne w 2022 roku.
Jason Schreier ma nową książkę o triumfach i porażkach w branży gier
Agnieszka Adamus, 1 lutego 2022, 17:15
Do sprzedaży w Polsce weszła książka Jasona Schreiera pt. Wciśnij reset. Opowiada ona o kulisach upadków kultowych studiów.
Twórca BioShocka od 7 lat nie może skończyć jednej gry - oto dlaczego
Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2022, 22:26
Co może mieć gra po siedmiu latach produkcji? Najwyraźniej nie tytuł i datę premiery. Ken Levine, ojciec BioShocka, nie śpieszy się z kończeniem nowego projektu.
Halo Infinite powstawało w bólach; kryzysy i bankructwo techniczne
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 19:33
Wojna o koncepcję, „bankructwo techniczne” i problemy kadrowe – tak wyglądały prace nad Halo Infinite, nim Microsoft przesunął premierę gry o rok, według Jasona Schreiera.
Sony może szykować swojego Game Passa; Jason Schreier donosi o projekcie Spartacus
Hubert Śledziewski, 3 grudnia 2021, 21:22
Jason Schreier donosi, że Sony planuje na wiosnę odpowiedzieć na usługę Xbox Game Pass Microsoftu abonamentem o kodowej nazwie Spartacus. Oferta ma być dostępna na PS4 oraz PS5 i stanowić połączenie PS Plusa z PS Now, a także wsteczną kompatybilnością.
Blizzard stopniowo zabijany przez Activision - Jason Schreier wyjawia kulisy produkcji Warcraft 3: Reforged
Hubert Śledziewski, 22 lipca 2021, 20:56
Jason Schreier z serwisu Bloomberg przeprowadził małe dochodzenie w sprawie powstawania gry Warcraft 3: Reforged. Według jego ustaleń fatalny stan produkcji Blizzard Entertainment spowodowały cięcia budżetowe i złe zarządzanie ze strony Activision, które przez lata pozbawiało firmę niezależności.
GTA 6: Jason Schreier potwierdza doniesienia Toma Hendersona o mapie i premierze
Hubert Śledziewski, 5 lipca 2021, 10:06
Jason Schreier z serwisu Bloomberg potwierdził, że doniesienia Toma Hendersona odnośnie mapy i premiery GTA 6 zgadzają się z tym, co sam słyszał na temat gry Rockstar Games.
Assassin’s Creed większy od Valhalli w produkcji; serię Far Cry czeka radykalna zmiana - Jason Schreier
Krystian Pieniążek, 10 czerwca 2021, 19:52
Słynny Jason Schreier podzielił się kilkoma przeciekami dotyczącymi atrakcji przygotowywanych przez największych wydawców z myślą o E3 2021. Ponadto ujawnił, jaka przyszłość może czekać serie Assassin’s Creed i Far Cry oraz kiedy zadebiutuje gra Starfield.
Starfield będzie na E3, ale do premiery jeszcze bardzo daleko - Jason Schreier
Hubert Śledziewski, 20 maja 2021, 18:13
Jason Schreier zapewnił, że na E3 2021 zobaczymy trailer gry Starfield, ale jej premiera jest jeszcze daleka. Jednocześnie Jeff Grubb stwierdził, że na targach zabraknie Elden Ring i Hellblade 2.
God of War: Ragnarok bez premiery w 2021; gra miała zostać opóźniona
Jakub Błażewicz, 13 maja 2021, 12:13
Kolejne doniesienia zdają się potwierdzać dłuższe oczekiwanie na kontynuację God of War. Jason Schreier twierdzi, że premierę gry przesunięto dawno temu i nie ma co liczyć na debiut w 2021 roku.
Reżyser Wiedźmina 3 opuszcza CD Projekt
Hubert Śledziewski, 4 maja 2021, 22:00
Konrad Tomaszkiewicz, reżyser gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, opuścił CD Projekt. Przyczyną jego decyzji miało być dochodzenie w sprawie stosowania mobbingu.
Jason Schreier o kontrowersjach wokół premii zarządu i pracowników CD Projekt
Miłosz Szubert, 30 kwietnia 2021, 17:10
W swoim najnowszym tekście opublikowanym w serwisie Bloomberg Jason Schreier poruszył temat premii, jakie dostali szefowie CD Projekt, i tego, jak to wygląda w kontekście kwot, które otrzymali pozostali pracownicy. Dysproporcja jest bardzo duża.
Remake KOTOR od Aspyr Media już prawie pewny
Adrian Werner, 21 kwietnia 2021, 09:25
Mający bardzo dobrą renomę dziennikarz Jason Schreier potwierdził plotki, według których powstaje remake Star Wars: Knights of the Old Republic.
Jason Schreier sprzeciwia się internetowej krytyce. Gracze nie są obiektywni
Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 13:18
Jason Schreier – znany dziennikarz gamingowy, który w przeszłości zajmował się wieloma kontrowersyjnymi sprawami – skomentował na Twitterze problem podejścia graczy do nieprzyjemnych informacji.
Cyberpunk 2077 - Jason Schreier tłumaczy, co poszło nie tak
Hubert Śledziewski, 29 marca 2021, 16:55
Jason Schreier, znany dziennikarz zajmujący się grami wideo, w wywiadzie dla Washington Post rozłożył na czynniki pierwsze grę Cyberpunk 2077 i wskazał powody, dlaczego zawiodła ona oczekiwania fanów.
Blizzard zwalnia kolejnych pracowników; firma odchodzi od wydarzeń na żywo
Karol Laska, 16 marca 2021, 22:03
Jason Schreier donosi, że Activison Blizzard podjęło się w ostatnich dniach dość drastycznych działań, zwalniając co najmniej kilkadziesiąt osób z pracy w firmie. Ma to między innymi związek ze zmianą formuły organizacji konwentów i turniejów e-sportowych.
Przyczyny porażki Google Stadia okiem byłych i obecnych pracowników firmy
Adrian Piotrowski, 27 lutego 2021, 19:46
Brak zrozumienia branży, wydawanie ogromnych pieniędzy na porty największych tytułów i pośpieszna premiera - oto parę przyczyn porażki platformy streamingowej Google Stadia, które padły z ust kilku byłych i obecnych pracowników.
EA rezygnuje z własnego Assassin’s Creed. Project Gaia skasowany
Bartosz Świątek, 26 lutego 2021, 10:48
Jason Schreier donosi na łamach Bloomberga, że firma Electronic Arts skasowała produkcję, nad którą pracowali deweloperzy ze studia EA Motive. Tytuł powstawał przez pięć lat i miał być przygodową grą akcji na modłę cyklu Assassin’s Creed.
Dragon Age 4 nie będzie grą-usługą. Decyzja Electronic Arts ucieszyła fanów
Karol Laska, 25 lutego 2021, 20:49
Jason Schreier donosi, że Dragon Age 4 będzie, decyzją Electronic Arts, pełnoprawnym „erpegowym” doświadczeniem dla jednego gracza, a nie grą-usługą, jak to początkowo planowano.
Prace nad Cyberpunkiem 2077 stanęły na dwa tygodnie - Jason Schreier potwierdza
Michał Ciężadlik, 25 lutego 2021, 11:43
Jason Schreier z agencji Bloomberg opublikował artykuł ze świeżymi informacjami odnośnie ataku na CD Projekt. Według dziennikarza firma musiała zastopować prace nad Cyberpunkiem 2077 na dwa tygodnie. Możliwe, że doszło również do wycieku wrażliwych danych pracowników.
Cyberpunk 2077 - szef studia CDP RED odpowiada na kontrowersyjny artykuł o grze
Paweł Musiolik, 17 stycznia 2021, 14:18
Adam Badowski, który pełni rolę szefa studia CD Projekt RED i jest odpowiedzialny za Cyberpunka 2077, postanowił na swoim Twitterze zamieścić komentarz do części zarzutów wystosowanych przez Jasona Schreiera.
Katastrofa Cyberpunk 2077; nierealne ambicje i fatalne zarządzanie
Paweł Musiolik, 16 stycznia 2021, 09:46
Cyberpunk 2077 z jednej strony jest grą niezwykle chwaloną, z drugiej ganioną za stan techniczny i niedopracowanie. Jeśli zastanawialiście się, jak wyglądały kulisy pracy nad tym tytułem, to po artykule Jasona Schreiera sprawa nabierze jasności.
EA nie przedłuży umowy na Star Wars - Jason Schreier potwierdza
Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2021, 09:05
Jason Schreier z agencji Bloomberg wypowiedział się na temat przyszłości gier w uniwersum Gwiezdnych wojen. Według dziennikarza Disney nie zamierza przedłużać umowy z Electronic Arts na wyłączne tworzenie produkcji na licencji marki przez studia wydawcy.
Star Wars 1313 nie zostanie wskrzeszone
Bartosz Świątek, 13 stycznia 2021, 12:00
Wskrzeszenie Lucasfilm Games sprawiło, że część graczy zaczęła mieć nadzieję na powrót dobrze zapowiadającej się gry Star Wars 1313. Zdaniem Jasona Schreiera taki scenariusz się nie ziści.
Cyberpunk 2077 a crunch - były pracownik o problemach w CD Projekt RED
Jakub Błażewicz, 15 października 2020, 11:45
Pojawiły się kolejne doniesienia na temat crunchu u twórców gry Cyberpunk 2077. Tym razem głos zabrał rzekomy były pracownik CD Projekt RED, według którego część deweloperów pracowała po 16 godzin dziennie już od połowy 2019 roku.
Final Fantasy XVI może zadebiutować szybciej, niż myślimy
Paweł Musiolik, 26 września 2020, 12:36
Prace nad Final Fantasy XVI, według najnowszych doniesień ze strony Jasona Schreiera, rozpoczęły się cztery lata temu. Dlatego premiera gry jest bliżej, niż nam się może wydawać.
Szef Ubisoftu przeprasza za skandal w jego firmie; Jason Schreier krytykuje
Krystian Pieniążek, 10 września 2020, 20:04
Firma Ubisoft opublikowała materiał wideo, w którym jej dyrektor generalny – Yves Guillemot – przeprasza za skandal ujawniony w lipcu. Jego słowa nie podobają się jednak Jasonowi Schreierowi, odpowiadającemu za zdradzenie kontrowersyjnych informacji zza kulis francuskiego giganta.
Prince of Persia Remake może pojawić się na Ubisoft Forward
Miłosz Szubert, 4 września 2020, 15:45
Według Jasona Schreiera remake kultowego Prince of Persia, o którym plotki krążą już od pewnego czasu, może zostać oficjalnie zapowiedziany podczas Ubisoft Forward. Impreza odbędzie się 10 września.
Pracownicy Blizzarda organizują się i domagają podwyżek
Jakub Błażewicz, 6 sierpnia 2020, 15:33
Agencja Bloomberg donosi o kolejnych działaniach niezadowolonych pracowników Blizzarda. Ponad 870 osób wspólnie opracowało listę żądań wobec firmy, uwzględniającyh dłuższe wakacje oraz podwyżki.
Blizzard – sfrustrowani pracownicy walczą o wyższe pensje
Bartosz Świątek, 4 sierpnia 2020, 09:11
Pracownicy firmy Blizzard Entertainment, do których dotarł dziennikarz Jason Schreier z portalu Bloomberg Technology, narzekają na wysokość wynagrodzeń w studiu. Po firmie krąży arkusz, w którym ludzie anonimowo wpisują swoje pensje. Jedna z osób dodała tam również wynagrodzenie prezesa Bobby’ego Koticka.