Wreszcie mamy konkrety o GTA 6; Jason Schreier podał szczegóły
Jason Schreier zdradził wiele informacji o GTA 6. Wynika z nich, że najnowsza odsłona popularnego cyklu zabierze nas do Vice City, gdzie wcielimy się między innymi w kobietę.
Dziennikarz Jason Schreier ponownie przychodzi do nas z gorącymi wieściami na temat branży gier. W swoim najnowszym artykule opublikowanym w serwisie Bloomberg podzielił się rewelacjami na temat GTA VI oraz zmian w organizacji pracy w Rockstar Games. Wiedzę zaczerpnął z rozmów z ponad 20 anonimowymi osobami zatrudnionymi w owej firmie.
Nowe informacje o GTA 6
Schreier podał kilka informacji na temat Grand Theft Auto VI. Wśród nich znajdziemy konkrety o miejscu akcji czy dwóch grywalnych postaciach.
- Kodowa nazwa gry to Project Americas.
- W produkcji znajdzie się kobieca protagonistka. Będzie ona Latynoską. Oprócz niej przyjdzie nam zagrać również mężczyzną.
- Fabuła przedstawiona w tytule ma być inspirowana historią pary amerykańskich przestępców – Bonnie i Clyde’a. Dodatkowo w GTA 6 ma zabraknąć żartów z mniejszości, czyli elementu dość charakterystycznego dla całej serii.
- Akcja ma zostać osadzona w „fikcyjnej wersji Miami”, co powinno oznaczać, że GTA 6 zabierze nas do Vice City. Na początek otrzymamy tylko tę metropolię i okalające ją tereny, ale z czasem mapa ma zostać rozszerzona o kolejne miasta.
- Świat gry ponoć już na starcie będzie rozległy i zaoferuje więcej wnętrz budynków niż poprzednie odsłony serii.
- Produkcja tytułu mocno się wydłuża. Głównymi sprawcami tego stanu rzeczy są pandemia koronawirusa oraz zmiany w kulturze pracy panującej w firmie (szczegóły znajdziecie poniżej). Z tego względu osoby, z którymi rozmawiał Schreier, nie były w stanie mówić o dacie premiery, ale typowały, że GTA 6 ukaże się najpewniej nie wcześniej niż za dwa lata.
Zmiany w kulturze pracy w Rockstar
Oprócz rewelacji na temat GTA 6 Schreier zdradził również, że Rockstar Games przechodzi duże wewnętrze zmiany. Rozpoczęły się one w 2018 roku po fali oskarżeń o złe warunki pracy w studiu przy okazji premiery Red Dead Redemption 2.
- Z firmy zwolniono osoby, które według innych pracowników nadużywają swojej władzy.
- Zobowiązano się ograniczyć tzw. „crunch” (przymusową pracę po godzinach) oraz przenieść część pracowników zatrudnionych na kontraktach na pełen etat.
- Przyznano lepsze świadczenia zdrowotne oraz urlopowe.