Szef Take-Two wyjaśnił, dlaczego na nowy trailer GTA 6 czekamy już prawie 16 miesięcy. Podał, kiedy możemy się go spodziewać
Prezes Take-Two uważa, że marketing działa lepiej, gdy jest prowadzony relatywnie blisko okna premiery. Może to sugerować, kiedy należy spodziewać się drugiego zwiastuna GTA 6.

Grand Theft Auto 6 to bez dwóch zdań jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji, prawdopodobnie w całej historii branży gier. Jednakże od momentu opublikowania pierwszego zwiastuna w grudniu 2023 roku, studio Rockstar Games nabrało wody w usta i nie podzieliło się żadnymi nowymi informacjami. Na drugi trailer musimy czekać bardzo długo, ale istnieje ku temu konkretny powód.
Krótszy marketing działa lepiej
Strauss Zelnick, prezes firmy Take-Two Interactive, rozmawiał niedawno z serwisem Bloomberg, a głównym tematem było właśnie GTA 6. Zapytano go m.in. o to, dlaczego prace nad wyczekiwaną grą zajmują tak dużo czasu. Zelnick wskazał dwa główne powody.
Pierwszy, to zbudowanie odpowiednio wysokich oczekiwań. Podczas gdy inni wydawcy wypuszczają swoje produkcje w krótszych odstępach, Take-Two tego nie robi, z wyjątkiem gier sportowych. Drugi powód jest znacznie bardziej oczywisty – stworzenie tak ambitnej produkcji jak GTA 6 wymaga czasu. Rockstar dąży do perfekcji i zawiesza poprzeczkę bardzo wysoko.
Wytworzenie wysokich oczekiwań wśród graczy wiążę się m.in. z dobrze zaplanowaną kampanią marketingową. Strauss uważa, że przynosi ona lepsze rezultaty, gdy jest realizowana relatywnie blisko okna premiery, co może sugerować, kiedy należy spodziewać się drugiego zwiastuna.
Oczekiwanie na ten tytuł jest prawdopodobnie największym, jakie kiedykolwiek widziałem w przypadku marki rozrywkowej. Uczestniczyłem w tym już wielokrotnie i byłem w każdym biznesie rozrywkowym, jaki istnieje. Chcemy utrzymać oczekiwanie i ekscytację. Mamy też konkurentów, którzy opisują swój harmonogram premier z wyprzedzeniem kilku lat. Odkryliśmy, że lepiej jest dostarczać materiały marketingowe relatywnie blisko okna premiery, aby z jednej strony wywołać to podekscytowanie, a z drugiej zrównoważyć je z niezaspokojonymi oczekiwaniami. Nie zawsze nam się to udaje, ale właśnie to próbujemy zrobić.
Przypomnijmy, że GTA 6 zadebiutować ma jesienią tego roku na PS5 i XSX/S. Biorąc pod uwagę powyższe słowa, drugi zwiastun gry powinien nadejść już niedługo.
To nie AI, a ludzie napędzają branżę
Przy okazji warto wspomnieć, że Zelnick udzielił również wywiadu Carolyn Dailey, autorce książki The Creative Entrepreneur, gdzie wypowiedział się na temat sztucznej inteligencji (via GamesRadar+). Prezes Take-Two nie obawia się jej rozwoju i uważa, że AI nigdy nie zastąpi ludzi.
Ci, którzy myślą, że mogą nacisnąć przycisk i powiedzieć: „stwórz następne GTA 6, zrób je większym i lepszym, oto cały kod i plan marketingowy”, nie otrzymają niczego, z czym mogliby pracować.
Zelnick twierdzi, że choć AI może być niezwykle pomocne i w przyszłości stanie się ważne dla wielu firm, to ludzka kreatywność nadal będzie napędzać branżę. Kluczem zawsze okażą się kreatywne jednostki, ponieważ to one tworzą coś nowego.