autor: Bartosz Świątek
EA rezygnuje z własnego Assassin’s Creed. Project Gaia skasowany
Jason Schreier donosi na łamach Bloomberga, że firma Electronic Arts skasowała produkcję, nad którą pracowali deweloperzy ze studia EA Motive. Tytuł powstawał przez pięć lat i miał być przygodową grą akcji na modłę cyklu Assassin’s Creed.
W SKRÓCIE:
- EA skasowało tzw. projekt Gaia;
- chodzi o przygodową grę akcji powstającą w studiu EA Motive, która pod pewnymi względami przypominała serię Assassin’s Creed.
Serwis Bloomberg donosi, że koncern Electronic Arts skasował po pięciu latach pracy projekt Gaia, za który odpowiadał zespół w Montrealu (studio EA Motive). Miała to być produkcja przypominająca w założeniach znany cykl przygodowych gier akcji Ubisoftu – Assassin’s Creed (obecnie serii tej bliżej do RPG).
Tytuł nigdy nie został oficjalnie zapowiedziany, ale pojawił się w kilku wypowiedziach medialnych wysoko postawionych pracowników Electronic Arts, takich jak Patrick Söderlund (wówczas był szefem studiów wewnętrznych firmy, obecnie już w niej nie pracuje) czy Blake Jorgensen (główny dyrektor finansowy EA). Nad projektem początkowo pracowała współtwórczyni serii Assassin’s Creed – Jade Raymond – ale w 2018 roku producentka odeszła z firmy, by trafić do Google.
Warto przypomnieć, że tytuł tworzony przez EA Motive pojawił się na chwilę na zeszłorocznej prezentacji EA Play Live, w czasie której został określony mianem „wysoce ambitnej, innowacyjnej nowej gry, która oddaje moc oraz kreatywność w ręce gracza i byłaby niemożliwa bez next-genowej technologii”. Zobaczyliśmy wówczas kilka ujęć z (bardzo) wczesnej wersji tej produkcji.