Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2023, 19:01

Czy CD Projekt nadal ma problem crunchu? Jason Schreier znów prześwietla firmę

Dziennikarz growy Jason Schreier po raz kolejny zbadał kulturę pracy w CD Projekcie, tym razem przy okazji nadchodzącego dodatku do Cyberpunka 2077.

Źródło fot. CD Projekt RED.
i

Jason Schreier, ceniony dziennikarz pracujący dla Bloomberga, po raz kolejny „przyjrzał się” bliżej działaniom CD Projektu, korzystając z okazji, jaką jest nadchodząca premiera dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077.

W dzisiejszym artykule Schreier przytoczył poczynania dewelopera w kontekście marki Cyberpunk, począwszy od kontrowersyjnej premiery gry w 2020 roku, a także zdradził nieco świeżych informacji na temat kultury pracy w studiu wywodzącym się z Polski.

Zmiany w kulturze pracy w CD Projekt

Dziennikarz – co nie jest specjalnym zaskoczeniem – potwierdził, że słaba premiera Cyberpunka 2077, do tego okupiona wyniszczającą pracą osób zatrudnionych w CDP, zmieniła wizję firmy dotyczącą przyszłości gry i prac nad nią.

  • Deweloper zamiast planowanych w 2020 roku dwóch rozszerzeń ostatecznie postawił na jeden duży dodatek i masę aktualizacji, naprawiających zły stan techniczny gry.
  • Po rozczarowującej premierze, a także po odejściu czołowych twórców w CD Projekcie nie działo się najlepiej; spółka traciła w notowaniach na giełdzie, a praca w studiu „cieszyła się” niesławą, zważywszy na crunch, do jakiego miało dochodzić przy okazji tworzenia CP2077.
  • W 2021 roku nowym reżyserem gry został Gabe Amatangelo, który dołączył do CD Projektu rok wcześniej, i pokierował pracami nad dobrze przyjętym patchem 1.5.
  • Sukces aktualizacji sprawił, że Amatangelo otrzymał od zarządu CD Projektu pełne zaufanie, a także czas i zasoby potrzebne do stworzenia dodatku Phantom Liberty.
  • Podczas prac nad Widmem wolności pod wodzą Amatangelo w studiu niemal zupełnie zrezygnowano z nadgodzin. Wprowadzono również systemowe rozwiązania zapobiegające „wypaleniu zawodowemu”.
  • Potwierdzili to pracownicy niższego szczebla, którzy rozmawiali ze Schreierem, choć jednocześnie stwierdzili, że równowaga między życiem zawodowym a prywatnym wciąż pozostaje złożoną kwestią – co jednak ma dotyczyć całego segmentu branży gier wysokobudżetowych.

Co ciekawe, Gabe Amatangelo wyjawił w rozmowie z dziennikarzem Bloomberga, że planowo będzie odpowiadać również za sequel Cyberpunka 2077. Pracami nad grą pokieruje niedawno utworzony oddział studia znajdujący się w Bostonie.

  1. Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077 i dodatku Phantom Liberty
  2. Strona internetowa CD Projekt

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej