Reżyser Wiedźmina 3 opuszcza CD Projekt
Konrad Tomaszkiewicz, reżyser gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, opuścił CD Projekt. Przyczyną jego decyzji miało być dochodzenie w sprawie stosowania mobbingu.
Jason Schreier z serwisu Bloomberg poinformował dziś, że Konrad Tomaszkiewicz, reżyser gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, opuścił szeregi firmy CD Projekt. Decyzja polskiego twórcy ma być skutkiem postawionych mu zarzutów o stosowanie w pracy mobbingu (prześladowania, nękania, zastraszania, przemoc psychiczna wobec podwładnych i/lub współpracowników), które jednak zostały oddalone przez komisję powołaną do zbadania całej sprawy.
Uznany za niewinnego Konrad Tomaszkiewicz stwierdził, że pomimo oczyszczenia z oskarżeń, jego dalsza praca w firmie może powodować dyskomfort u części personelu. Nie chcąc wzbudzać u nikogo strachu ani stresu, deweloper postanowił więc odejść. Jednocześnie przeprosił za „całą złą krew, którą spowodował”.
Według informacji Schreiera odejście Tomaszkiewicza zostało uzgodnione z zarządem CD Projekt. Do tej pory firma nie przedstawiła jednak oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Sam twórca w e-mailu do pracowników miał natomiast napisać, iż jest „smutny, trochę zawiedziony i zrezygnowany”. Dodał także, że zamierza nad sobą pracować:
Zmiana zachowania to długi i żmudny proces, ale nie rezygnuję i mam nadzieję, że będzie lepiej.
Nie ulega wątpliwości, że CD Projekt stracił dziś ważną osobę. Konrad Tomaszkiewicz brał udział nie tylko w tworzeniu Wiedźmina 3, ale także poprzednich odsłon cyklu. Był również jednym z głównych projektantów Cyberpunka 2077. Nieobecność Tomaszkiewicza w polskiej firmie nie powinna chyba postawić pod znakiem zapytania powstania kolejnego Wiedźmina – projekt, zakładając, że w ogóle już się rozpoczął, jest bowiem jeszcze na bardzo wczesnym etapie prac.
- Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie
- Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry