dystrybucja pudełkowa vs cyfrowa - newsy i ciekawostki
Capcom nie zamierza porzucać wydań pudełkowych. Znany analityk twierdzi jednak, że nie wszystkie gry będą traktowane równo
Marcin Bukowski, 23 lipca 2024, 13:18
Firma Capcom nie zamierza rezygnować z fizycznych wydań gier. Jest jednak pewien haczyk, gdyż najpewniej dotyczy to tylko tytułów AAA.
Sony chce ponoć mocniej postawić na dystrybucję cyfrową. Gigant ma zwolnić 250 osób, by ograniczyć produkcję fizycznych nośników danych
Marcin Bukowski, 30 czerwca 2024, 12:46
Sony rzekomo zamierza zwolnić około 250 pracowników z działu zajmującego się fizycznymi nośnikami. To efekt stale rosnącej popularności cyfrowej dystrybucji.
Xbox nie porzuci pudełek, a CoD zmierza do Game Passa. Phil Spencer mówi o szukaniu nowych graczy
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2024, 12:01
Phil Spencer nadal wierzy w Xboxa Series X i konieczność docierania do potencjalnych graczy na nowe sposoby. Szef Microsoft Gaming zapewnił też, że Game Pass wzbogaci się o cały katalog spółki, z Call of Duty włącznie.
Gry w pudełkach to już tylko 5% rynku, na PC prawie przestały istnieć
Jakub Błażewicz, 20 grudnia 2023, 19:20
Na PC pudełkowe wydania gier niemal nie istnieją. Tak wynika z podsumowania rynku w 2023 roku, które przygotował serwis GamesIndustry.biz.
Alan Wake 2 bez wersji pudełkowej, twórcy tłumaczą kontrowersyjną decyzję
Jakub Tarchała, 25 maja 2023, 10:04
Remedy podjęło kontrowersyjną decyzję – gra Alan Wake 2 będzie dostępna do kupienia wyłącznie w wersji cyfrowej niezależnie od platformy. Znamy zawartość różnych edycji gry.
Star Wars Jedi: Survivor to kolejny dowód, że internet popsuł gry
Jakub Mirowski, 9 maja 2023, 17:11
Pudełkowe wersje Jedi: Survivor i Hogwarts Legacy podają w wątpliwość sens korzystania z płyt, a końcowy etap cyfryzacji gier pozbawia graczy niezbywalnego prawa do posiadania zakupionych tytułów i wymagania od nich sensownej jakości.
Już prawie nikt nie kupuje gier w pudełkach na PC; branża na minusie w 2022
Zuzanna Domeradzka, 20 grudnia 2022, 18:32
Rynek gier na PC w 2022 roku uzyskał wyższy przychód niż w poprzednim. Mimo to gracze wciąż wydają więcej na tytuły mobilne, a cała branża growa jest na minusie. Zobaczcie podsumowanie tego roku na podstawie dostępnych danych analitycznych.
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12
Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.
Ostatni bastion dla gier pudełkowych; Switch rządzi na Amazonie
Hubert Śledziewski, 29 grudnia 2021, 16:03
Amazon opublikował listę najlepiej sprzedających się gier w 2021 roku. Wynika z niej, że Switch jest ostatnim bastionem dla wersji pudełkowych. Produkcje przeznaczone na konsolkę Nintendo zajęły aż dziewiętnaście pozycji w top 20.
Hideo Kojima obawia się śmierci nośników fizycznych; wieszczy mroczną przyszłość
Paweł Musiolik, 7 sierpnia 2021, 09:49
Hideo Kojima wyraził się krytycznie o nieuniknionym trendzie cyfryzacji mediów. Śmierć fizycznych nośników nie przyniesie nam niczego dobrego.
Dystrybucja cyfrowa zdominowała brytyjski rynek gier w 2020 r
Adrian Werner, 12 stycznia 2021, 10:57
Miniony rok na brytyjskim rynku gier należał do dystrybucji cyfrowej. Najlepiej sprzedającą się produkcją była FIFA 21, a konsolą – Nintendo Switch.
Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji
Tomek Borys, 10 grudnia 2020, 21:31
Profil Grupy CD Projekt służący do kontaktu z inwestorami opublikował kilka infografik, które rzucają światło na kwestie związane ze sprzedażą Cyberpunka 2077.
Ceny cyfrowych gier na PS5 wyczyszczą nam portfele
Paweł Musiolik, 23 października 2020, 14:36
Cyfrowe wersje gier na PlayStation 5 są drogie. Jeśli ktoś liczył, że uda mu się nie wydać zbyt dużo, to musi wybrać pudełkowe wydania. Choć i w tym wypadku zbyt wielu możliwości nie ma.
Wersje pudełkowe gier na PlayStation w odwrocie
Bartosz Świątek, 5 sierpnia 2020, 12:48
Sprzedaż pudełkowych wersji gier ma coraz mniejsze znaczenie dla marki PlayStation – w minionym kwartale wygenerowała tylko 6% przychodów powiązanych z interaktywną rozrywką. 74% gier sprzedano za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji, a najwięcej pieniędzy zapewniają dodatki i mikropłatności.
Capcom sprzedaje cyfrowo już 80% gier
Adrian Werner, 10 lipca 2020, 12:51
Już 80% gier z logo firmy Capcom kupowane jest cyfrowo, w czym duża zasługa Monster Hunter: World - Iceborne. Wydawca chce jeszcze poprawić ten wynik, ale nie zamierza porzucać pudełek.
Borderlands 3 pokazuje, że pudełkowe wersje gier to przeszłość
Agnieszka Adamus, 16 września 2019, 20:24
Borderlands 3 zaliczyło bardzo dobry start. Pudełkowe wydanie produkcji zostało największym sprzedażowym hitem roku w Wielkiej Brytanii. Mimo sukcesu, wynik osiągnięty przez najnowszą odsłonę popularnej serii loot-shooterów jest o połowę gorszy niż w przypadku jej poprzedniczki. Podobnie sytuacja ma się w przypadku Gears 5.
Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA
Adrian Werner, 8 maja 2019, 11:23
Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.
Sprzedaż Call of Duty przekroczyła 300 mln; 76% przychodów Activision Blizzard to dystrybucja cyfrowa
Jakub Błażewicz, 3 maja 2019, 10:32
Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy za okres styczeń-marzec 2019 roku. Spółka pochwaliła się sprzedaniem ponad 300 milionów kopii gier z serii Call of Duty, jak również ogromnymi przychodami z dystrybucji cyfrowej, w tym z mikrotransakcji.
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 10:45
Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.
47% sprzedanych tytułów konsolowych od Electronic Arts pochodzi z cyfrowej dystrybucji
Bartosz Krawcewicz, 6 lutego 2019, 13:49
Popularność dystrybucji cyfrowej nieprzerwanie rośnie. Już prawie połowa konsolowych gier sprzedanych w ciągu ostatniego roku przez EA trafiła do klientów bez wykorzystania nośnika fizycznego.
Koniec pewnej ery - najbliższy numer CD-Action bez płyty DVD
Miłosz Szubert, 23 sierpnia 2018, 13:30
Po 22 latach bytności na rynku CD-Action pojawi się w kioskach po raz pierwszy bez płyty. Najnowszy numer najpopularniejszego polskiego czasopisma branżowego będzie sprzedawany wyłącznie ze zdrapką z wydrukowanym kodem do wykorzystania na platformie Steam. Wraz z tą zmianą obniżono cenę miesięcznika – z 17,99 zł na 9,99 zł.
Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie
Amadeusz Cyganek, 19 czerwca 2018, 09:18
Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.
Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza
Krzysztof Sobiepan, 24 maja 2018, 16:16
Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.
Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej
Bartosz Świątek, 14 lutego 2018, 14:15
Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu, poza szeregiem interesujących informacji, rzucił światło na różnicę pomiędzy przychodami generowanymi dla wydawcy przez tradycyjną i cyfrową dystrybucję.
Best Buy wycofuje się ze sprzedaży CD-Audio. To koniec muzyki na płytach?
Kamil Zwijacz, 7 lutego 2018, 17:54
Od dłuższego czasu muzyka na płytach CD sprzedaje się coraz gorzej, ale cały czas da się ją kupić bez większych problemów. Wkrótce może się to jednak zmienić, gdyż pierwsza duża sieć sklepów postanowiła wycofać się z tego rynku.
Ruszyły zamówienia przedpremierowe na Assassin's Creed: Origins [news zaktualizowany]
Krystian Pieniążek, 13 czerwca 2017, 00:52
W oficjalnym sklepie Ubisoftu ruszyły zamówienia przedpremierowe na Assassin’s Creed: Origins. Produkcja jest dostępna w trzech edycjach, aczkolwiek z pudełkowego wydania będą cieszyć się wyłącznie konsolowi gracze.
Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier
Łukasz Szliselman, 26 maja 2017, 09:11
Ostatni news z serii opartej na badaniach z Digital Dragons 2107 skupia się na najpopularniejszych w naszym kraju źródłach gier. Szepniemy też słówko lub dwa o e-sporcie.
Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier
Kamil Zwijacz, 20 kwietnia 2017, 11:55
Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08
Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.
Fallout 4 - w dniu debiutu sprzedano więcej cyfrowych niż pudełkowych egzmeplarzy
Kamil Zwijacz, 23 lutego 2016, 11:51
Todd Howard, reżyser Fallouta 4, wyjawił, że w dniu debiutu produkcja sprzedała się w większym nakładzie w cyfrowej dystrybucji niż w handlu detalicznym. Niestety, nie ujawnił dokładnej liczby egzemplarzy.
W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej
Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46
Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.
Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem
Kamil Zwijacz, 6 listopada 2015, 12:50
W drugim kwartale roku fiskalnego 2016 firma Take-Two Interactive Software zanotowała 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku. Na wynik wpłynęła przede wszystkim gra NBA 2K16, którą w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy.
Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy
Adrian Werner, 5 listopada 2015, 11:05
Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszą połowę roku rozliczeniowego 2015. Brak dużych premier spowodował, że nie udało się wypracować zysków. Spośród platform sprzętowych największy udział w sprzedaży miało PlayStation 4, ale dystans do konsoli firmy Sony mocno zmniejszyły pecety.
NBA 2K16 - ponad 4 miliony egzemplarzy w sklepach
Kamil Zwijacz, 2 października 2015, 18:21
Firma 2K Games poinformowała, że w ciągu kilku dni po premierze gry NBA 2K16 do sklepów wysłano ponad 4 miliony egzemplarzy produkcji. Dodatkowo sprzedaż tytułu w cyfrowej dystrybucji wzrosła dwukrotnie w porównaniu do zeszłorocznej edycji.
Kondycja polskiego rynku gier – dystrybucja cyfrowa a sprzedaż detaliczna
Łukasz Szliselman, 30 września 2015, 12:43
Z najświeższych danych dotyczących polskiego rynku gier wynika, że dystrybucja cyfrowa coraz śmielej poczyna sobie w naszym kraju. Sprawdzamy z jakimi wyzwaniami borykają się wydawcy gier w Polsce oraz jakie tendencje widać wśród graczy.
Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC
Łukasz Szliselman, 22 września 2015, 10:10
Choć nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Wiedźmina 3, wiemy mniej więcej, jak rozkładała się sprzedaż gry na PC i konsolach w pierwszych tygodniach od premiery. Studio CD Projekt RED podało też proporcje kupionych wydań pudełkowych i elektronicznych.
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Kamil Zwijacz, 5 sierpnia 2015, 09:01
Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.
Ubisoft zanotował 70-procentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale finansowym bieżącego roku
Kamil Zwijacz, 9 lipca 2015, 19:56
Firma Ubisoft ujawniła wyniki finansowe wypracowane w pierwszym kwartale bieżącego roku finansowego. Wydawca zanotował ponad 70-procentowy spadek przychodów w porównaniu do tego samego okresu 2014 roku.
Najpopularniesze źródła gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015
Łukasz Szliselman, 25 maja 2015, 12:00
Skąd Polacy biorą gry? Jak się o nich dowiadujemy? I ile średnio na nie wydajemy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w ostatnim newsie dotyczącym badań polskiego rynku gier na Digital Dragons 2015
Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Krzysztof Mysiak, 22 października 2014, 11:53
Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.