Koniec pewnej ery - najbliższy numer CD-Action bez płyty DVD
Po 22 latach bytności na rynku CD-Action pojawi się w kioskach po raz pierwszy bez płyty. Najnowszy numer najpopularniejszego polskiego czasopisma branżowego będzie sprzedawany wyłącznie ze zdrapką z wydrukowanym kodem do wykorzystania na platformie Steam. Wraz z tą zmianą obniżono cenę miesięcznika – z 17,99 zł na 9,99 zł.
286. numer CD-Action, który zadebiutuje 28 sierpnia, przejdzie do historii. Po raz pierwszy od 22 lat do najpopularniejszego magazynu o elektronicznej rozrywce w Polsce nie będzie dołączony żaden nośnik fizyczny. Zamiast tego wewnątrz magazynu znajdziemy zdrapkę z wydrukowanymi kluczami do pełnych wersji gier, które można wykorzystać na platformie Steam. Konsekwencją tej decyzji jest bardzo dobra wiadomość dla portfeli czytelników. W ramach rekompensaty za brak płyty cena CD-Action ulegnie obniżeniu. Nadchodzący numer będzie kosztował nie 17,99 złotych, a 9,99 złotych. Wszystko to bez uszczerbku na objętości czasopisma.
W oficjalnej zapowiedzi numeru redakcja CD-Action uczula, by po zakupie sprawdzić, czy na 130 stronie znajduje się nienaruszona karta z kodami na Ultra Street Fighter IV, Pixel Heroes: Byte & Magic oraz Skyhill.
Zamieszczanie kodów na Steam w CD-Action nie jest rzeczą nową. Jednak nigdy nie wyparły one całkowicie tradycyjnych płyt. Czy decyzja o rezygnacji z nośników DVD jest słuszna? Zdania czytelników są podzielone. Niektórzy chwalą pomysł i cieszą się, że nie będą musieli już składować płyt, inni pozostają sceptyczni i zwracają uwagę chociażby na to, że kody ze zdrapki można bardzo łatwo wykraść ze sklepu. Tę drugą grupę uspokajamy. Jak podaje serwis WirtualneMedia.pl, rozwiązanie zaproponowane w najnowszym numerze czasopisma jest testowe i jego wprowadzenie nie przesądza stałej zmiany.
Gdy 1 kwietnia 1996 roku pierwszy numer czasopisma CD-Action pojawił się w kioskach, jednym z jego największych atutów, który przyciągnął całą rzeszę czytelników, była płyta CD. Stała się ona jednym z ikonicznych elementów miesięcznika. To właśnie między innymi dzięki kompaktom, na których z czasem zaczęły pojawiać się pełne wersje gier, CD-Action udało się wspiąć na wyżyny popularności. Świat jednak cały czas idzie do przodu. Najpierw pod koniec 2006 roku wrocławianie zrezygnowali z odchodzących wówczas do lamusa płyt CD i zastąpili je dużo bardziej pojemnymi DVD. Teraz nadszedł czas na kolejną rewolucję. Pytanie tylko, czy okaże się ona sukcesem?