autor: Kamil Zwijacz
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.
- 1,04 mld dolarów przychodu, 212 mln dolarów zysku w drugim kwartale 2015 roku
- 569 mln dolarów przychodu z cyfrowej dystrybucji (55% wyniku całej firmy)
- 606 mln dolarów zysku w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku
Koncern Activision Blizzard opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2015, zakończony 30 czerwca. W porównaniu do ostatnich tego typu sprawozdań, kondycja finansowa giganta w gruncie rzeczy się nie zmieniła, a jak już, to tylko na lepsze. Wydawca zanotował 1,04 miliarda dolarów przychodu, co przełożyło się na zysk 212 milionów dolarów, czyli o 8 mln dolarów więcej, niż w tym samym okresie 2014 roku. Co ważne, przychody z cyfrowej dystrybucji przekroczyły te z tradycyjnych kanałów sprzedaży. Łącznie firma uzyskała w ten sposób 569 milionów dolarów, co daje 55% wyniku całego koncernu. Jednocześnie zysk za pierwsze sześć miesięcy 2015 roku wyniósł 606 milionów dolarów, w porównaniu do 497 milionów dolarów rok wcześniej.
Warto jeszcze wspomnieć o kilku kwestiach. Przede wszystkim World of Warcraft stracił sporą część użytkowników. Na koniec czerwca zanotowano 5,6 miliona subskrybentów. Destiny może się pochwalić 20 milionami zarejestrowanych graczy (nie wiadomo jak przekłada się to na faktyczną sprzedaż). Z kolei Diablo III rozeszło się do tej pory w nakładzie przekraczającym 30 milionów egzemplarzy.
W raporcie znalazło się także miejsce na wyszczególnienie podziału przychodów pochodzących z różnych platform sprzętowych. Największy udział mają konsole z 54%, przy czym prym wiodą najnowsze urządzenia (PlayStation 4, Xbox One i Wii U) z 30% (317 milionów dolarów). Na komputerach PC wygenerowano 149 milionów dolarów (14% całości), jednak osobną kategorią jest „Online”, pod którą kryją się pieniądze z World of Warcraft (dodatki, subskrypcje itd.). Stanowią one aż 21% całości przychodów (221 milionów dolarów). Obecnie najmniejsze znaczenie dla firmy mają urządzenia mobilne, generujące tylko 5% przychodów firmy.