Capcom nie zamierza porzucać wydań pudełkowych. Znany analityk twierdzi jednak, że nie wszystkie gry będą traktowane równo
Firma Capcom nie zamierza rezygnować z fizycznych wydań gier. Jest jednak pewien haczyk, gdyż najpewniej dotyczy to tylko tytułów AAA.
Cyfrowe i fizyczne wydania gier to temat rzeka, który co jakiś czas regularnie powraca w branży gamingowej. W lutym Microsoft informował, że Xbox nie zrezygnuje ze sprzedaży pudełkowej, ale też nie zamierza „napędzać jej nieproporcjonalnie do zapotrzebowania klientów”. Teraz swoim zdaniem podzielił się Capcom, którego podejście jest podobne do giganta z Redmond.
Tak dla fizycznych wydań gier, ale…
Wydawca opublikował w sieci plik, zawierający pytania zadane podczas zebrania akcjonariuszy wraz z odpowiedziami. Możemy w nim przeczytać, że pomimo stale rosnącej popularności cyfrowych gier, zdaniem firmy nadal istnieje znaczący popyt na ich fizyczne wydania. Z tego też powodu Capcom nie zamierza zrezygnować z tej formy dystrybucji.
Biorąc pod uwagę, że znaczna liczba użytkowników domaga się fizycznych gier, obecnie nie spodziewamy się wyeliminowania fizycznych produktów.
Warto jednak pamiętać, że w przypadku japońskiej firmy fizyczna sprzedaż jest bardzo niewielkim ułamkiem całości. W 2023 roku wskaźnik cyfrowej sprzedaży w przypadku Capcomu wyniósł 90,1%, a w 2024 spodziewany jest wzrost do 93,2%.
Analityk rynku gier Daniel Ahmad zaznaczył, że „znaczący popyt” dotyczy wyłącznie gier AAA. Nie bez powodu takie Kunitsu-Gami: Path of the Goddess wydane zostało jedynie w wersji cyfrowej, a kolejne mniejsze tytuły studia z pewnością dystrybuowane będą w takiej samej formie.
Z uwagi na to, że na świecie nie brakuje fanów pudełek, to ogłoszenie Capcomu spotkało się ze sporą aprobatą. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że chcieliby, aby wszystkie gry firmy traktowane były w ten sam sposób, a nie tylko największe hity.